Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nova iznenađenja za nova pokolenja

30/9/2008

... Da li biste u trenutku čitanja ovog teksta mogli da poverujete da će se takve vanserijski jake karte o kojima pričamo, i koje će se nalaziti u većini špilova, u svakom špilu naći u samo po jednom primerku? Jednom jedinom?...

 
 

Slovenske mitologije u Izvorima ima:

premalo

taman koliko treba

suviše

nisam probao igru

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

3BEPAH, 15/10/2007

PETOBOJNO PLEME POŠASTI

Pozz.

Plemenski ratovi su neverovatno zanimljiva „alternativna“ varijanta igranja Izvora, koja je ime dobila po ediciji koja je ovo u potpunosti omogućila. Pravila su identična „normalnim“, i postoji samo jedno dodatno koje se mora poštovati: svaki špil mora sadržati minimalno 24 karte bića istog tipa u minimalno 60 karti. Ako vam se čini da je 24 bića suviše za dobar špil, ne čitajte dalje – ovo nije varijanta za vas! Ona je u potpunosti okrenuta igranju bićima. Masom što jačih i zanimljivijih bića, koja će uplašiti i pregaziti protivnikovo pleme sa suprotne strane stola...

Sve što treba uraditi jeste izabrati svoju omiljenu rasu (vojnici, vilenjaci, orci...) i nakupiti bar 24 bića tog tipa, uz što bolje ostale karte koje će vašem plemenu omogućiti opstanak i pristojan uspeh. Važno pitanje za ovaj tekst je: koje pleme? Početni špilovi edicije Plemenski ratovi su „osnov“ za svaki od najprisutnijih plemenskih špilova (vojnici, čarobnjaci, zombiji, orci i vilenjaci), već je pisano i o zmijama i pticama, dok smo više puta pominjali i sveštenike, vodenjake, pacove, zveri, pa čak i zmajeve kao sasvim izvodljive plemenske špilove. Doba Saveza pokrilo je sa još dva početna špila isto toliko „višebojnih“ plemena (drekavce i vukove). Pa čime se onda ovaj tekst uopšte bavi? Onim što je nekima možda i palo na pamet, ali se do sada nisu usudili da probaju - pošastima...

 
karta: Pošast Suve Zemlje

Odmah da se razumemo: ovaj tekst se istovremeno uklapa u moju obaveznu temu o prepravljanju početnog špila „Moćno Ujedinjenje“, ali takođe ispunjava i moju ličnu želju da pokušam da napravim solidan špil sa nekim od potpuno potcenjenih plemena (mislim na vampire, iluzije, i slično). Pošasti su odlična kombinacija ove dve teme sa osnovnom temom koju donosi Doba Saveza – igranje sa više boja.

Olakšavajuća okolnost zadatka koji mi predstoji jeste da su pošasti zaista dobre: ovo su jaka 50/50 bića, od kojih svako ima i osobinu Razbijač pa ih je izuzetno teško efikasno blokirati, a povrh svega svaka „obojena“ Pošast ima neku zaista besnu osobinu. Otežavajuća okolnost je što ih je malo (mora ih biti bar 24 da bi špil bio plemenski), pa se moram opredeliti ili za po 4 primerka od svake postojeće, ili uključiti i Svačijeg Prijatelja u kombinaciju kao 7. pripadnika rase. Za šta god se opredelio...

 

... naleteću na prvi izuzetno ozbiljan problem: sva ova bića su jednostavno preskupa za igranje! Velike su šanse da do petog poteza neću imati nijedno biće na stolu, a protiv nekih plemena (ko je rekao „orci“? Da li čujem i „vojnici“?), ovo je praktično ravno samoubistvu.

 
Spisak špila
# Petobojne Pošasti B R
Bića (28)
4 Pošast Vrele Krvi
4 Pošast Ledenog Mora
4 Pošast Noćne Tmine
4 Pošast Suve Zemlje
4 Pošast Carstva Zverinjega
4 Spektra
3 Svačiji Prijatelj
1 Kovana Pošast
Ostale magije (32)
4 Cena Napretka
4 Bezgranični Bes
4 Pet Zagonetki
3 Pet Odgovora
3 Prokletstvo Sviju
3 Neodlučnost
3 Zemljotrag Ravnanja
2 Osipanje
2 Nejasne Granice
1 Stoletno Bilje
1 Zvezde Padalice
1 Gvožđa
1 Simbol Saveza

Dakle, ovom špilu je pre svega potrebno kvalitetno peglanje mana baze, sa mogućnošću što većeg mana ubrzanja. Treba mu nešto što će ubrzati pojavljivanje ovih „masnih“ stvorenja do beskonačnosti. Ma koliko razmišljao o tome, opcije su od početka bile sasvim jasne. Spektre za prvi potez, Cene Napretka za drugi (ili treći, ako Spektra ne preživi). Šumaj-vila je još jedno od rešenja, ali su dve zelene u ceni suviše za ovako „nategnut“ špil. Iako ne idem na kombinaciju Ujedinjenje/Nedelja Mrtvih zbog prašine oko ove (za ovaj špil očigledne) šeme, zbog onih koji idu na ovo, za svaki slučaj u okviru Cene Napretka predlažem žrtvovanje izvora koji će na odlagalištu predstavljati neku od pošasti. I uz sve ovo peglanje mane, imam osećaj da nešto i dalje nedostaje. Da li će neke karte predstojećeg
Doba Misterija pomoći? Ne znam zašto, ali verujem da hoće...

Prva testiranja pokazala su u praksi ono što mi je već odavno poznato u teoriji: igrači koji se igraju Plemenskih ratova znaju da će biti suočeni sa ogromnim brojem bića, pa su njihovi špilovi često prepuni stvari namenjenih eliminaciji bića. Moja prva pošast je retko kada uspevala da preživi do mog sledećeg poteza. Ovo je sasvim opravdalo ideju mana ubrzanja.

 

Na taj način sam istovremeno ubrzavao pojavljivanje mojih bića u igri, ali i forsirao protivnika da razmišlja treba li da se bavi uništavanjem moje Spektre ili ne.

U praksi se pokazalo da ovaj špil ima i nekih sjajnih prenosti o kojima nisam razmišljao ranije. Pre svega, praktično je imun na karte poput Pogleda kroz Noć. Dalje, žuta pošast omogućava neke zaista sjajne interakcije sa promenama i artefaktima koje besplatno vraća u igru, što je prilično potencirano u konačnoj verziji ovog špila. Plava i crna pošast omogućavaju pribavljanje karti potrebnih za neku od mini-šema; crvena tera protivnika da se uzdržava od uvođenja svojih najkrupnijih „udarača“, dok zelena pravi višak bića za odbranu.

 
karta: Kovana Pošast

Svačiji Prijatelj je postepeno istiskivao Kovane Pošasti kao potez brže biće (jer, naravno, očekujem da pošasti igram sa svih pet osnovnih izvora, za isto toliko mana), a uz to je otvarao neke nepredvidive opcije u zavisnosti od protivnika (jer, to je prijatelj baš svakog plemena koje postoji u igri). Na kraju je samo jedna Kovana ostala u špilu zbog besplatnog vraćanja koju joj Pošast Suve Zemlje obezbeđuje. Ovo besplatno vraćanje divno radi i uz Gvožđa,
Simbol Saveza, Nejasne Granice, Zemljotrag Ravnanja... Dok sami ne probate, ne mogu vam objasniti kakvo je uživanje imati besplatno rešenje većine postojećih problema. Nejasne Granice rade sličnu stvar kao Simbol Saveza, ali na malo drugačiji način – vaš je izbor da li vam se više dopada ovakvo sporije pržuckanje protivnika uz nekoliko ekstra života za vas. Efikasniji način dobijanja života je svakako Stoletno Bilje (100 života za tri mane).

 

Ovaj špil nema mnogo sprečavanja, nema mnogo pržačina, nema mnogo vuče karata... ali je sve što ima izuzetno efikasno. Protivnik skoro nikada neće imati odgovor na Pet Zagonetki, retko koje njegovo biće će preživeti vaš Bezgranični Bes ili Prokletstvo Sviju, dok ćete sa svojih Pet Odgovora ruku puniti uvek brže od njega. Dodajte tome i Neodlučnost koja će trajno „zaključati“ napad većine špilova, potpuno neverovatno Osipanje koje resetuje svakoga sem vas, i gomilu sitnih šemica koje ćete „hvatati“ tokom igranja, i dobijate...

... vreme za zaključak. Pošao sam od ideje pravljenja što zanimljivijeg „alternativnog“ špila, a na kraju potpuno neočekivano napravio monstruma. Na (sasvim prijateljskom) testiranju se ovo čudo uspešno nosilo sa svakim plemenom, od superbrzih vojnika do prejakih zveri, pa ću se usuditi da iznesem mišljenje da gledate jednog od favorita za varijantu Plemenskih ratova, i špil potpuno igriv protiv svakoga. Mesta za izmene prema ličnim afinitetima ima, jer bi ovde svoje mesto mogli naći i Ukorenjivanje, Sveto Tlo, Pomračenje Svesti, Oprema Saveza... I nemojte se uplašiti od naizgled ogromne količine zlatnih karti u ovom špilu: većinu ćete bez većih problema nabaviti razmenom (jer su korisne uglavnom samo za petobojne strategije), a kako je skoro sve ove karte donelo Doba Saveza, koje nije suviše obimno, imate velike šanse da u samo jednom super paketu izvučete desetak potrebnih karti. Srećan lov!

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com