Armada Belog Grada
20/10/2006
"... Vojnici su jedno od najjačih plemena Izvora magije. Ono što ih čini zaista jakima je raznovrsnost. Pravim izborom može se sastaviti špil vredan poštovanja..."
Vaša omiljena boja u igri je:
Tekstovi
Napredni nivo
Špilovi - Napravite bolji magični špil
Fric, 22/7/2008
VRTI MAGO, UDRI GERMANE!
Zdravo drugari!
Leto je uveliko u toku, vremena je mnogo, pa sam se ovih dana dosta zabavljao Izvorima magije. Upravo sam „polirao“ neke svoje omiljene špilove, kada smo dobili pitanje koje me je zainteresovalo više nego obično. Jer, u njemu se krila ideja koje se nisam dosetio do tada. Nije mi dugo trebalo da odlučim da napravim špil oko nje...
Dakle, pitanje je bilo da li German može koristiti i brojače koje dobije kada je promenjen Vampirizmom za nanošenje štete. Odgovor je, naravno, „da“: ovo su isti, standardni, +10/+10 brojači. Ali, ovo me je navelo i na razmišljanje postoji li još neki način da se German iznova napuni brojačima, kako bi ovo mnogima omiljeno biće (myself included) postalo još smrtonosnije nego obično? Uz ovo razmišljanje se uklopilo i to što odavno nismo pisali o špilovima koji idu na neku konkretnu „šemu“, pa sam bez problema dobio dozvolu da se pozabavim ovom problematikom, pod uslovom da ispoštujem ograničenje od 10 zlatnih karti u špilu, kako bih nastavio dobro primljenu ideju koju je prvi „prodao“ kolega 3BEPAH... :)
I tako, evo nas kod špila napravljenog oko dve karte sa najčudnijim, i za mene najluđim imenima u Izvorima!
Ideja je prosta: German je glavni ubica špila; Negdanji Mago je „punjač“, sposoban da ojača i bilo koje drugo biće ako German nije u blizini. Kako ovo funkcioniše? Mago ulazi i postepeno jača, jer dobija brojač za svaku odigranu magiju. Ove brojače na početku mog poteza prebacujem na bilo šta dostupno u tom trenutku, ali je naravno idealno da to bude German. Zatim German eksplodira i rešeta sve što vidi pred sobom. :)
Mago je odveo špil u zelenu. Da bih ispoštovao ideju iz pitanja i uključio i Vampirizam (alternativni način pojačavanja Germana), rešio sam da uđem i u crnu. Ovo je, kao što ćete uskoro videti, dovelo do još nekih sjajnih interakcija. Onda sam shvatio da mi plava boja istovremeno pruža i način da zaštitim važna bića (sprečavanjem magija koje će ih ugroziti), ali i način da Germana zaista pretvorim u jahača apokalipse! Nisam odoleo ovom izazovu, pa je tako špil na kraju (uspešno) trobojan.
Kako sve zavisi od dva ozbiljna bića u špilu (Germana i Maga), crnu sam iskoristio kao način za njihovo oživljavanje u slučaju da stvari krenu naopako; kako mi je ova boja potrebna najkasnije u partiji, karti koje prave crnu manu ima manje nego ostalih, iako je odnos ujednačen (18-18-17, plus 7 bezbojnih). Zelenu sam iskoristio za mana ubrzanje i peglanje mana baze. Plavu sam iskoristio kao zaštitnu boju, kojom branim svoju šemu i usporavam protivnika, ali i kao najlepši začin u glavnom jelu koje predstavlja ovaj špil! Pa, da vidimo...
Spisak špila | |||
---|---|---|---|
# | Magogermanija | B | R |
Bića (19) | |||
4 | German | ||
4 | Negdanji Mago | ||
4 | Druid Kulta Zmije | ||
3 | Oknitopter | ||
2 | Reanimator | ||
2 | Grimizni Šaman | ||
Ostale magije (41) | |||
4 | Podizanje Mrtvih | ||
4 | Teror Mraka | ||
4 | Cena Napretka | ||
4 | Ometanje | ||
4 | Pomračenje Svesti | ||
4 | Poravnanje | ||
3 | Konji Plime | ||
3 | Vampirizam | ||
2 | Zabranjena Znanja | ||
2 | Tabuisanje | ||
2 | Eksplozija Sahat-kule | ||
2 | Veo Tajni | ||
2 | Otimačina | ||
1 | Elektrifikacija |
Hajde da se prvo pozabavimo „ofanzivnom“ komponentom plave: ono što me je navelo da uđem i u ovu boju nije prvenstveno odbrana, već napad. Ukratko, sinulo mi je da onaj novi oreol Veo Tajni omogućava vraćanje bića u ruku za svaku štetu, a ne samo za borbenu! Ako ovo nakačim na Germana, jedan njegov brojač može naneti 10 štete protivniku i vratiti mu biće u ruku! Onda sam se podsetio da i Otimačina radi na isti način: ako gornjoj kombinaciji dodam i ovaj oreol vezan za Germana, jedan brojač znači 10 štete, povratak opasnog bića i novu kartu u mojoj ruci! Šta čovek više da očekuje...
Naravno, sve ove „egzibicije“ moguće su samo uz korišćenje važnije, defanzivne komponente plave boje. Morao sam se boriti da ni u jednom trenutku ne zaboravim da plava u ovom špilu služi da podrži moju šemu: imam svega 7 sprečavanja, pa svako od njih moram iskoristiti mudro. Tabuisanje je ovde glavno oružje, karta kojom mogu razbiti koncepciju mnogima, dok su ostala sprečavanja tu prvenstveno zbog samo jedne plave mane u ceni. Tabuisanje i slične magije su takođe razlog zašto „po default-u“ ubacujem bar dva različita načina za vuču karata – da mi jedan uvek ostane u špilu. ;)
Eksplozija Sahat-kule je još jedna plava karta vredna pomena. Za razliku od očigledno efikasnijeg Potiska, traži samo jednu plavu manu, a omogućava mi i da, ako zatreba, privremeno izbacim iz igre čak dva protivnička bića; dodatno žrtvovanje izvora za ovakvo pojačanje je samo prednost, i to velika, a upravo prelazim na crnu da objasnim zašto...
Dakle, iako u špilu imam Podizanje Mrtvih, nije neophodno da se oslanjam isključivo na to da mi bića poginu kako bi ih oživeo; umesto toga, mogu ih „sprovesti“ na odlagalište i direktno iz izvora! Sem pomenute plave karte, ovo mi omogućava i Cena Napretka, kao nuspojavu peglanja mana baze. Najlepše tek sledi, a to je istovremeno i objašnjenje zašto su, sem glavnog dvojca, kao jedine preostale zlatne karte u špil uletela i dva Reanimatora: ako postoji neko ko to nije primetio, Mago ima 0 snage, što znači da se reanimacijom ovog moćnog bića uopšte ne gubi život! Za samo jednu crnu manu više od Podizanja Mrtvih, dobijam i bonus u vidu 30/20 bića!
Nisam odoleo da još malo ne razradim ovu mini-šemicu, pa sam u špil ubacio i tri Oknitoptera. Em što je to jedini letač u špilu (pa je često zgodna zamena za prijem brojača, ako German nije u blizini), em što ga Reanimator takođe oživljava besplatno.
Nema još puno toga da se kaže, ali da pomenem i Druida Kulta Zmije, koji mi je savršeno rešio često problematičan drugi potez svojom duplo korisnom osobinom; ovo je karta koja je uletela poslednja, ali sam prezadovoljan rezultatima. Dvostruku ulogu ima i Grimizni Šaman – sem što može uništiti protivnikov artefakt, zgodan je i za neočekivanu egzekuciju „ispražnjenog“ Germana u slučaju da je Mago opravdano odsutan, a u ruci imam neki način za oživljavanje bića sa odlagališta.
Ako nemate neke od karti potrebnih za ovaj špil, ne očajavajte: predstojeća reprint edicija doneće ponovo „tešku artiljeriju“ pomenutu ovde. :) Za sam kraj, moram da kažem da me je pravljenje ovog špila dovelo i do još jedne slične, ali istovremeno i veoma različite ideje, pa obećavam uskoro još jedan špil koji ide na finu šemu, i koji je, takođe, istovremeno i jako zanimljiv za igranje, ali i dovoljno moćan (jer nije dovoljno da sve ostane samo na dobroj zabavi, nekad treba i pobediti)! :)