Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Četiri meseca magije

17/04/2006

"... Ovaj tekst predstavlja neformalni dnevnik IM Tima, i nadam se da će vam biti koliko-toliko zanimljiv..."

 
 

Koja je vaša omiljena varijanta Izvora?

Klasična 1na1

2na2 Magično Srce

2na2 Pakt

3na3 Kraljeva Garda

3+ (svako za sebe)

Format Plem. ratovi

Format Jednoumlje

Kakve, bre, varijante i formati?

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Pravila - Tekstovi o pravilima Izvora magije

 
 

Fric, 31/08/2006

SVI DELOVI JEDNE KARTE

Pozdrav, druže. Na samom početku skrećem ti pažnju da je ovo tekst namenjen početnicima i igračima koji se prvi put sreću sa igrom Izvori magije – ako već imaš iskustva sa Izvorima, verovatno će ti sve ovo biti poznato, i jedina novost za tebe biće karta koju koristim za objašnjavanje.

Za početak, šta su Izvori magije? Strateška igra magičnim kartama u svetu slovenske mitologije, u kojoj igraš ulogu moćnog čarobnjaka koji se u magijskim dvobojima bori sa ostalim čarobnjacima. Svima razumljiv jezik, drevni slovenski bogovi, zmajevi, čarobnjaci, vampiri, vilenjaci... Ja bih se najviše zadržao na delu «strateška igra», jer su Izvori magije najzabavnija i istovremeno najkompleksnija strateška igra koju sam ikada probao, i sa velikim ponosom učestvujem u njenom razvoju. Da bi se sam uverio u ovo, potrebno je da nabaviš dva početna špila – jedan za sebe i jedan za svog protivnika. Ako ti se igra svidi, ove špilove kasnije možeš pojačati po želji. Početni špilovi stižu sa osnovnim pravilima, što bi uz par ovakvih tekstova trebalo da bude više nego dovoljno za početak. Izvore magije može igrati i više igrača, kada su možda i zabavniji, ali to nije tema ovog teksta. Tema ovog teksta je...

 
Glineni Divljan
 

... Karta! Dakle, druže, zainteresovao si se za Izvore magije (čitaš ovaj tekst, zar ne?), ali ti sve to izgleda malo komplikovano... nemoj brinuti, niko od nas se nije rodio naučen. U ovom tekstu ću pokušati da ti predstavim osnovne delove jedne karte. Nakon ovog teksta, znaćeš koje sve informacije nudi svaka pojedinačna karta, što bi trebalo da ti olakša ulazak u igru. U potrazi za nekom jednostavnijom kartom koja ipak ilustruje dosta toga, zaustavio sam se na gornjoj, i sada je trenutak da počne "seciranje"...

IME

 
Ime karte
 

Ime je verovatno najvažniji deo svake karte. Nalazi se u gornjem desnom uglu, napisano velikim slovima. Sem što olakšava identifikaciju, često ima zadatak da "probudi" asocijacije u mašti svakog igrača, pa čak i nagovesti šta ta karta radi. Bio bih spreman da se opkladim da je Glineni Divljan jedan snažni div od gline čak i pre nego što zaista vidim samu kartu... Ime olakšava i neke praktične stvari – mnogo je lakše reći: "izudarao me je Glineni Divljan", nego objašnjavati da si izgubio zbog onog velikog bića koje mora da napada u svakom potezu...

MANA CENA

 
Mana cena
 

U gornjem levom uglu je informacija o «ceni koštanja» svake karte. Ovo se naziva mana cena, i predstavlja kombinaciju brojeva i simbola. Označava koliko mana (broj pre simbola) određene vrste (simbol posle broja) je potrebno da proizvedeš kako bi odigrao tu kartu. Glineni Divljan košta tačno «4 bilo koje mane».

Eto nas kod prvog razloga zašto sam odabrao baš ovog snagatora – u igri Izvori magije postoji 5 vrsta "obojene" mane, sa simbolima odgovarajuće boje (žuta, plava, crna, crvena i zelena). Mana cenu Glinenog Divljana možeš platiti manom bilo koje od ovih boja, kao i bezbojnom manom (nazovimo je šestom vrstom), što čini Divljana mogućim dodatkom špilu bilo koje boje.

MANA SIMBOL

 
Mana simbol
 

Na samom dnu karte nalazi se jedan od pomenutih 6 simbola (žuti, plavi, crni, crveni, zeleni ili bezbojni). Ovaj veliki simbol označava vrstu mane koju karta proizvodi ukoliko je uvedeš u igru kao izvor. Kada Glinenog Divljana odigraš kao izvor, on proizvodi samo bezbojnu manu (što označava sivi simbol sa zupčanicima). Važno je da upamtiš da bezbojnom manom ne možeš platiti cenu koja traži neku "obojenu" manu (npr. cena od jedne žute ne može se platiti bezbojnom), dok se cena koja traži "bezbojnu" može platiti manom bilo koje boje ili bezbojnom manom.

Da bi raščistio ove termine i saznao više o uvođenju izvora i proizvodnji mane, predlažem da nakon ovog teksta pročitaš i tekst «Započnite igru...», koji je sastavni deo prve stranice sa pravilima.

TIP KARTE

 
Tip karte
 

Odmah levo ispod slike nalazi se deo koju ti govori šta je ta karta. Osnovni tipovi karti (koje neću objašnjavati sada) su artefakt, biće, promena, iznenađenje i vradžbina. Ovde se mogu naći i neke dodatne informacije. Na primer, ako je karta biće, nakon crtice je navedeno o kakvom biću se radi (da li je u pitanju zmaj, vampir, ili možda div).

Tip Glinenog Divljana je jedan od komplikovanijih koje ćeš sresti u Izvorima magije. «Artefakt Biće» znači da je ova karta i artefakt i biće, što opet znači da na njega utiču (npr, mogu ga uništiti) efekti koji utiču na artefakte, ali i efekti koji utiču na bića. Glineni Divljan je takođe biće tipa «Div», što u nekim slučajevima može biti važno (npr, ako je u igri karta koja daje bonus ostalim divovima, ovo je mesto koje će ti reći da i Glineni Divljan dobija taj bonus).

Ponekad ćeš naići na kartu koja nema mana cenu u gornjem levom uglu, kao ni veliki mana simbol na dnu – ovo je znak da se ta karta ne može igrati kao magija. Njen tip je uvek «Izvor», što jasno govori da je u pitanju karta koja može ući u igru samo kao izvor (šesti tip karte Izvora magije). Karte svih ostalih tipova mogu se igrati i kao magije i kao izvori, već kako sam odlučiš.

OZNAKA EDICIJE

 
Oznaka edicije
 

Mali simbol ispod slike koji predstavlja oznaku iz koje edicije Izvora magije je ta karta. Boja simbola govori ti i koliko je karta retka. Karte crne boje su obične (najčešće karte), srebrne su nešto ređe, dok su zlatne najređe karte koje postoje u igri Izvori magije.

Očigledno je da je Glineni Divljan srebrna karta iz edicije Plemenski ratovi. Ubrzo po izlasku ove edicije moći ćeš da pretražuješ sve karte u našoj bazi karata, u kojoj se trenutno nalaze samo karte prve edicije. Pravim upitom ćeš npr. moći da pronađeš sve vojnike ili čarobnjake koji postoje.

TEKSTUALNI DEO

 
Tekstualni deo
 

Sve napisano na malom pergamentu predstavlja najzanimljiviji deo svake karte. Većina karata igre Izvori magije ima neke osobine, i one se nalaze navedene ovde. Osobine govore šta karta zaista radi, i mogu biti pozitivne ili negativne. Glineni Divljan ima osobinu koja je negativna, jer ga tera da napada u svakom potezu, hteo ti to ili ne. Znam šta misliš, druže: "Zašto uopšte postoje negativne osobine?" Postoji izuzetno dobar razlog za to, koji ću ti obrazložiti nekoliko redova niže...

U ovom delu se pojavljuje i propratni tekst, ako ga karta ima. To je tekst napisan kurzivom (kurziv izgleda ovako), koji nema direktnog uticaja na igru. Dosta osobina ima podsetnik, koji je takođe napisan kurzivom, i služi da ti pomogne da upamtiš kako te osobine rade "u praksi". Sam propratni tekst ti govori nešto o svetu Izvora, i često ćeš u njemu naći zanimljive deliće slovenske mitologije ili literarne citate. U slučajevima kada osobina karte zauzme suviše prostora, propratni tekst se ponekad izostavlja, ali je inače bitan deo svake karte koji daje dubinu magičnom svetu u kome se odvija ova igra, ponekad čak i donekle objašnjavajući kako konkretna karta radi. Na zahtev mnogih igrača, na ovom sajtu postoji čak i ceo odeljak koji se bavi uglavnom kompletnim pričama iz sveta koji je stvoren oko Izvora magije.

SNAGA/IZDRŽLJIVOST

 
Snaga i izdržljivost
 

Samo magije bića sadrže ove brojeve nevedene u desnom uglu ispod slike. Oni predstavljaju jednu od najvažnijih karakteristika koje će ovo biće imati kada ga igrač uspešno odigra. Broj levo od kose crte je snaga, i predstavlja količinu štete koju ovo biće nanosi u borbi. Ukoliko ne bude blokiran nekim protivnikovim bićem, Glineni Divljan će u svakom potezu nanositi po 50 štete protivničkom igraču. Broj desno od kose crte je izdržljivost, i predstavlja količinu štete koja je potrebna da bi se ovo biće uništilo. Glineni Divljan će biti uništen ako primi 30 štete od neke magije, ali i ako ga blokira biće sa snagom 30 ili više.

Da se ovde vratim na priču o negativnim osobinama – 50/30 biće za 4 bilo koje mane? Ovo je otprilike najviše što možeš dobiti za te pare, druže. Njegova osobina predstavlja ograničenje. Bez osobine, Divljan bi jednostavno bio prejak. Ovakve osobine omogućavaju postojanje spektakularnijih bića, a na igračima je da nađu način da "neutrališu" postavljena ograničenja.

KOLEKCIONARSKI BROJ

 
Kolekcionarski broj
 

Mesto sa desne strane slike je rezervisano za tri stvari – tu se nalazi ime igre, ime autora ilustracije, i kolekcionarski broj. Kolekcionarski broj olakšava slaganje tvoje kolekcije, ako poželiš da je složiš na ovaj način. Na primer, Glineni Divljan je 67. karta od ukupno 390 različitih, koliko ih ima u ediciji Plemenski ratovi (ediciju prepoznaješ po oznaci edicije).

ZAKLJUČAK

To je to, druže. Sada znaš da rastumačiš sve informacije koje nudi jedna karta Izvora magije. Vrati se na početak teksta i pokušaj da se prisetiš šta ti sve govori predstavljena karta, ili pogledaj još neki tekst – sada će ti predstavljene karte izgledati manje misteriozno. Hoću da te još jednom podsetiš da obavezno pročitaš i tekst «Započnite igru...» - u njemu ćeš pronaći još mnogo korisnih informacija koje će ti omogućiti da bezbolno započneš igru.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com