Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Život i smrt

17/5/2008

... Nisam verovao da je ovakva „agresivna“ sinergija uopšte moguća sa sveštenicima – vojnici i drekavci su jedina dva plemena koja se u ovom segmentu mogu meriti sa žuto-crnim „mantijašima na raketni pogon“...

 
 

Koja je vaša omiljena varijanta Izvora?

Klasična 1na1

2na2 Magično Srce

2na2 Pakt

3na3 Kraljeva Garda

3+ (svako za sebe)

Format Plem. ratovi

Format Jednoumlje

Kakve, bre, varijante i formati?

 
 

Pravila

 
 

Pravila igre za 2 igrača

 
 

Izvori magije - Osnovna pravila za 2 igrača

 
 

Poslednja promena 7/12/2006

OSNOVNA PRAVILA

Objašnjenje informacija koje se nalaze na svakoj karti možeš pronaći ovde.

Slikovit prikaz osnovnih pojmova igre “Izvori magije” pogledaj ovde.

Za dodatne informacije, pogledaj detaljna pravila, koja sadrže i osnovna pravila.

Simulirani prikaz toka jedne partije pogledaj ovde.

U rubrici “Vaša pitanja” postoji i poseban odeljak za pitanja u vezi sa pravilima.

U igri Izvori magije igraš ulogu moćnog čarobnjaka koji se u magijskim dvobojima bori sa ostalim čarobnjacima za slavu, znanje i moć. Tvoj špil karata predstavlja sva oružja tvog arsenala. On sadrži magije koje znaš i bića koja možeš prizvati da se bore za tebe. Svaki početni špil sadrži 40 karata. To je, ujedno, i minimalna dozvoljena veličina špila. Ne postoji ograničenje za maksimalnu veličinu. Početni špilovi su idealni za početnike. Ako želiš da svoju kolekciju i špilove dopuniš novim kartama, postoje paketi pojačanja sa 15 dodatnih, nasumično odabranih karti. U svakom špilu sme biti najviše četiri primerka iste karte.

Za igranje Izvora potreban ti je špil Izvora magije, prijatelj koji takođe ima špil, i nešto pomoću čega ćete pratiti vaš ukupni život (recimo papir i olovka).
Izvore magije može igrati i više od dva igrača (pogledaj pod “Ostale varijante” na meniju levo).

Igru počinješ sa 200 života. Cilj igre je spustiti ukupni život protivnika na nulu pre nego što on to uradi tebi! (Takođe pobeđuješ ako protivnik treba da vuče kartu kada nijedna nije ostala u njegovom špilu.) Živote čarobnjaku oduzimaju najčešće protivnikova bića ili magije.

Baci kockicu ili novčić da vidiš ko igra prvi. Zatim promešaj svoj špil karata, spusti ga licem na dole pored sebe, i povuci sedam karata sa vrha. Ovo je tvoja ruka koju možeš videti samo ti. Protivnik radi isto. Zatim počinjete dvoboj, u kome svoj potez naizmenično igraju jedan pa drugi igrač.

Svaki potez u toku dvoboja (partije) izgleda ovako:

1) Početna faza.
a) Ako ti je ovo prvi potez, pređi na korak b. Ako si u prošlom potezu aktivirao (oborio u horizontalan položaj) neku od svojih karata, sada ih deaktiviraj (uspravi) kako bi mogao ponovo da ih koristiš. Ovo se odnosi na sve tvoje karte u igri, uključujući i izvore (koje uspravljaš tako da ostanu izvori). Pripremi se za svoj potez.
b) Vuci kartu sa vrha svog špila i stavi je u ruku. Igrač koji počinje partiju ne vuče dodatnu (osmu) kartu u prvom potezu.

2) Glavna faza.
a) Uvedi izvor. Ovo radiš biranjem jedne karte iz ruke koju uvodiš u igru licem prema gore i okrenutu naopako, tako da veliki krug sa simbolom bude na njenom vrhu. Svaki izvor proizvodi jednu manu, magijsku energiju koju koristiš za igranje magija. Boja velikog simbola (žuta, plava, crna, crvena, zelena) određuje boju mane koju izvor može proizvesti. Obojenom manom se može platiti i bezbojni deo cene. Ako uvedeš artefakt kao izvor, on proizvodi samo bezbojnu manu kojom se ne može platiti obojeni deo cene. Karta uvedena kao izvor od tog trenutka služi samo da proizvodi manu, i ostaje izvor sve dok je u igri. Sa više mana možeš odigrati moćnija bića i magije. (U potezu kada proceniš da imaš dovoljno izvora možeš preskočiti ovaj korak.)
b) Igraj bića i ostale magije. Bića prizivaš iz karata u svojoj ruci. Aktiviraj (obori u horizontalan položaj) onoliko izvora kolika je cena bića (brojevi pre simbola u gornjem levom uglu karte). Cena može biti mana određene boje (žuti, plavi, crni, crveni ili zeleni simbol) ili siva mana (bezbojna mana koju može proizvesti svaki izvor). Nakon plaćanja cene ubaci kartu bića u igru, ispred sebe. Odigrao si magiju bića i prizvao biće. U potezu u kome je odigrano, biće ne može da napada ili da se aktivira (obori u horizontalan položaj), ali može da blokira protivnikovo biće u njegovom potezu. Ostale magije su slične igranju bića. Kada platiš cenu i uradiš ono što piše na karti, ako je u pitanju vradžbina ili iznenađenje, ovu kartu odlažeš na svoje odlagalište (gomilu neposredno pored tvog špila okrenutu licem na gore, tako da je svi mogu videti). Ako je u pitanju promena ili artefakt, uvodiš kartu u igru (najveći deo prostora na stolu ispred tebe).

3) Borba.
Aktiviraj (obori u horizontalan položaj) bića kojima napadaš kako biste ti i tvoj protivnik znali da si iskoristio ta bića u ovom potezu. Možeš odlučiti i da ne napadneš. Bića koja su napala u tvom potezu (aktivirana bića) ne mogu blokirati protivnikova bića kada on napadne u svom potezu. Zapamti da svojim bićima možeš napasti samo protivnika, ne i njegova bića. Protivnik odlučuje da li će i koja od tvojih bića blokirati (zaustaviti) svojim bićima. Bića koja blokiraju se ne aktiviraju, odnosno ostaju uspravna. Tvoja bića koja nisu blokirana nanose onoliko štete protivniku kolika je njihova snaga (broj levo od kose crte ispod slike). Bića blokirana protivnikovim bićima ne nanose štetu protivniku, već se oštećuju međusobno za iznos svoje snage. Koliko štete biće može istrpeti pre nego što bude uništeno određuje njegova izdržljivost (broj desno od kose crte ispod slike). U borbi bića mogu uništiti jedno drugo, a neka mogu i preživeti jer nisu primila dovoljno štete. Protivnik može odlučiti da blokira jedno tvoje izdržljivije biće sa više svojih bića kako bi ga uništio. U tom slučaju, ti određuješ kako će tvoje biće rasporediti svoju štetu protivnikovim bićima. Tvoja uništena bića odlaze na tvoje odlagalište (gomilu neposredno pored tvog špila okrenutu licem na gore), protivnikova na njegovo.

4) Glavna faza (ponovo).
Nakon borbe, ponovo igraj bića i ostale magije. Možeš uvesti i neku kartu kao izvor ako to nisi uradio pre borbe (smeš uvesti samo jedan izvor po potezu). Često je bolje prizvati bića nakon borbe, kako bi imao dovoljno neaktiviranih izvora da odigraš neku magiju iznenađenja u toku borbe, ako se za tim ukaže potreba.

5) Završna faza.
Ako imaš više od sedam karata, odbacuješ višak na svoje odlagalište (gomilu neposredno pored tvog špila okrenutu licem na gore, tako da je svi mogu videti). Sva šteta se uklanja sa preživelih bića (oporavljena su). Tvoj potez se završava i vreme je da protivnik odigra svoj potez.

U toku tvog poteza, protivnik može igrati samo magije iznenađenja i osobine karti koje su već u igri (osobine su posebne sposobnosti navedene na pojedinim kartama). Osobine koje zahtevaju aktiviranje bića protivnik može igrati samo ako su ta bića prizvana pre njegovog poslednjeg poteza. U toku borbe, i ti i tvoj protivnik možete igrati samo iznenađenja i osobine.

Poznavanje osnovnih pravila omogućiće ti da upoznaš igru i uživaš u njoj. Za detaljne informacije (o fazama, koracima, osobinama...) pogledaj detaljna pravila.

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com