Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Prvi koraci - strategija otvaranja

06/12/2005

"... Karta uvedena kao izvor ostaje izvor sve dok je u igri, što znači da je svaka druga namena koju ova karta ima uglavnom bespovratno izgubljena..."

 
 

Sa koliko boja u špilu najčešće igrate?

Sa jednom bojom

Sa dve boje

Sa tri boje

Sa 4 ili svih 5 boja!

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Boo, 29/11/2006

DVOSTRUKA NAJEZDA

Nekromanseri se vode jednostavnim načelom: “Ne možeš ubiti ono što nije živo”. Zbog toga su potpuno sigurni da odlazak bića na odlagalište nije i kraj igre za njega, već samo trenutni odmor. A nakon tog malog odmora, vojska nemrtvih će ustati i zgaziti sve pred sobom! Pa, da vidimo šta će sve iz početnog špila Najezda mrtvih učestvovati u ovom gaženju.

 
karta: Mrki Pacov Ovaj špil ima odličan polaz, jer za jednu manu možeš igrati Crno Dete ili Ispijača. Koštaće života i tebe i protivnika, ali njega mnogo više. Ako partija krene kako treba, Grdoba pod Mostom će lako završiti ono što je ova sića započela. Ova startna bića mogu lako izginuti, pa sam u špilu ostavio Sakupljače Kostiju koji već posle par mrtvih zombaća predstavljaju ozbiljnu pretnju za protivnika. Ili nabaci Vampirizam i napravi bolju verziju Sakupljača od bilo kog bića. Nemrtvi Grobar može, uz malu pomoć par zombija, učiniti bilo koje biće nezaustavljivim. Mrtva Šarka je biće koje će protivnik retko blokirati, ali na žalost i biće koje ćeš sam retko igrati. Tragač Mrtvog Plemena neće u potpunosti doći do izražaja, ali bilo kakva vuča je bolja od nikakve vuče. Zato sam ostavio i Sitnu Prevaru i Nevoljnika. Mrki Pacov je neizostavan, jer kakav bi bio zombi špil bez oživljavanja?
 

Tome služe i Reanimator i Otvorena Grobnica. Navi Suvoduha ne reanimira druga bića već samo sebe, ali je najjače biće u početnom špilu.

 
Spisak špila
# Dvostruka najezda R
Bića (26)
4 Crno Dete O
3 Mrki Pacov O
3 Grdoba pod Mostom O
3 Sakupljač Kostiju O
2 Reanimator Z
2 Nevoljnik O
2 Ispijač S
1 Navi Suvoduha Z
1 Nezajažljiva Utvara Z
1 Verolomnica Z
Ostale magije (12)
4 Neprirodna Glad O
2 Isušivanje S
2 Sitna Prevara O
2 Vampirizam O
1 Slabost S
1 Bezdan Tajni S
Neosnovni izvori (2)
2 Otvorena Grobnica S

Radi izbegavanja slučajnog samoubistva ostavio sam i Bezdan Tajni, a na račun Neprirodne Gladi dobićeš 20 života čak i ako “pojedeno” biće preživi. Za klasično i crnom neophodno uništavanje bića tu su Isušivanje i Nezajažljiva Utvara. Verolomnica je tu kao rešenje za mnoge probleme – ne treba zaboraviti da u odbrani može da ubije čak i biće čija je izdržljivost 80. Iako ne volim defanzivne karte, Slabost je tu jer može zagorčati život celom jednom plemenu.

Sve u svemu, od dva početna crna može se sastaviti jedan sasvim solidan plemenski špil, ali za potpuno uživanje treba puno toga promeniti. Mislim, kakvo je to pleme bez svog heroja?

Brzina nije osnovna karakteristika zombi špila (iako je daleko od najsporijeg), pa sam sledeću verziju pokušao da ubrzam Oknitopterima. Naizgled bezopasno biće koje u kombinaciji sa Magičnom Sabljom već u drugom potezu može da nanese 20 štete, a pored toga spada u moju omiljenu kategoriju sitnih bića koja od milošte zovem “municija”.

 

Ovako opremljen ovaj slabašni letač nanosi bezbojnu štetu i lek je za Anti-Crna bića. U “municiju” spada i Kužna Nakaza, strah i trepet svakog 10/10 bića i jedna od ključnih karti ovog špila. Crno Dete upotpunjava sitne zombije. Mada neki tvrde da je Ispijač bolja opcija, Dete je moj izbor – prosto obožavam da dovršim protivnika s njim.

Prva karta za koju je potrebna municija je Trampa. Mogu dobiti 2 karte za biće koje košta 0 mana. Meni ovo deluje isplativo, a tebi? Gladna Smrt se hrani ovom “municijom” i uz pomoć Dva Lica Noći istovremeno čisti put pred sobom. Verolomnica je jedno od retkih bića koje nije zombi, ali mi nekako leži u ovom špilu. Ne zaboravi: “minus efekti” nisu šteta, što će predstavljati problem za žutu i rešiti dosadna bića sa Regeneracijom.

 
karta: Diletator Kralj Mrtvih će svoju vojsku ojačati i vratiti u boj. I jedan Kralj će predstavljati problem za protivnika, ali će dva prosto rasplamsati špil i pokazati da je smrt sastavni deo života svakog zombija. Grozomor će poleteti i postati praktično neuništiv za neprijateljske boje nakon odbacivanja karte koju mi Kralj verovatno može vratiti u ruku. Reanimator je Kraljev šegrt sa nezgodnom osobinom crne da se neka bića plaćaju krvlju, ali neka: često se isplati, a Oknija uvodi za dž. Vuča nije problem u ovom špilu jer Tragač Mrtvog Plemena sada zaista ima šta da traži. Uz to je i regenerator. Snaga mu nije jača strana, ali to je prednost kada je u kombinaciji sa Reanimatorom. Još jedna karta koja se plaća životom je Majka Šumskog Mraka. Pazi da uvek imaš rešenje da je ukloniš iz igre kad poželiš, ali za kratko vreme provedeno u igri napuniće ti ruku kartama.
 
 
Spisak špila
# Nemrtva artiljerija R
Bića (33)
4 Kralj Mrtvih Z
4 Gladna Smrt S
4 Kužna Nakaza O
3 Tragač Mrtvog Plemena S
3 Crno Dete O
3 Oknitopter S
2 Reanimator Z
2 Grozomor S
2 Majka Šumskog Mraka Z
2 Grdoba pod Mostom O
1 Verolomnica Z
1 Sakupljač Kostiju O
1 Dželat Z
1 Dozivalac S
Ostale magije (27)
4 Teror Mraka O
4 Pomračenje Svesti S
4 Trampa S
3 Magična Sablja S
2 Dva Lica Noći Z
2 Pogled Kroz Noć Z
2 Neprirodna Glad O
2 Bezumlje O
1 Nedelja Mrtvih Z
1 Demonski Mentor S
1 Sečivo Lažnog Života Z
1 Bezdan Tajni S

Dozivalac može biti koristan jer natera protivnika da napadne i onim bićima koja inače čuva u pozadini. Grdoba pod Mostom i Sakupljač Kostiju pomenuti su i ranije, i još uvek su tu. Prvi skoro sigurno nanosi bar 20 štete protivniku u svakom napadu, dok Sakupljač u startu nije preterano opasan ali ako ostane malo duže u igri postaće jedno od jačih bića. Poslednje biće u ovom špilu je za mene neizostavni Dželat. Uništavanje je specijalitet crne, a za ovo teško da ima kvalifikovanijeg od njega.

Teror Mraka uvek neprijatno iznenadi protivnika. Kad Teror ne pomaže, znam da ništa nije otporno na Pomračenje Svesti. Za sitna bića tu je Neprirodna Glad. Ako Bezdan Tajni odrađuje posao i nadoknađuje izgubljeni život, šta tek reći za Sečivo Lažnog Života?

Nije mi ostalo mesta za puno odbacivanja, pa sam se odlučio za ultimativni Pogled kroz Noć. Jeste skup, ali protiv jednobojnih špilova može dobiti partiju. Bezumlje je pokušaj da se, kako-tako, reši najbolnija tačka crnih: promene. Demonski Mentor je neizostavan jer naći pravu kartu u pravo vreme mnogo znači, bez obzira na cenu.

Za kraj jedna specijalka. Nedelja Mrtvih možda i nije neophodna ovom špilu, ali ume da preokrene partiju samo tako. Izvolite, popravljajte ili kvarite ovaj i napravite sopstveni špil.

Uživajte.

 

Pogled iz igračkog ugla

Igrač: Kli[c]a

Plemenski ratovi svojim izlaskom donose armiju koja je prosto neuništiva. Reč je o jednim i jedinim zombijima. Šta me je to nateralo da napišem tekst o igranju ovom grupom mrtvih i pošaljem ga IM Timu? Činjenica da se u praksi mnogo češće koriste orkovski ili vojnički špilovi, dok su zombiji zapostavljeni i neki ljudi jednostavno ne vide njihov (vrlo veliki) potencijal.

 
Spisak špila
# Glas sablasnih grobova R
Bića (28)
4 Grozomor S
4 Tragač Mrtvog Plemena S
4 Kralj Mrtvih Z
4 Gladna Smrt S
4 Ispijač S
4 Kužna Nakaza O
2 Mrki Pacov O
2 Strvožder O
Ostale magije (28)
4 Senka Straha S
4 Dva Lica Noći Z
4 Teror Mraka O
4 Bezumlje O
4 Poziv Mrtvog Kralja S
3 Nedelja Mrtvih Z
3 Isušivanje S
2 Pogled Kroz Noć Z
Neosnovni izvori (4)
4 Otvorena Grobnica S

Za ovaj špil je jednostavno neophodno imati neke karte prve edicije. Ključne karte za pobedu su sigurno Kralj Mrtvih, jedini crni heroj, koji jednostavno reciklira vaše miljenike iznova i iznova, ali i Grozomor, koji ubija čak i najveću mrcinu jednim udarcem. Ako i pogine, naći će se u igri već u idućem potezu uz pomoć Otvorene Grobnice ili nekog od mnogih načina vraćanja bića sa odlagališta koje nudi ovaj špil.

U situaciji bez Grozomora ili bez
Dva Lica Noći u igri, vladaš svojim Terorima Mraka i ostalim načinima za nemilosrdno ubijanje bića. Možda se pitate zašto je tu Bezumlje, ali odgovor je prost. Skoro besplatni uvid u protivnikovu ruku plus šansa da se izbace pogubne promene za crnu boju (poput Belog Zida, Polja Crne Negacije ili Vreline). Pogodno je odmah zatim odigrati Pogled Kroz Noć, i tako se rešiti svih problematičnih karti jedne boje iz protivnikove viđene ruke. Ovo će ga ostaviti gotovo bespomoćnim iliti “na izvol’te” vašoj vojsci da ga jednostavno pojede u narednih nekoliko poteza.

 

Iako je špil skoncentrisan na određene stvari (ubijanje protivničkih i vraćanje svojih izgubljenih bića na mnogo načina), on ima još čari. Tu je i Tragač Mrtvog Plemena, koji je uvek koristan za nalaženje ključnih zombija, što ga uz osobinu regeneracije stavlja na prvo mesto mog arsenala jer jednostavno čuva tvoj život dok ne naleti nešto za ubijanje velikih bića.

Ako protivnikova bića neće da umru, neka umru tvoja. Jednostavno žrtvuj sve što imaš pomoću Gladne Smrti i odigraj Nedelju Mrtvih – videćeš da će ti protivnikov izraz lica jednostavno rečeno goditi. Još jedna odlična karta, Trampa, nije našla mesto u ovom špilu jer ima premalo mesta za toliko dobrih karata.

Špil se dobro pokazao u praksi. Jedini problem mu pravi žuta sa već navedenim promenama, ali šta je tu je. Naravno da možeš ubaciti u ovaj špil mnogo inovacija, možda još neku boju ili kartu, ali to prepuštam tebi. Neka je magija sa tobom.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com