Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nova karta međ tri dobra špila

23/04/2007

"... U ovom članku ćemo se pozabaviti nekim vrstama špilova i nekim plemenima koja su bila manje zastupljena do sada. Slobodno možemo reći da smo najzanimljivije od Plemenskih Ratova ostavili za njihov kraj..."

 
 

Da li čitate propratne tekstove na kartama?

Da, uvek!

Ponekad

Skoro nikad

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

3BEPAH, 12/7/2007

DREKAVCI SVIH BOJA, UJEDINITE SE!

Pozz.

Oni koji redovno prate IM sajt primetiće da sam ja „nov“. I jesam, bar po pitanju pisanja. Po stažu u igranju sam daleko od početnika – Izvore igram od samog početka, sa ekipom prijatelja. Odakle ja ovde? Javio sam se IM Timu sa željom da pišem o tematici zbog koje sam i počeo ozbiljnije da pratim IM sajt – o početnim špilovima. Tekstovi sa savetima kako prepraviti početne špilove prve edicije bili su prekretnica u načinu igre moje ekipe, sa zadovoljstvom sam ispratio njihovu postepenu evoluciju u drugoj ediciji, i zatim došao na ideju da bih ja takvim tekstovima mogao dodati par još neviđenih momenata. Tako sam se javio, i na osnovu teksta koji ćete pročitati ispod dobio prve tri šanse. Za dalje ćemo videti, zavisiće od vaših ocena... ;)

Glavni nedostatak mog pisanja, koji će možda nekome i zasmetati, je činjenica da se ne takmičim – pitanje je koliko će moje verzije špilova biti pogodne za turnirska takmičenja. Baš zbog toga mi se čini da je ovo prava tematika za mene, jer pisanje o početnim špilovima (bar onako kako ga ja vidim) apostrofira prvenstveno dobru zabavu uz zanimljive špilove. Rezultati su manje bitni, iako se naravno uvek trudim da napravim špil kojim ću pobeđivati.

 
Dreka Ujedinjenih

Za neke prednost, a za neke mana biće i to što Izvore igram uglavnom timski, i to u varijantama Magično Srce (2na2) i Kraljeva Garda (3na3), u zavisnosti od toga koliko nas se skupi; praktično svi špilovi koje sastavljam testiraju se u ovakvom okruženju. To je to, idemo...

Poznato je da su početni špilovi veoma zabavni za igru, ali ne preterano moćni. Ipak, oni predstavljaju odličnu polaznu ideju od koje se, uz malo truda, može napraviti višestruko uspešniji arsenal. Do sada su tekstovi o „friziranju“ špilova polazili od dva ista početna špila od kojih je pravljen jedan, obično mnogo povezaniji. U poslednjem tekstu na ovu temu najavljen je oproštaj sa takvim metodom. Ovde na scenu stupam ja, sa idejom da se metod zaista promeni, ali i ostane isti (jer mi se veoma dopadao)... dakle, po prvi put, kombinovanjem dva RAZLIČITA početna špila pravićemo jedan bolji!

 

Priznajem da ideja nije moja – „prepisao“ sam je iz dodatka o početnom špilu „Dreka iz Tame“, gde se na kraju sugeriše da bi drekavci mogli biti petobojni, i da je to najlakše ostvariti kombinovanjem sa početnim špilom „Moćno Ujedinjenje“. Ipak, ja sam prvi ko se usudio da ovo zaista pokuša!

 
karta: Besmrtni Drekavac

Dreka ujedinjenih

Prvo da vidimo šta imamo na raspolaganju kada pogledamo sve karte iz ova dva špila. Od ovih karti ću pokušati da napravim nešto što bi moralo biti petobojno, ali i korak napred ako je moguće, pa ću zbog toga prvo detaljno proučiti svaku kartu – ako vas ovo bude smaralo, pogledajte prvu verziju špila i zaključak, pa čitanje nastavite od sledećeg podnaslova.

Bića:
Kopija Drekavca (-) Ovo je drekavac, što je dobro. Sve ostalo ne odgovara petobojnom špilu kakav bih napravio: nema mnogo smisla držati suviše bezbojnih karti u „šarenom“ špilu, a ova svakako neće mnogo doprineti bilo čemu. Njena luda osobina da trajno čini drekavce bezbojnima za sada deluje potpuno besmisleno.

Besmrtni Drekavac (+) Jedan od najboljih. Skoro da bi samo zbog njega vredelo dodati crnu boju u špil.

 

Krilati Drekavac (+) Imam utisak da bi otprilike ovoliko koštao i najobičniji plavi 10/10 letač, a ne ovaj koji svim ostalim drekavcima daje da polete!

Oprezni Drekavac (+) Opreznost? Pa, ide li šta bolje uz Besmrtnog Drekavca!

Žilavi Drekavac (+) Prvo žuto 10/20 biće za jednu manu (iako se to ne vidi na prvi pogled), retko dobar start za drekavce, i pojačanje odbrane za sve koji stižu. Vrlo dobro.

Zloćudni Drekavac (+) Još jedno rešenje za „šta-da-radim-u-prvom-potezu“, i vrlo koristan kada sam ja svoje karte „potrošio“, a protivnik ne.

Pali Ratnik (-) Odlična karta... za neki drugi špil! Kao i obično, najvažnija stvar je ne rasplinuti se previše, a ostavljanjem ove karte bih bio na tom putu.

Kradljivi Drekavac (+) Dodatne karte? Sjajno!

 
Spisak špila
# Dreka ujedinjenih B R
Bića (23)
2 Grimizna Gospa
2 Besmrtni Drekavac
2 Krilati Drekavac
2 Oprezni Drekavac
2 Žilavi Drekavac
2 Zloćudni Drekavac
1 Pošast Vrele Krvi
1 Pošast Ledenog Mora
1 Kradljivi Drekavac
1 Spektralni Drekavac
1 Zavodljiva Drekavčica
1 Drekavac Bogova
1 Nečisti Drekavac
1 Vila Saveznica
1 Prizivač Mrtvih
1 Runozborica
1 Drekavac kraj Dolapa
Ostale magije (22)
2 Pet Odgovora
2 Prokletstvo Sviju
2 Svakom Svoje
2 Teror Vatre i Tame
2 Cena Napretka
2 Bezgranični Bes
2 Pet Zagonetki
1 Osipanje
1 Ujedinjenje
1 Stoletno Bilje
1 Okrilje Prirode
1 Prelistavanje
1 Ukorenjivanje
1 Energija Snage
1 Svemoćnost

Spektralni Drekavac (+) Rešenje za mnogo toga. Odličan protiv crvene i crne, takođe i alternativni način prolaska pored bića jedne boje.

Urokljivac (-) Napolje! Nije tako loš, ali iz nekog drugog (ne-drekačkog) sveta.

Zavodljiva Drekavčica (+) Zgodna karta. Drekavci bi se složili sa mnom.

Drekavac Bogova (+) Jedan od najjačih. Garancija da je bolje čuvati drekavce nego život, jer će se život lakše nadoknaditi.

Safirni Volšebnik (-) Čovek među drekavcima? Taj film nećete gledati kod mene...

Dvoglav (-) Zgodan za „peglanje“ mana baze, ali ćemo se snaći i na neki drugi način... valjda.

Mračni Kralj Straha (-) Uslovni minus. Sjajno biće, ali previše rizično za krhke drekavce.

Nečisti Drekavac (+) Način da u napadu ili odbrani budemo nepredvidivi. Bolje nego što izgleda na prvi pogled!

Spiralni Mag (-) Ufff... ovo je prva teška odluka, ali ipak mislim da ispada.

Prizivač Mrtvih (+) He, he... Čovek među drekavcima? Pa, mooožda samo jedan. Ako ne nađem bolji način da mogu oživeti nekog ključnog dreku.

Ptica Saveznica (-) Na žalost, ne pravim ptice... ali je ova jedna od boljih!

Sledbenik Proroka (-) Prerestriktivna cena osobine za višebojni špil.

Drekavac kraj Dolapa (+-) Jedva prolazi, isključivo jer ćemo biti „kratki“ sa drekavcima. Ovo je ipak karta za drugačije koncipiran špil, koji bi se vrteo oko Dolapa i Moždanog Udara...

 

Od bića iz „Moćnog Ujedinjenja“, ispada praktično sve! Ostaće eventualno samo obe Pošasti (Pošast Vrele Krvi i Pošast Ledenog Mora) i Vila Saveznica, jer su ovo izuzetno moćna bića koja će sigurno skrenuti pažnju protivnika sa drekavaca. Sem njih, moglo bi da uđe još:

Grimizna Gospa (+) Jer mi treba nešto zeleno, ali i da mogu da uništim promenu ili artefakt.

Runozborica (+) Jer radi i sama – uz sve tipove izvora, zaustaviće skoro svako biće.

Ako ubacim baš sve od ovoga što sam označio kao moguće, dobijam 24 bića za špil, od čega su 16 drekavci. Nije loše, nije loše... Da vidimo sada kakve su nam još magije na raspolaganju u ova dva početna špila.

 
karta: Svakom Svoje

Ostale magije:
Svakom Svoje (+) Odlična karta. Jedna od boljih običnih, koja će sasvim lepo leći i drekavcima, osim u slučaju da preteramo sa plavom...

Pet Odgovora (+) Zanimljivo, ova karta se nalazi u po jednom primerku u oba početna špila... kako ću igrati sa svih pet boja, zadržaću obe.

Neodlučnost (+-) Hmmm... Još jedna teška odluka, ali mislim da ova karta bolje stoji špilovima sa malo bića.

Dva Jauka (+-) Nisam primetio suviše načina za eliminaciju protivničkih bića, pa bih zadržao sve što je u ponudi...

Zagađeno Izvorište (-) Fina karta... za neki špil sa Grobnim bićima.

Nečistost (+-) Karta na koju ću se najpre navratiti ako bude potrebno... a nadam se da neće!

 

Nektar Života (+-) Imam neki utisak da bi ovo trebalo da ostavim u špilu...

Teror Vatre i Tame (+) Briljantno! Evergrin u najavi, karta koja prosto moli protivnika da igra nekom strvinom poput Crvene Ale... Najlepše od svega, i ova karta se nalazi u oba početna špila.

Udružene Snage (-) Čini mi se da sam već preterao sa žutim kartama. Ova bi bila zgodna, ali...

Časno Povlačenje (+-) Šta sad? Ovo mi se zaista sviđa kao neočekivana opcija špila, ali je takođe žuta karta, uz to i prilično skupa...

Vera i Nevera (-) Pa, neka mora i da leti... :)

Iznenadna Strava (-) Mislim da ovo nije neophodno drekavcima.

Boja Moći (-) Uz Svakom Svoje, ovo otpada kao lošija verzija (suviše zavisna od stanja u partiji).

 
karta: Prokletstvo Sviju

Prokletstvo Sviju (+) Prva karta iz petobojnog početnog će se savršeno uklopiti i u petobojne drekavce. Između ostalog, rešava i bića sa regeneracijom!

Cena Napretka (+) Obavezno! U praksi ne košta mnogo (svega jednu manu, jer ubacuje deaktivirane izvore), a reguliše odnos tipova izvora. Takođe je i iznenađenje, pa se može igrati i na kraju protivnikovog poteza.

Bezgranični Bes (+) Uuuu... 50 štete za dve mane? Biću ili igraču? Malo li je...

Pet Zagonetki (+) Mislim da ne bi bilo loše imati i par ovako kvalitetnih sprečavanja – protivnik će ih videti možda jednom u 2-3 partije, pa nikada neće biti spreman za njih!

Vampirska Kletva (-) Jeste, ova karta radi mnogo, ali i košta mnogo... tražim samo jeftine i efikasne stvari da podrže drekavce, a ne neke druge karte koje će dobiti partiju.

 

Osipanje (+) E, ovde ne mogu da odolim... za ovo moram naći mesta, jer će većinu špilova ova karta boleti i previše...

Ujedinjenje (+) Obavezno... Šteta što ih nema više!

Moć Saveza (+-) Dobro, zanimljivo, moćno... ali trenutno nepoželjno. Još jedna karta za koju se možda predomislim.

Stoletno Bilje (+) Koliko života mogu dobiti za 3 mane? Neverovatnih 100!

Glava Crnog Zmaja (-) Za nijansu lošija od Cene Napretka, pa će zato verovatno ispasti (osim ako ne budem kratak sa zelenom).

Okrilje Prirode (+-) Veliko hmmmm... Petobojni špil je veoma zavistan od izvora, a ovo je karta koja ne dozvoljava da se oni unište... što opet nije često potrebno. Neka ostane, za sada.

Prelistavanje (+) Za petobojni špil kome je tako važno da povuče pravu kartu u pravom trenutku, teško da postoji bolja opcija. Uz to je i iznenađenje.

Ukorenjivanje (+) Odlična karta. Još bolja nego Časno Povlačenje, koje definitivno otpada.

Energija Snage (+-) Evo čudnog, ali verovatno najzanimljivijeg načina sakupljanja izvora.

Svemoćnost (+) Šta reći sem „ufff“!

Tri Puta (+) Neosnovni izvor... možda i ne bude loš za „nepredviđene situacije“

Dobro, kada saberem i ostale magije koje bih uključio na prvu loptu, dobijam da ih je 25... što je mnogo, jer bi prepravljena verzija početnog špila imala 49 karti. Kako se trudimo da ne bude mnogo veća od početnih špilova, izbacivanjem par karti dobijam ono što zaista deluje kao pristojan petobojni špil. Šta je izbačeno? Dva Jauka, jer uz Teror Vatre i Tame, Prokletstvo Sviju i Bezgranični Bes nemaju šta da traže. Nektar Života, jer imam suviše žutih karti i Stoletno Bilje uz to. Jedna Runozborica, jer mislim da mi je 23 bića i više nego dovoljno. Tri Puta, jer se nadam da je i „peglanje“ rešeno. Sada ostaje samo da se nadam da je 11 zelenih karti dovoljno da obezbedi stabilnu mana bazu u špilu od 45 karti... Dakle, vreme je za kartanje!!!

 
Spisak špila
# Drevolucija B R
Bića (32)
4 Pritajeni Drekavac
4 Cikavi Drekavac
3 Vatrooki Drekavac
3 Žilavi Drekavac
2 Spektralni Drekavac
2 Nepredvidivi Vukodrek
2 Besmrtni Drekavac
2 Vihorni Drekavac
2 Krilati Drekavac
2 Oprezni Drekavac
2 Zloćudni Drekavac
1 Kradljivi Drekavac
1 Drekavac Bogova
1 Nečisti Drekavac
1 Nezaustavljivi Drekavac
Ostale magije (28)
4 Cena Napretka
3 Bezgranični Bes
3 Ukorenjivanje
3 Svemoćnost
2 Pet Odgovora
2 Prokletstvo Sviju
2 Svakom Svoje
2 Teror Vatre i Tame
2 Zemljotrag Ravnanja
2 Pet Zagonetki
1 Osipanje
1 Ujedinjenje
1 Stoletno Bilje

Dreka ujedinjenih

... Dobro je! Špil radi fino, nekada čak iznenađujuće fino, ali čini mi se da to nije najbolje što se može izvući od njega. Pre svega, u kartama iz dva početna špila potpuno nedostaju drekavci dve boje: zeleni i crveni. Da pogledam šta kaže izvorište: kucam u polje za tip „drekavac“, i označavam crvenu i zelenu boju... lepo, još 8 karti od kojih će neka sigurno biti korisna. Pre svih, Cikavi Drekavac – pokretno Bojno Polje za drekavce!

Dalje, Pritajeni Drekavac je sjajan za „sačekuše“, Nepredvidivi Vukodrek (par komada) za dobar otpor kontroli, Vihorni Drekavac za preterano korisno Ubrzanje... Trudim se da izbegavam zlatne karte koje nije tako jednostavno nabaviti, ali je Vatrooki Drekavac toliko dobar da se jednostavno morate potruditi! Uz to, crvena komponenta prethodnog špila se svela na svega tri karte (komotno sam je mogao i potpuno izbaciti), pa ćemo je lepo ojačati ovim (na račun plave, koje ima suviše). Saberi-oduzmi, obrni-okreni, izbaci ne-drekavce i dodaj još po nešto... i evo ultimativnog petobojnog špila sa drekavcima! Proširen je na 60 karti, što znači da je spreman čak i za takmičenja, pa ko voli, nek’ izvoli! Takođe, nije bilo većih problema da se ovaj špil napravi samo sa kartama iz Doba Saveza, iako bi nekoliko pratećih magija iz ranijih edicija predstavljalo za nijansu bolje rešenje.

Neću tvrditi da ovo ne može bolje. Verovatno mi je čak promakla neka sjajna kombinacija, ili sam ubacio suviše nekih karti koje mi se jednostavno sviđaju (ko je rekao Ukorenjivanje? Pa kako da ne volim „najkontrolniju“ zelenu kartu do sada)...

 

... ipak, SIGURNO će vam ovaj špil biti odlična polazna tačka ako rešite da sami napravite petobojne drekavce. Bio bih, čak, spreman da se kladim da ne biste uspeli da zamenite više od 20 karti sa „boljima“ čak i ako se zaista potrudite! A to je sve što ja želim – da vama olakšam pravljenje špila davanjem osnovne ideje, koju ćete sami „izbrusiti“ do savršenstva.

 
karta: Cena Napretka

Najvažniji savet za danas: obratite pažnju da neki drekavci daju bonus samo jednom (recimo Besmrtni Drekavac – drekavci imaju regeneraciju bilo da je u igri samo jedan, bilo sva četiri), dok postoje i oni kod kojih svaki daje bonus (npr. Cikavi – svaki daje drekavcima +10/+10, pa sa četiri u igri oni imaju +40/+40).

Ovaj špil može takođe može koristiti Ujedinjenje – Nedelja Mrtvih foru (opisana u ovom tekstu), ali recimo da mislim da nije neophodna (a i nemaju baš svi Nedelju Mrtvih, naročito ne u 4 primerka). Umesto toga koristim Cenu Napretka, što je i razlog zašto je u špilu toliko bića sa ukupnom cenom od dve mane – kada u trećem potezu odigram Cenu Napretka, ubacujem dva deaktivirana izvora, pa je važno da špil sadrži što više stvari od dve mane kako bi ovaj potez bio iskorišćen u potpunosti. Cena Napretka takođe omogućava i da „istanjim špil“ uvođenjem kao izvora karti koje mi neće trebati protiv konkretnog protivnika (npr, Nepredvidivi Vukodrek je suvišan ako ne igram protiv plavog).

 

I na kraju, potrudio sam se da po ugledu na početni špil „Moćno Ujedinjenje“ ispoštujem dominantno prisustvo zelene (korektivne) boje u petobojnom špilu, pa u 60 karata ima 24 zelene i po 9 karti ostalih boja.

U principu, najbolju „specijalizaciju“ špila postići ćete usmeravanjem pratećih magija u smeru kojem želite (više kontrole – više agresivnosti), i povećavanjem ili smanjivanjem broja pojedinih drekavaca u špilu (prema onome što želite, ili u skladu sa onim što imate). Najlepše od svega je što ćete sa drekavcima teško pogrešiti – što više različitih u istom špilu, to bolje!

Nadam se da vam se ovaj tekst video, a do idućeg puta, nek’ se dreka čuje iz daleka! :)

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com