Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nac part II: Top10 špilovi

8/10/2007

"... 4 špila kojima su igrali najbolji na Nacionalnom, ali i da ukratko pomenem i ostale u najboljih 10..."

 
 

Da li se takmičite na turnirima?

Da

Ne

Ranije, sada više ne

Tek ću se takmičiti!

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Pravila - Tekstovi o pravilima Izvora magije

 
 

Atrian, 6/10/2006

NOVE IGRAČKE, NOVA PRAVILA

Pozdrav dragi igrači! Odavno nisam pisao na ovu temu, pa je vreme da vidimo šta se to dešava u svetu pravila Izvora magije. Prvenstveno da napomenem da su sva pravila ostala ista kao u prethodnoj ediciji (osim jedne sitne ispravke, kojom ćemo se pozabaviti kasnije), tako da se neću mnogo osvrtati na njih. Ako upravo ulazite u čarobni svet Izvora magije, savetovao bih vam da pogledate neke od tekstova koji se bave ovom tematikom. Ovoga puta ću se držati uglavnom novih stvari.

Neuništivost

 
karta: Dete iz Kamena Jedna od najzanimljivijih novih stvari u Plemenskim ratovima su permanenti koji ne mogu biti uništeni. A šta ih to konkretno ne može uništiti? Ne mogu ih uništiti efekti koji kažu “uništi...”. Kada se radi o neuništivim bićima, ne može ih uništiti ni smrtonosna šteta. Za razliku od regeneracije koja sprečava štetu koja bi bila naneta biću, ovde to biće zaista prima štetu, ali ga ona ne ubija. Ako Dete iz Kamena (vidi sliku) pretvoriš u biće, ono može blokirati 110/110 biće (recimo Branitelja Ida) i preživeti. Takođe, magije “uništenja” mogu kao ispravnu metu odabrati neuništivi permanent, ali pri razrešavanju magije taj permanent neće biti uništen. Tako recimo Raščinjavanje ili Teror Mraka mogu pokušati da unište Dete iz Kamena, ali neće uspeti u tome – nakon razrešenja ovih magija, Dete ostaje u igri. Pa, kako se onda boriti protiv neuništivih bića!? Načini postoje... Recimo, neuništivost ne pomaže biću čija je izdržljivost 0 ili manje da ostane u igri.
 

Ovo znači da se neuništivo biće može eliminisati ako mu se na neki način smanji izdržljivost (npr. crnim “minus” efektima). Takođe, neuništivost ne pomaže ni kod žrtvovanja, pa se mogu izmisliti načini koji će naterati protivnika da sam žrtvuje neuništivo biće. Neuništivi permanenti se mogu vratiti u ruku vlasnika ili sprečiti dok su još magije, a ostalo smislite sami...

Priča o igračkama i “poštenim” razmenama

 
karta: Hipnotizerova Igračka Još jedan od noviteta koje sa sobom donose Plemenski ratovi je i mogućnost razmene permanenata. Kao i u svakoj “poštenoj” razmeni, ne možete dati ništa za nešto. Magija ili efekat će precizirati šta se može razmeniti (biće, artefakt, promena itd.) i to se proverava pri igranju magije ili osobine, ali i pri njenom razrešavanju. Ako u međuvremenu nešto što ste planirali da razmenite više nije u igri ili više nije navedenog tipa, razmena se neće izvršiti. Pogledajte Hipnotizerovu Igračku (slika). Znajući da osobine ostaju na nizu čak i ako ono što ih je stavilo tamo više nije u igri, pokušavam da napravim “poštenu” trampu. Aktiviram osobinu Igračke koja ide na niz, birajući za metu protivnikovo najjače biće. Protivnik ne radi ništa, dok ja u odgovor samom sebi uništavam Igračku. Greška! Kada dođe red na razmenu, igra će videti da ja nemam šta da ponudim protivniku i reći će jedno odlučno: Ne! Propade moja zamisao poštene razmene...
 

Ovde ću vas podsetiti da posle razrešavanja svake magije ili osobine, čak i ako još magija ili osobina čeka svoje razrešenje na nizu, aktivni igrač ponovo dobija prednost, pa onda neaktivni. Ono što se (eventualno) odigra u tom trenutku ide na vrh niza, i razrešiće se pre svih ostalih stvari koje čekaju na njemu. Šta ovo znači? Da treba dobro pogledati ima li i protivnik 5 slobodnih izvora, da ne bude igračke-vračke-plačke...

Kad smo već kod sticanja kontrole, evo i par opštih napomena: kada steknete kontrolu nad protivnikovim bićem, ono prelazi na vašu stranu stola u istom položaju u kome je bilo i kod protivnika (aktivirano ili deaktivirano). Takođe, biće ne dobija Ubrzanje, pa ne može napasti u istom potezu. Kod promene kontrole nad oreolom, on se ne može vezati za drugi permanent, već ostaje tamo gde je i bio. Kod promene kontrole nad opremom, ona ostaje vezana za biće, ali se u glavnoj fazi poteza igrača koji je sada kontroliše može prebaciti na neko njegovo biće. Ovo su stvari koje vas, po pitanjima koja dobijamo, još uvek zbunjuju, pa smo neke od njih objasnili i u podsetniku na novim kartama...

Rekapitulacija: karta, magija i permanent

Možda ste u igri sa prijateljima ili na turnirima čuli da neko kaže “igram biće”, “to biće je još na nizu”, “vraćam oreol sa odlagališta”... Uobičajeno je nazivanje karata imenima njihovih tipova, jer je lakše reći “vradžbina” nego “karta vradžbine”. Novim igračima (a i onim malo starijim) to može stvoriti malu zabunu. Naime, kada se nalazi na odlagalištu, u biblioteci, u ruci ili van igre, karta je samo karta određenog tipa, pa je recimo Orkozlob tada samo karta bića. Kada se ta karta igra, ona postaje magija; Orkozlob pri igranju nije biće na nizu, već (preciznije) magija bića na nizu. Tek kada uđe u igru kao permanent, on postaje biće. Ovo isto važi i za magiju promene i magiju artefakta, koje tek po ulasku u igru postaju permanenti (promena i artefakt). Magija vradžbine i magija iznenađenja nikada ne postaju permanenti – kada se razreše sa niza, one prave neki efekat, pa zatim idu direktno na odlagalište.

Zašto ponavljam ono što je već objašnjeno u detaljnim pravilima? Zato što ovaj koncept još uvek ume da vas zbuni. Evo stvari koje su vas zbunjivale u prošlosti: bilo koji crveni oreol je magija u trenutku igranja, a Vitez Zlatnog Krsta je imun na njega, jer on ne može biti odabran ničim crvenim; svaki oreol pri odigravanju odabira metu određenog tipa, navedenu u tekstu “Promeni [nešto]”. Ako bilo koje biće sa oreolom vezanim za sebe dobije osobinu Anti za boju oreola, taj oreol će spasti sa njega (jer biće više ne može biti promenjeno ničim te boje).

Evo i novih detalja: Aura Bogova je žuta magija dok je na nizu, pa je Prokleti Vitez može sprečiti. Efekat koji kaže da su sva bića crna (Gluvo Doba) ne utiče na boju magije bića na nizu. Zelena karta bića pri igranju postaje zelena magija bića, a tek pri razrešenju crno biće zbog pomenutog efekta. I tu se dotičemo jedne zanimljive teme, koju smo već “obradili” kod situacije sa dve Produžene Ruke obavijene oko istog permanenta. Šta ako dva efekta istovremeno “podešavaju” boju bića? Kao i kod dve Produžene Ruke, tada se primenjuje redosled vremenskih oznaka, koji se u suštini primenjuje samo ako su dva efekta u direktnom sukobu. Onda se gleda efekat koji je nastao poslednji, i taj efekat “pobeđuje”. Kontrolu nad permanentom stiče igrač koji je odigrao poslednju Produženu Ruku, a biće je one boje koju je “podesio” poslednji primenjeni efekat.

Kad smo već kod boja, koliko vas zaista zna da su svi izvori bezbojni? Žuta karta uvedena u igru kao izvor postoje osnovni izvor tipa Zemlja, i gubi sve osobine i boju, a dobija osobinu da aktiviranjem proizvodi manu žute boje. Ovo je jedna od osnovnih stvari koje su retko potrebne, pa su mnogi skloni da ih zaborave...

I za kraj...

Za sam kraj, evo jedne zanimljivosti: zbog karte Povratak Prirodi i potencijalne šeme koja bi mogla da naruši balans igre (ne, neću vam je reći) malo je promenjeno jedno od osnovnih pravila vezanih za regeneraciju. Do sada je regeneracija (trenutak “stvaranja štita”) automatski aktivirala biće. Od sada će tek iskorišćavanje “štita” aktivirati biće. Dakle, plaćanje regeneracije stvara “štit” oko bića, ali ono i dalje može da napada ili blokira, i tek kada bi zaista bilo uništeno ono se aktivira i uklanja iz borbe. Više o ovome u novim verzijama detaljnih i sudijskih pravila koje će biti istaknute (nadamo se) uskoro. Do sledećeg puta...

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2025 Izvorimagije.com