Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Svi delovi jedne karte

31/08/2006

"... Dakle, druže, zainteresovao si se za Izvore magije, ali ti sve to izgleda malo komplikovano... nemoj brinuti. U ovom tekstu ću pokušati da ti predstavim osnovne delove jedne karte..."

 
 

Šta mislite o draftu/limitu?

Najzanimljiviji format

Zanimljivo i preskupo

Nisam probao, tek ću

Ne zanima me, igram samo gotovim špilovima

 
 

Tekstovi

 
 

Takmičarski deo

 
 

Informacije - Sve u vezi sa takmičenjima

 
 

Zloćko, 2/6/2008

Zloćkove misli XVIII: IZLOŽBENI PRIMERAK

(Ova kolumna bavi se dodatnom procenom karti nedelje, a autor je sastavlja u saradnji sa svim igračima aktivnim na forumu, na posebnoj temi ove namene.)

Tanka je linija između genijalnosti i ludila“. Tu rečenicu sam čuo/pročitao toliko puta da više ne znam koga tačno da citiram. :) Uglavnom, Preokret balansira upravo na takvoj jednoj liniji. Na prvi pogled besmislena karta. Na drugi, takođe. Onda malo protrljate oči, pokušate da dubeći na glavi sagledate stvari iz drugog ugla i isprobate pretpostavku da je Preokret, ustvari, dobra karta, a da je pravi problem u vama jer vas je razmazila gomila (pre)jakih karata iz Doba Misterija. Naravno, ubrzo odbacite tu teoriju kao neosnovanu i odlazite da igrate svojim kvartetom Večnika. Verovatno bih i ja učinio isto, ali nemam: 1) Večnike; 2) softver za automatsko generisanje ostatka ovog teksta. :/

 
karta: Preokret

Sama ideja o deaktiviranju svih aktiviranih i aktiviranju svih deaktiviranih bića nije loša, a i mana cena u gornjem levom uglu je, reklo bi se, odgovarajuća. Ali problem nastaje u tome što je ova magija, po defaultu, vradžbina. Naravno, postoji opcija da se za dve bezbojne mane više odigra kao iznenađenje, ali u tom slučaju deluje malo preskupo, zar ne? Prva stvar koja vam pada na pamet je da Preokret može da se iskoristi da na početku protivnikovog poteza aktivirate sva njegova i deaktivirate većinu svojih bića i tako protivnika sprečite da napada. Ali ubrzo shvatite da postoje jednostavniji načini za tako nešto i da to ne može biti glavna svrha ove karte. Uostalom, pošto je igranje brzinom iznenađenja opcionog tipa, možda je to samo varka i ovu kartu zaista treba igrati kao vradžbinu? Vratimo se na početak i masovno (de)aktiviranje bića. Očigledno je da želite da se sva ili bar većina vaših bića deaktivira, što znači da bi pre toga trebalo da ih masovno aktivirate u neku svrhu.

 

Pretragom Izvorišta nalazimo dosta karata koje koriste tu mehaniku: Siren Padron, Zavodljiva Drekavčica, Ban Sinjeg Jata, Dvojnice, Ravnoteža, itd. Većina tih karata je plava tako da ne bi trebalo da bude problema sa igranjem Preokreta. Doduše, ne deluje mi da „ravnotežno“ orijentisani špilovi imaju neku naročitu potrebu za ovom kartom, eventualno jednom po partiji kako bi se obezbedilo zaključavanje protivnika, ali, opet, i za tako nešto postoje druga (bolja?) rešenja.

Mnogo korisnije deluje varijanta sa Banom Sinjeg Jata koji bi lako mogao da počisti protivnikovu stranu stola (a koji, zahvaljujući Plemenskoj Zameni, više uopšte ne mora da radi isključivo sa pticama). Više besplatnih bića preko Dvojnica bi se lepo uklopilo u istu priču, uz obaveznu dodatnu vuču (npr. preko Okupljanja, Lunarnog Oltara i, prvenstveno, Viših Ciljeva). Zombi Ida je otvorio mogućnost crno-plavih zombija, pa zašto ne iskoristiti osobinu Nemrtvog Grobara i Preokret za masu bića koja ne mogu biti blokirana? Primećeno je i da se plavi drekavci nešto manje igraju od sunarodnika ostalih boja. Možda je baš ovo karta koja Drekavca kraj Dolapa može pretvoriti u efikasnog finišera, naročito u timskoj varijanti, gde zajedničkim snagama u par poteza možete dezintegrisati jednu od protivničkih biblioteka!

Standardna igra (1na1)2.5 / 5 : Propratni tekst lepo simbolizuje da se radi o karti koja u trenutku može da odluči partiju. Istovremeno, pogađanje tog trenutka je ono što je čini uskonamenskom i nezanimljivom većini igrača, te je stoga nećete često sretati na turnirima, bar za sada. Ipak, otvorite četvore oči za neke nove karte sa osobinama koje traže aktiviranje mase bića, jer možda će upravo neka od njih lansirati Preokret u vrh liste najtraženijih karata.

Ocenite za standardnu igru (1na1):

12345



Prosek ocena: 2.09 (ukupno glasova: 11)

Timske varijante3 / 5 : Ako karta masovno deluje na bića, onda su timske varijante pravo okruženje za nju! Pronađite svoju kombinaciju „ravnotežnih“ i sličnih špilova i isprobajte kako to izgleda u „duploj dozi“.

Ocenite za timske varijante:

12345



Prosek ocena: 2.73 (ukupno glasova: 11)

Draft/Limit1.5 / 5 : Mislim da je opcija igranja Preokreta kao iznenađenje dodata baš zbog ovih formata, ali (gle ironije!) verovatno je da ga uprkos tome niko neće koristiti.

Ocenite za draft/limit:

12345



Prosek ocena: 1.6 (ukupno glasova: 10)

Ako ništa drugo, Preokret ostaje lep primer za objašnjavanje termina „zlatne karte“. Dok postoje karte koje zbog svoje snage moraju biti ograničene na manji tiraž (inače se gubi upotrebna vrednost karata manje retkosti), postoji i druga grupa karata koje zbog svoje neuniverzalnosti nalaze mesto u malom broju špilova, te stoga nema potrebe da budu prisutne u većem opticaju. Preokret, bar za sada, spada u ovu drugu grupu, a odlična ilustracija doprinosi tome da ponese titulu kvalitetne „retrovizor“ karte. ;)

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com