Ocenite za standardnu igru (1na1):
Prosek ocena: 3.43 (ukupno glasova: 21)
Šta igrati? Ili, ideje za nove špilove
20/09/2007
"... Pretpostavka je da vam svaka pomenuta karta treba u po 4 primerka, jer je ona osnov špila. Ostatak špila treba da osmislite tako da daje najveću moguću podršku početnoj ideji. Pa, da vidimo šta se to sve može „zakuvati“..."
Koji deo sajta izvorimagije.com najradije posećujete?
Tekstovi
Takmičarski deo
Informacije - Sve u vezi sa takmičenjima
Zloćko, 21/10/2008
Zloćkove misli XXXVII: ŽMURKE
(Ova kolumna bavi se dodatnom procenom karti nedelje, a autor je sastavlja u saradnji sa svim igračima aktivnim na forumu, na posebnoj temi ove namene.)
Ah, Skrivanje. Sećam se kako sam, kada sam prvi put video ovu kartu, pomislio: "Vau, kako ovo moćno zvuči!" Sprečavanje kompletne borbene štete u jednom potezu i jeste moćno, ali samo na kratke staze. Jer, ako u tom trenutku niste imali preko potrebne odgovore na trenutnu situaciju, kakve su šanse da se nešto promeni do sledećeg poteza? Skrivanje možda i nije za ozbiljnije špilove, ali sigurno može da posluži za neke neobavezne partije – sećam se situacija gde sam u prvih nekoliko poteza odbijao napade zelenih krmadi pomoću Skrivanja i Unutarnjeg Mira, sve dok ne bih povukao konkretnija rešenja za njihovu eliminaciju. Verujte mi, zabavno je videti protivnika kako mumla kletve protiv bedne, male karte od jedne mane koja mu remeti planove. :)
Koliko je sprečavanje borbene štete dobra taktika? I ranije sam dosta razmišljao na ovu temu, pokušavajući da pronađem fin način da usput zloupotrebim neke druge karte, pa mislim da je ovo dobra prilika da sebe podsetim, a vas upoznam kako tu stoje stvari. Ali, krenimo redom: koje još karte postoje osim Skrivanja, a da rade istu ili sličnu stvar? Npr. njegov stariji/mlađi brat (zavisi od perspektive i igračkog staža) u vidu Časnog Povlačenja – osim što sprečava štetu, daje vam i dodatnu kartu, što može biti više nego značajno. Nikako ne treba zaboraviti ni Ukorenjivanje, koje je za klasu efikasnije (o čemu svedoči veća zastupljenost u takmičarskim špilovima), ali je u zelenoj boji. Možda bi i žuta mogla da dobije ovako nešto (pogotovo ako se ima u vidu da je petljanje sa aktivacijom i deaktivacijom bića malo bliže žutoj)? Postoji još pregršt karata koje sprečavaju određenu količinu štete, a njihova prednost je malo veća univerzalnost, s obzirom da deluju na bilo koju štetu, ne samo borbenu.
Skrivanje možete upotrebiti bilo da spasete sebe, bilo svoja bića od nezgodnog okršaja, pa se i tu otvaraju neke sitnije šeme sa bićima kao što su Bazilisci i sl. Sa druge strane, ovakvo odugovlačenje bi moglo da posluži nekim kontrolnim špilovima, koji imaju načina da nadoknade nešto veću potrošnju karata, mada sam ja imao sasvim drugačiju ideju, o čemu će biti reči malo kasnije.
Standardna igra (1na1) – 2 / 5 : Sprečavanje štete je otprilike kao i dobijanje života – samo način da kupite sebi dodatno vreme. Ako se stvari brzo ne preokrenu u vašu korist, sve to polako prerasta u agoniju.
Ocenite za standardnu igru (1na1):
Prosek ocena: 3.43 (ukupno glasova: 21)
Timske varijante – 2.5 / 5 : Možda bi mogla da se napravi neka timska taktika gde bi jedan igrač radio na sprečavanju štete, a drugi za to vreme udarao/udarali po protivnicima... mada, u tom slučaju su pomenuto Povlačenje i Ukorenjivanje mnogo bolji izbor.
Ocenite za timske varijante:
Prosek ocena: 2.56 (ukupno glasova: 16)
Draft/Limit – 1.5 / 5 : Ako ste draftovali neke mnogo dobre žute karte, ali ne u dovoljnom broju, u kasnijim krugovima možete razmisliti i o Skrivanju, čisto da popunite kvotu i ispeglate mana bazu.
Ocenite za draft/limit:
Prosek ocena: 2.92 (ukupno glasova: 13)
Vratimo se sada samom efektu Skrivanja. Šta ako sve to ne posmatramo kao produžavanje agonije, već kao značajniji deo neke veće taktike? Ok, protivnik vas je napao gomilom bića, ciljajući bilo vaše živote, bilo nekakvu "razmenu materijala", a vi "pobegnete iza stuba"...
Spisak špila | |||
---|---|---|---|
# | Igra žmurke | B | R |
Bića (20) | |||
4 | Glineni Divljan | ||
4 | Siledžija | ||
4 | Kukavni Ork | ||
4 | Ork Diverzant | ||
4 | Orkozlob | ||
Ostale magije (40) | |||
4 | Časno Povlačenje | ||
4 | Pravedni Bes | ||
4 | Raščinjavanje | ||
4 | Grom | ||
4 | Kamena Uspavanka | ||
4 | Skrivanje | ||
4 | Magična Sablja | ||
3 | Agresivnost | ||
3 | Napadačke Igre | ||
3 | Oči Vatre | ||
2 | Šiljci Zemlje | ||
1 | Poslednji Pokušaj |
Ako pretpostavimo da imate bića, trebalo bi da imate koliko-toliko otvoren put za napad, ali opet, možda ni protivnik nije napao svime što ima? I tu mi pade na pamet ideja kako otvoriti put, usput se igrajući Skrivanja: šta ako bića ne mogu da blokiraju? Setimo se samo Agresivnosti, fine karte za završni udar koja ipak nije videla mnogo igre, a i Napadačke Igre su na istom tragu, čak i upotrebljivije. Setimo se bića poput Orka Diverzanta i Siledžije, pa i jednog oreola u vidu Očiju Vatre, koji samo čekaju pogodno okruženje, pa da naprasno izgube svoje nedostatke. Tu su negde u istoj ravni i bića kao što je Glineni Divljan koji praktično samo jednom ima priliku za blok, u suprotnom uvek napada. Naravno, ne bi se trebalo ograničiti samo na bića sa hendikepom, pošto ne idu stvari uvek onako kako bismo želeli, ali cilj je što više zloupotrebiti pojedine karte. Ipak, nisu ni sva bića koja se uklapaju u taj opis pogodna, npr. Divjak za dve mane više ima samo za 10 veću snagu od Siledžije, a snaga je ono što me u ovoj postavci jedino interesuje (s obzirom da ne moram da brinem o sukobu između bića, izdržljivost gubi na značaju). Desno vidite izgled špila na ovu temu.
Igrao sam se sličnim špilom u verziji od 40-ak karata (uz neke sitnije razlike) i mogu vam reći da ne radi loše. Samo, tada sam imao jedan Nemilosrdni Napad koji je ovde zamenjen Poslednjim Pokušajem – namena i efekat su otprilike isti, a Pokušaj je ipak dve mane jeftiniji. Špil možda i nije za takmičarsku scenu, ali je odličan za razbijanje monotonije, istraživanje alternativnih taktika i stresanje prašine sa pojedinih karata. :)