Kraljevina
28/10/2006
"... Stacionirana u centralnom delu, Kraljevina Gromovnika zauzima skoro najveću površinu nama poznatih zemalja. To je izuzetno bogata i plodna zemlja pitomih predela ispresecanih divnim rekama..."
Izvore magije igrate:
Tekstovi
Napredni nivo
Špilovi - Napravite bolji magični špil
Fric, 21/12/2008
KAD ZASVIRA MUZIKA...
Zdravo drugari!
Evo jednog teksta o špilovima u kome vi igrate glavnu ulogu! Stvar je prosta: danas ću vam otkriti još jednu kartu koja će biti reprintovana u Trećoj ediciji i malo piskarati o njoj, a vas pozvati da razradite temu i pošaljete što bolje špilove sastavljene oko ove karte, od kojih ću (bar) najbolji predstaviti u "produžetku" ovog teksta u skoroj budućnosti.
Dakle, Frulaš... Verujem da ćete se složiti sa mnom da je u pitanju sjajna karta. Ipak, nije se baš nagledala igre. Kada malo razmislite o tome, ovo i nije ništa čudno: u trenutku njenog pojavljivanja u prvoj ediciji Izvora, sem Majke Prirode i par časnih izuzetaka, zapravo i nije bilo ničega vrednog petljanja sa ovom kartom. Dakle, nije bilo bića dovoljno moćnih i skupih da opravdaju pokušaje da se odigra i zaštiti Frulaš. Jer, on je ipak samo 10/10 biće koje umire od mnogo stvari, a koje košta dosta. Bez obzira što njegova osobina omogućava ubacivanje u igru bilo kog bića brzinom iznenađenja i po ceni od svega jedne zelene mane (+ aktiviranje)!!! A sada, da li se situacija promenila po Frulaša?
Ovlašnim pogledom Večnika, Orlava i slične bratije, nezamislive na početku Izvora, ali i karti koje dolaze u Trećoj ediciji, odgovor se sam nameće: Frulaš bi, zaista, bar u nekom filmu mogao zaigrati i glavnu ulogu!
Šta su glavne prednosti Frulaša u predstojećoj ediciji, u odnosu na poziciju koju je imao na početku svoje karijere? Na prvu loptu, mislim da bih se usudio da kažem: "usamljenici" (Komandant Kira i slični, najavljeni ovde). Ovo je i glavni razlog zašto sam baš Frulaša odabrao za ovaj tekst, jer je on lep primer jedne stare karte koja će u novoj ediciji dobiti sasvim novu snagu i mogućnost da ispuni svoj potencijal. "Ali, kako bića dozvoljena u špilu samo po jednom mogu biti osnov strategije?", možda se pitate. Pa, ja verujem da mogu, i to ne samo za zelenu boju. Zar vam mogućnost njihovog nalaženja Zverskim Mentorom i njihovog stalnog "posmrtnog" vraćanja u ruku osobinom Besmrtnika ne daju isti utisak?
Frulašu takođe idu u prilog i raznovrsniji načini zaštite. Već su Plemenski ratovi doneli Mihaijev Trnoštit, koji kao da je pravljen za Frulaša (iako zapravo nije :)), a ostale načine ne bih pominjao, jer ne želim da budem taj koji će praviti ovaj špil... Dakle, zadatak imate, pa se bacite na posao! Šaljite liste špilova uz obavezna objašnjenja (i bez ikakvih ograničenja – 10 zlatnih karti bi verovatno bilo suviše restriktivno za ovakav špil), a najuspešniji će po izlasku Treće edicije biti obradovan setom od 4 "nova" Frulaša! Da ne zaboravim i večnu slavu na stranicama ovog sajta, gde će biti objavljeno vaših ruku delo (kao što se to desilo i sa poslednjim špilom oko koga sam tražio vašu pomoć, ovde).
Gotov špil:
Moram da priznam, nisam baš oduševljen. Čak i dva najbolja pristigla špila nisu me iznenadila u većoj meri. Prvi je poslao Milan Stankov, i ovaj špil bazira se na prostoj činjenici da je Frulaš vilenjak, što se maksimalno koristi. Drugi uspešan špil poslao je Nebojša Ćalić, i ovo je u osnovi bio trobojni (zeleno-plavo-žuti) špil sa mnogo kontrole i malo bića koja prilično sigurno dobijaju partiju. Prvi špil se pokazao za nijansu bolje u praksi, pa će biti predstavljen ovde u minimalno izmenjenoj verziji (što je Milan i odobrio, jer nije imao priliku za ozbiljnije testiranje), a većina izmena preuzeta je iz Nebojšinog špila.
Spisak špila | |||
---|---|---|---|
# | Vilenjačka muzika | B | R |
Bića (46) | |||
4 | Zmaj Crvene Zore | ||
4 | Pali Strelac | ||
4 | Vilenjačka Prethodnica | ||
4 | Danak u Krvi | ||
4 | Frulaš | ||
4 | Vilenjački Glasnik | ||
4 | Vilenjački Osmatrač | ||
4 | Izvorski Vilenjak | ||
3 | Vilenjak Sumraka | ||
2 | Besmrtnik | ||
2 | Vilenjački Šumar | ||
2 | Grimizni Šaman | ||
2 | Životvorica | ||
2 | Gospa od Harfe | ||
1 | Talanski Zaštitnik | ||
Ostale magije (12) | |||
3 | Talanska Šuma | ||
3 | Idol Lažne Nade | ||
2 | Cena Napretka | ||
2 | Gvožđa | ||
2 | Zverski Mentor | ||
Neosnovni izvori (2) | |||
2 | Vilenjačko Utočište |
U osnovi, ovo je čisto zeleni špil, koji je u originalnoj verziji imao samo četiri Zmaja Crvene Zore kao najrazornija trenutno postojeća bića koja Frulaš može ubaciti u igru za svega jednu zelenu manu. Ostatak špila čine pretežno vilenjaci, jer je autor svestan da oni "imaju odlične mogućnosti mentorisanja (bića/vilenjaka), kao i zelena boja uopšte", kao i da "odlično ubrzavaju manu/izvore, što je neophodno za Frulaša jer je on sam po sebi relativno skup, a špil u kom Frulaš treba da bude 'glavni odgovorni' mora dobro i brzo da raspolaže manom."
Milan smatra da ovaj špil "treba da pobeđuje u jednom naletu, tj. da u jednom potezu nanese dovoljnu količinu štete za pobedu ili približno. Za ovo je Frulašu potrebno da se deaktivira više puta u tom potezu, što najbolje uspeva u vilenjačkom okruženju." I tako, pred vama je špil koji je modifikacija pravog vilenjačkog, sa svim ključnim kartama za ubrzavanje proizvodnje mane i pronalaženje vilenjaka (jer, da ponovim još jednom, i Frulaš je vilenjak), ali i sa dovoljno sopstvenih "caka".
Sve je krcato bićima, od kojih su čak 36 vilenjaci! Kako smo o vilenjačkim špilovima već pisali ovde, ne bih se mnogo zadržavao na tome već bih odmah prešao na ono što je karakteristično samo za ovaj špil.
Pre svega, crvena boja. Pomenuo sam već da je Milanov špil imao samo Zmajeve, ali nisam odoleo da ne dodam još 4 karte i tako dupliram broj crvenih i omogućim ih igrivima čak i iz ruke, ako stvari ne krenu kako je planirano. Na izbor me je navela najkreativnija ideja špila, uključivanje Idola Lažne Nade. Ovo je sjajna stvarčica, koja omogućava da se bića žrtvuju za dodatnu manu, što je naizgled nespojivo sa klasičnom strategijom vilenjačkog špila (namnoži što više vilenjaka i ubij protivnika u jednom napadu). Ipak, mogućnost uklanjanja sopstvenih bića mnogostruko povećava upotrebljivost Vilenjačkog Glasnika, pa sam želeo da špil dopunim još nečim sličnim. Tako se Danak u Krvi sam od sebe "nacrtao" kao idealno rešenje: kada se ovo 0/30 biće žrtvuje Idolu za manu, kao "bonus" stiže i 40/40 crvena ptica. Ovo je verovatno prvi "skoro zeleni" špil koji pobedu često izvojeva masivnim letačima. :)
Zmaj Crvene Zore je očigledno pravi "teškaš" špila, biće koje već svojim ulaskom nanosi 50 štete, pa se u idelanoj situaciji, uz sva 4 u ruci i dovoljno načina za deaktiviranje Frulaša u igri, partija može dobiti i bez ijednog jedinog napada.
Besmrtnik je moja dopuna, ideja preuzeta iz drugog pomenutog špila, koja pruža i opciju za povraćaj poginulih jer su neka bića ovog špila toliko bitna da ni 4 primerka nisu dovoljna. Uz Zverskog Mentora koji traži bića u dubinama špila i Cenu Napretka koja dozvoljava prebacivanje karte iz izvora na odlagalište, pokrivene su praktično sve "manipulacije" koje su moguće zelenoj boji.
Za zaštitu Frulaša u originalu je bio zadužen Mihaijev Trnoštit, ali je drugi pomenuti špil za ovo koristio Talansku Šumu, koja mi se u praksi mnogo više dopala kao elegantno rešenje koje štiti sva bića, a ne "sputava" Frulaša (koga često treba deaktivirati).
Za kraj, da pomenem i nedostatak ovog špila koji nisam ispravljao: ako sve ide kako treba, uživaćete u jednostavnoj razradi i brzoj završnici, ali problem nastaje ako stvari ne krenu po planu, jer tada i nema puno akcija koje možete preduzeti da se "povadite". Zato sam na kraju stekao utisak da špilu nedostaju neka od bazičnih iznenađenja, poput Prirodne Transformacije (koja bi omogućila da ni najslabija bića u špilu ne budu "lak plen") ili Ukorenjivanja (koje bi vam kupilo par dodatnih poteza za reorganizaciju). Ako osetite isto, slobodno izbacite ono što smatrate suvišnim kako biste dodali ove "karte za vađenje".