Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Poštovani korisniče (napomena)

4/5/2008

... Kompletan portfolio možete dobiti na adresi: Služba za odnose sa javnošću, Informativni ogranak, kancelarija kamendolske fabrike, najbliže utvrđenje južno od Kamen Dola (manje od tri dana hoda plus prelazak na zapadnu obalu Bele Reke)...

 
 

Koja je vaša omiljena varijanta Izvora?

Klasična 1na1

2na2 Magično Srce

2na2 Pakt

3na3 Kraljeva Garda

3+ (svako za sebe)

Format Plem. ratovi

Format Jednoumlje

Kakve, bre, varijante i formati?

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Fric, 17/2/2008

KROZ UŽASNU ŠUMU

Zdravo drugari!

Ovih dana sam bio zabavljen smišljanjem najrazličitijih špilova koje omogućavaju karte iz Doba Misterija. Ipak, za današnji tekst sam se opredelio za jednu čudnu vrstu špilova koja postoji odavno. Iako smo ih spominjali nekoliko puta, iznenadio sam se kada sam pretragom sajta ustanovio da nikada nismo predstavili nijedan. Pa, vreme je da se to ispravi.

Ova vrsta špilova bazira se na veoma neobičnoj strategiji: razvući partiju, umnožiti izvore, pretvoriti ih u bića, i poslati ova „izvor-bića“ da pregaze protivnika. Strategija je do sada bila pokretana Buđenjem Prirode i Prirodnom Srodnošću. Glavni problem zbog koga je, bar meni, ova strategija bila nezanimljiva do sada jeste što „oživljavaju“ svi izvori – nakon što (skupo) platite Buđenje Prirode, ostajete otvoreni za finalni napad protivnikovih „izvor-bića“. Ovo je tražilo mnogo snalaženja, pa su ovakvi špilovi obično imali i Blago Patuljaka u svom sastavu, kako bi se odmah po oživljavanju svi izvori deaktivirali, bilo za napad, bilo za odbranu. Druga alternativa je bila Ekstrakcija, kojom su se protivnikovi izvori onesposobljavali na početku njegovog poteza.

 
karta: Užasna Šuma

E pa, snalaženju je kraj: ovakvi špilovi sada na raspolaganju imaju Užasnu Šumu!

Šta je to toliko značajno sa ovom kartom? Pa, pre svega, ona oživljava samo vaše izvore. Drugo, daje ovim „izvor-bićima“ i osobinu Jurišnik, pa će ona mnogo češće preživljavati u borbi. I treće, ova karta sve ovo radi prilično jeftino, za svega tri mane! Zaboravite na „harač“ u vidu vraćanja zelene ili crvene promene u ruku, jer se dobrim dizajnom špila ovo može pretvoriti čak i u prednost. U konkretnom primeru špila koji ću predstaviti, Bujan Drvo je oreol koji je na početku partije zadužen za mana ubrzanje, a kada ovo kasnije bude „prevaziđeno“ umnožavanjem izvora, Drvo se može vratiti u ruku i uvesti kao običan izvor. Druga karta sjajna za ove namene je Iživljavanje, koje se u istom potezu može odigrati na neko protivnikovo biće, i odmah zatim vratiti u ruku kada Užasna Šuma stupi na scenu. Sve ovo za ukupno 4 mane.

 

Kasnije, kada su izvori oživeli, Iživljavanje ih za svega jednu manu pretvara u 40/20 Jurišnike i Razbijače. Ključnu podršku ovoj taktici pruža i Stari Hrast, sjajna promena koja ima dva zadatka u ovom špilu: da obezbedi „nedodirljivost“ ostalih promena, i da omogući pronalaženje onih delova slagalice koji nedostaju. I samo zbog ove promene vredelo je „ući“ u treću boju, a kada tome dodamo i Sveto Tlo, dobijamo bića praktično neuništiva magijama ili osobinama, koja se automatski vraćaju u igru čak i nakon nekog globalnog uništenje poput protivnikove Oluje ili Perunovog Gneva.

 
Spisak špila
# Kroz užasnu šumu B R
Ostale magije (60)
4 Pokrov od Granja
4 Užasna Šuma
4 Uragan Grotla
4 Iscrpljivanje
4 Cena Napretka
4 Stari Hrast
4 Bujan Drvo
4 Grom
3 Totem Striboga
3 Sveto Tlo
3 Ukorenjivanje
3 Iživljavanje
2 Perunov Gnev
2 Meko Oružje
2 Napadačke Igre
2 Knjiga Plamena
2 Dvojina
2 Naučena Opreznost
2 Prirodna Transformacija
2 Korice Znaj-knjige

Kada sam već počeo, zadržaću se na „snagama“ ovog špila, a tek na kraju ću pomenuti nedostatke. Možda i najzanimljiviji aspekt špila je što u njemu uopšte nema „normalnih“ bića! (Ako se ne varam, ovo je i prvi takav špil predstavljen na sajtu.) Kako većina postojećih špilova nije spremna za ovo, protivnici će često imati ruku punu mrtvih karti namenjenih uništavanju, ali ničega za uništavanje neće biti u igri.

Druga ogromna prednost, i druga karta koja je osigurala svoje mesto u špilu je Totem Striboga. Ovaj „smarački“ artefakt jednostavno nema negativno dejstvo na mene, jer su izvori sve oko čega se vrti ovaj špil – čak i kada postanu i bića, svi će se deaktivirati u svakom mom potezu, dok će protivnik konstantno morati da bira hoće li deaktivirati postojeća bića, ili izvore kako bi odigrao nova.

Naravno, potrebno je i odigrati ponešto, zašta je zadužena Naučena Opreznost. Ovo je najjednostavniji način da se moja „izvor-bića“ ne aktiviraju kada napadnu, pa nakon borbe mogu biti iskorišćena i za igranje novih magija. Ovoliki broj promena je nova prednost, jer većina ljudi nije spremna ni za ovo.

 

Dobro, do sada je sve bilo bajno-sjajno, i sve pomenute karte imaju „zacementirano“ mesto u špilu. Ipak, moram priznati da zbog vremena nisam uspeo da završim špil tako da budem u potpunosti zadovoljan njime, pa ovo ostavljam vama u amanet. Nepomenute karte koje sigurno imaju svoje mesto u svakoj varijanti su Cena Napretka (koja se može odigrati i nakon što „izvor-biće“ nanese štetu, a pre nego što pogine u borbi), i jeftini klasici (ponovo dostupni kao nove promo karte u pojačanjima Doba Misterija), poput Groma i Prirodne Transformacije. Njihova jeftinoće je bitna za špil kome treba što više deaktiviranih izvora.

 
karta: Pokrov od Granja

Sve ostalo su otvorene opcije. U trenutnoj verziji opredelio sam se da razvoj protivnika usporavam uništavanjem njegovih izvora kartama koje meni omogućavaju još neku pogodnost (da vučem kartu ili ubacim novi izvor). Nisam siguran da je ovo neophodno, ali protiv nekih špilova daje sjajne rezultate. Najveći problem je što ovakva postavka neke špilove pobeđuje redovno, dok neki drugi predstavljaju zid o koji sam se prilično često odbijao.

Konkretno, najveći problem ovog špila predstavljaju neke klasične žute postavke koje istovremeno pojačavaju sva svoja bića – jednom kada protivnik shvati o čemu se radi, on jednostavno ne žuri sa bićima već polako uvodi karte koje obesmišljavaju osnove ovog špila (par Bojnih Polja i jedni Konji Sedlani predstavljaju veliki problem za trenutne eliminacije i kontrolni deo špila, pa sam na kraju potegao i Perunov Gnev, kao krajnje rešenje za sve).

 

Zbog roka za tekst, uprkos mnogim odigranim partijama, nisam uspeo da nađem neku „umereniju“ varijantu koja se uspešno bori sa najrazličitijim špilovima, pa ostavljam vama da sami pronađete optimum. Uz malo sreće, nekom drugom prilikom ću, kao dodatak nekom kraćem tekstu, i sam opisati verziju špila koja se vremenom iskristališe kao najbolja. Do tada, zabavite se malo i sami!

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com