Ocenite za standardnu igru (1na1):
Prosek ocena: 4.06 (ukupno glasova: 16)
Nova karta međ tri dobra špila
23/04/2007
"... U ovom članku ćemo se pozabaviti nekim vrstama špilova i nekim plemenima koja su bila manje zastupljena do sada. Slobodno možemo reći da smo najzanimljivije od Plemenskih Ratova ostavili za njihov kraj..."
Citiranje pesnika u propratnom tekstu na karti:
Tekstovi
Takmičarski deo
Informacije - Sve u vezi sa takmičenjima
Zloćko, 27/10/2008
Zloćkove misli XXXVIII: VUCI, PA PREVUCI
(Ova kolumna bavi se dodatnom procenom karti nedelje, a autor je sastavlja u saradnji sa svim igračima aktivnim na forumu, na posebnoj temi ove namene.)
Retke su karte koje igraču omogućuju da trijumfuje na nestandardan način, a "prevlačenje" biblioteke je verovatno prvo što vam padne na pamet kada se povede priča o alternativnim strategijama. Stoga, ako ste pacifista, gadljivi na direktan okršaj bićima ili vam je doktor zabranio da se previše uzbuđujete, Moždani Udar i slične karte su prava stvar za vas!
Prvi utisak koji ova karta ostavlja je definitivno pozitivan – polovina protivnikove biblioteke nestaje u trenu?! Vau! Koliko to tačno iznosi u praksi? Ako pretpostavimo da oba igrača igraju sa špilovima od 60 karata i vi igrate prvi, u petom potezu će protivnička biblioteka biti manja za ne više od 24 karte. Mana ubrzanje sa te strane ne pomaže mnogo, pošto istom teorijom u trećem potezu možete da skinete tek jednu kartu više. Ali to ubrzanje vam može pomoći da brže odigrate i drugi Udar i spustite protivnika na svega desetak karata, što uz odgovarajuću podršku znači da je i kraj partije veoma blizu.
Karte koje fino upotpunjuju ovu strategiju su: Podvodni Otimač (i bloker i "isušivač"), Majka Jezera, Duh Knjige Mudrosti, Dolap i Drekavac kraj Dolapa. Takođe, prevlačenje se može i ubrzati ako naterate protivnika i da vuče brže nego što je mislio, tako da bi i Duh Zlatnog Prstena i Napuštena Riznica (odlični uz već pomenutu Majku), mogli naći mesta u ovakvom špilu. Kao što vidite, bića koja potpomažu ovu strategiju su uglavnom odlični blokeri, naročito Duhovi, što je idealno u situaciji kada želite da odvratite protivnika od napada, a aktivne osobine Otimača i Drekavca, zajedno sa Dolapom, omogućuju vam da ih iskoristite bilo na samom kraju poteza (da ne propadne višak izvora), ili u situaciji kada im se bliži poslednji čas. Šta može biti nedostatak ove strategije? Kao prvo, može se desiti da ste protivniku učinili uslugu smeštajući nešto njemu po volji na njegovo odlagalište – ne biste voleli da u sledećem potezu nešto tipa Orlava uskrsne pred vašim očima ili vas napadne čopor Lešojeda.
Druga stvar je što istovremeno treba razmišljati o dve zone, na dva različita načina: dok agresivno udarate po biblioteci, u isto vreme morate imati načina da iskontrolišete igru na adekvatan način. S obzirom da su gore pomenuta bića sve samo ne slabašna, možda bi moglo da se poradi i na pozicionoj agresivnosti ubacivanjem nekoliko Cikavih Drekavaca (koji lako uče od svoje dolapske braće) ili Zelenookih koje će obradovati puno odlagalište protivnika. Na poslednjoj ideji možete bazirati i neke druge kombinacije boja, pogotovo sa crvenom gde imate Crvenu Alu, ali i nešto skupljeg Zmajomaga. Ako svemu dodamo i Nedelju Mrtvih, ostaje samo da se nadate da među dvadesetak karata koje ovoga puta napustaju vašu biblioteku, ima dovoljno Zmajeva Crvene Zore ili jakih bića sa Ubrzanjem.
Standardna igra (1na1) – 3.5 / 5 : Definitivno nije karta za svaki špil. Nešto veća cena može biti problem, pogotovo što nije isplativo krenuti sa taktikom prevlačenja pre prvog Udara, kojem tako smanjujete efikasnost. Ali uz već pomenuto mana ubrzanje, možete jako brzo doći u odličnu poziciju da ostvarite svoj naum i lako ispraznite protivničku biblioteku.
Ocenite za standardnu igru (1na1):
Prosek ocena: 4.06 (ukupno glasova: 16)
Timske varijante – 4 / 5 : U Magičnom srcu dovoljno je srediti jednu biblioteku da ceo tim izgubi, pa bi se mogla razmotriti kombinacija u kojoj jedan igrač drekavcima održava tempo na stolu, dok drugi melje na alternativnom frontu – Drekavac kraj Dolapa u pravom trenutku može značiti i kraj partije. Mada, ako već planirate da kotite drekavce, možda je brže jednostavno pregaziti protivnike? U Kraljevoj Gardi, prevlačenje je odlična taktika za kralja koji je u startu branjen sa obe strane i ne može biti meta napada, a kada jedan od gardista kapitulira, sve je već spremno i za protivničkog kralja (jedino možda treba izbegavati Majku koja može zagorčati život i vašim saigračima).
Ocenite za timske varijante:
Prosek ocena: 3.5 (ukupno glasova: 14)
Draft/Limit – 2.5 / 5 : Kako partije umeju da se otegnu, a igra se manjim špilovima, desetak karata koje bi jedan Moždani Udar mogao da otrgne mogu biti presudne za konačnu pobedu (na alternativan način), pogotovo što možda na odlagalište šaljete jedine primerke najjačih karata u protivnikovom arsenalu. Ipak, ne žurite sa draftovanjem, pošto se teško možete nadati većoj sinergiji sa ostalim kartama.
Ocenite za draft/limit:
Prosek ocena: 3.12 (ukupno glasova: 17)
"Čudna karta", kako neko reče, koja ipak ima svoje mesto pod suncem. Za razliku od njegove prve inkarnacije, Moždani Udar sada ima mnogo veću podršku u ostalim kartama, pa se nemojte iznenaditi ako po izlasku Treće edicije sve češće budete dobijali nalog da iselite svoju biblioteku. :)