Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Misteriozno Doba Misterija

2/11/2007

... Kao zvanični kraj prvog poglavlja priče o Izvorima, Doba Misterija ima obavezu da upotpuni ne samo prethodni deo ciklusa, već i kompletnu igru, uključujući i ediciju koja stiže nakon njega!...

 
 

Izvore magije igrate:

od samog početka

od Plemenskih ratova

od Doba Saveza

još uvek ne igram IM

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Draft/Limit - Magija u ograničenim uslovima

 
 

Atrian, 23/6/2007

DRAFT/LIMIT:
SVE ŠTO STE ŽELELI DA ZNATE A NISTE IMALI KOGA DA PITATE

Dragi moji igrači, neki od nas ostavili su limit Doba Saveza za sobom, a mnoge od vas u septembru očekuje draft na drugom Nacionalnom turniru Izvora magije. Iako smo u više navrata pisali i o draftu i o limitu, još nije bilo jednog sveobuhvatnog teksta koji će vas provesti kroz način igranja jednog ovakvog turnira uz sve „tehničke“ pojedinosti. Za sve vas koji želite da saznate o čemu se tu radi i kakvi su ovo formati turnira, pokušaću da vam što bolje približim ovu tematiku.

Kao prvo, svi turniri se dele na dva osnovna tipa: 1) Na one turnire na koje donesete svoje karte, tj. već gotove špilove, i igrate sa njima, i 2) Turnire gde dobijete pakete pojačanja i super pakete, otvarate ih, i na licu mesta od tih novih karata pravite špilove.

Neki kažu da kod prve vrste turnira dolazi do izražaja kreativnost igrača, jer može na miru, u tišini svoje sobe, sam da osmisli špil koji će mu najviše odgovarati. Kod limita, a naročito drafta, kažu da sem kreativnosti do izražaja dolazi i umeće igranja, sposobnost da se prepozna dobra karta, i da se sa ograničenim resursima donese najbolja odluka u datom trenutku. Pa, da pogledamo te, po mom mišljenju, najzanimljivije vidove nadmetanja, koji i jesu tema ovog članka.

Limit je vrsta turnira na kome svaki igrač dobija (preporučeno) jedan super paket i dva paketa pojačanja. Od 105 karata izvučenih iz ovih paketa igrači imaju oko sat i po vremena da naprave špil. Takav špil mora imati minimum 40 karata, i može imati BILO KOJI BROJ karata sa istim imenom! To znači da teoretski možete imati 9 Žeravica u špilu, i da sa poslednjom pravite neverovatnih stotinu štete za samo dve mane! Između dve partije prvog meča, kada vidite da li vaš špil radi ili ne, možete zameniti neke karte, ili čak potpuno promeniti koncepciju špila, ubacujući one karte koje niste prvobitno stavili u špil, ili izbacujući neke karte koje su vam se pokazale kao višak. Imajte na umu da, ma koliko bili željni „menjaže“ sa ostalim igračima ili želeli još neke karte pravih boja za taj novi špil, morate sačekati da se turnir završi pre bilo kakve razmene. Za neke savete oko pravljenja Limit špilova, možete pogledati ovaj tekst u kome sam skoro pisao o tome.

Draft je možda i najuzbudljivija vrsta turnira. Pravo mesto da pokažete ostalima da imate oštrije oko, brže reflekse i više „klikera“ u glavi. Ovde svaki igrač dobija po četiri paketa pojačanja (preporučeno) koje stavlja pored sebe. Svi učesnici sedaju u krug oko stola, preporučeno najviše do osam igrača za jednim stolom, i istovremeno otvaraju prvi paket. Dva minuta je vreme koje imate da pogledate sve karte i izaberete onu koja vam se najviše sviđa. Po isteku dva minuta, šaljete ostatak paketa igraču do sebe. Nije bitno da li idete u smeru kazaljke na satu ili u suprotnom, ali morate svi dodavati u istom smeru. Običaj je da prvi i treći paket pojačanja dodajete igraču sa jedne strane (recimo leve), a drugi i četvrti igraču sa suprotne strane (recimo desne) - na ovaj način je otežano procenjivanje šta ko draftuje.

Mala ali važna napomena: ako ste izabrali kartu a još nije prošlo dva minuta, stavite gomilicu preostalih karata ispred sebe, ali je nemojte dodavati sledećem igraču! Tek kada sudija kaže dalje, morate uzeti neku kartu i proslediti paket dalje. Za prvu kartu imate dva minuta, dok se na svaka dva kruga vreme skraćuje za 10 sekundi. To znači da imate po dva minuta za odabir prve i druge karte, ali već za treću kartu imate deset sekundi manje. Pravila sastava špila ista su kao i za limit: špil od minimum 40 karata, uz BILO KOJI BROJ karata istog imena. Iako ovaj tekst treba samo da vam predoči tehničke detalje ovih vrsta igranja, ja ću sa vama podeliti i par saveta oko draftovanja.

Recimo da je draft već odmakao, opredelili ste se za crno-crveni špil, i upravo otvarate 4. paket pojačanja koji sadrži sledeće karte:
Vragodlaki Vuk, Divljaštvo, Teror Vatre i Tame, Prizivač Mrtvih, Telepata, Boja Moći, Dvoglav, Nebonosac, Okrilje Prirode, Mapa Sveta, Divojan, Svetitelj Hrama, Pljačka Svetilišta, Odblesnik, Spletkarenje. Iako izbor zavisi i od svih karti koje ste draftovali do sada, u najvećem broju situacija je logičan prvi pik za crno-crveni špil svakako Teror Vatre i Tame. Kako ćete zbog pretežno crne komponente špila biti izuzetno osetljivi na bića poput Svetitelja Hrama, nije neispravna odluka ni uzeti ovu kartu kako ona ne bi pala u ruke protivnika. Treća i najmanje „takmičarska“ opcija je uzeti najvredniju kartu u paketu - u ovom slučaju, verovatno Odblesnika.

 
Izvori magije: Mogućnosti za draft
 

Da sumiramo: možete igrati draft na više načina. Recimo, možete vući samo zlatne i srebrne karte, što se naziva „zlatna groznica“ ili „lov na zlatnu ribicu“. To se radi u slučaju da otvorite paket sa nekom MNOGO dobrom zlatnom kartom, pa iako nećete igrati tom bojom odlučite da ova karta bude vaš „pik“ (uzmete tu kartu), jer ćete nakon turnira moći da je menjate sa drugarima za nešto što vama treba. Ako pratite tu logiku, nećete uzimati karte koje vam trebaju za špil koji trenutno pravite, već ćete uzimati najtraženije karte koje možete menjati. Nije baš verovatno da ćete osvojiti turnir sa takvim špilom, ali ćete svakako imati najviše zlatnih i srebrnih karata u njemu. :) Drugi način je takozvano „sečenje“. Recimo da posle nekoliko krugova vidite da ostali igrači forsiraju crnu boju i da uzimaju crne karte. Otvarate paket, vidite neku dobru crnu kartu, pa iako igrate žuto/plavu kombinaciju, uzimate je jer ćete tako osakatiti protivnike i sebi povećati šanse za uspeh. Samo pazite da se ne zanesete, pa da sekući crnu boju (na primer) na kraju završite sa više crnih karata nego što imate plavih i žutih od kojih ste hteli da pravite špil. Budite oprezni, jer ostali igrači mogu isto ovo raditi vama!

I treći (verovatno najbolji) način je da sakupljate karte za svoj groš, da uzimate samo one koje se uklapaju u vašu zamisao špila i ostanete imuni na zlatnu groznicu i neopterećeni sečenjem, jer vama je jasan cilj ovog draftovanja: dobar špil koji će vam doneti PRVO MESTO! Do sledećeg teksta, šampioni, ostavljam vas da se oprobate u ovim vrstama igranja. Ko zna, možda se i vidimo na nekom turniru...?

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com