Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Kraljevina

28/10/2006

"... Stacionirana u centralnom delu, Kraljevina Gromovnika zauzima skoro najveću površinu nama poznatih zemalja. To je izuzetno bogata i plodna zemlja pitomih predela ispresecanih divnim rekama..."

 
 

Da li čitate fantazijske priče o svetu Izvora na ovom sajtu?

Čitam

Ne čitam

Pročitam ponekad

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Rikanis, 28/08/2006

OGRANIČENJA I KREATIVNOST

U ovom tekstu ću pokušati da vam objasnim osnovne ideje koje su nas vodile pri pravljenju druge edicije Izvora, i da vam iznesem osnovne ciljeve koje smo postavili pre nego što je razvoj i počeo. Nadam se da će vam tekst biti interesantan, a u slučaju da samo želite da pogledate još jednu od novih karti, link se nalazi pri kraju stranice.

Prvi od zacrtanih ciljeva je bio više tehničke prirode – želeli smo da ispravimo sve čime smo bili nezadovoljni u prvoj ediciji. Do završetka štampe je rano da tvrdim da smo uspeli u svemu, ali bi kvalitet štampe, pakovanja i obreza trebalo da bude na višem nivou, čime bi Izvori magije napokon izgledali onako kako i zaslužuju. Kao mala ilustracija ovoga, evo ekskluzivnog pogleda na nova pakovanja špilova i pojačanja Izvora (jedan od razloga zbog kojih se ovaj tekst i nalazi u rubrici «Špilovi»), i to nekoliko dana pre njihovog isticanja među proizvode, nakon čega će ih biti moguće poručiti.

 
Sve kutije
 

Kod sastavljanja same edicije, glavni cilj je bio podložan mnogim diskusijama. Naime, glavna ideja je bila da Plemenski ratovi budu osnovna igra u istoj meri koliko i prethodna edicija. Ovo je podrazumevalo da ne bude novih ključnih osobina (osobina koje opisuje jedna ključna reč, npr. Letač ili Jurišnik), što bi omogućilo da se dosadašnji igrači Izvora od prvog trenutka osećaju «kao kod svoje kuće». Kako sa drugom edicijom očekujemo dupliranje broja igrača, ovo bi takođe omogućilo da novi igrači nemaju teži zadatak pri savladavanju osnovnih pravila igre.

Nakon što smo se uz dosta muke dogovorili da bude tako, odmah smo jednoglasno prekršili dogovor! Naime, u ranoj fazi razvoja osmišljena je nova osobina koju smo jednostavno morali uvrstiti već na karte druge edicije. O kojoj osobini se radi i zašto je tako prirodno da ona ide već sada, čitajte nekom drugom prilikom

Iako je prisutna samo jedna nova ključna osobina (i to u svih pet boja), daleko od toga da vas Plemenski Ratovi neće iznenaditi. I to poprilično, usudio bih se da tvrdim... Razlog za ovo je naš drugi zadatak, koji je bio potpuno drugačiji. Želeli smo da što više proširimo spektar mogućnosti svake od boja, i da otvorimo što više prostora kreativnim igračima koji će umeti da iskoriste ove mogućnosti. Ovde je ponovo postojalo jedno ograničenje – sve nove mogućnosti morale su izgledati potpuno prirodno, kako ne bi bile u konfliktu sa ograničenjima koja su sve boje imale do sada i na koja ste već navikli.

Karta koju predstavljamo danas dobro oslikava ovo o čemu pričam. Nije to ni preterano jaka ni revolucionarna karta (kakve ćemo predstavljati u kasnijem periodu), ali daje crvenoj jednu mogućnost koju nije imala do sada.
Kliknite ovde da vidite koju...

 
karta: Baučki Prorok
 

Dakle, manipulacija sopstvene biblioteke je specijalnost plave. Deluje prilično logično da crvena, kojoj vuča dodatnih karti nije jača strana, može bar saznati šta je čeka u bliskoj budućnosti... Iako tu budućnost i dalje ne može da promeni, može se bar spremiti za sve što dolazi od protivnikovih ili sopstvenih karti.

Poslednji zadatak koji smo postavili pred sobom bio je i najteži – želeli smo da Plemenski Ratovi budu mnogo više okrenuti igranju bićima, i to ne bilo kojim bićima. Hteli smo da uživamo u masivnim okršajima vojnika i orkova, vilenjaka i zombija, čarobnjaka i sveštenika... Želeli smo da čak i sporedni tipovi bića, poput ptica ili vodenjaka, dobiju mogućnost sastavljanja plemenskog špila, kao i da istu mogućnost dobiju neki potpuno neočekivani tipovi – spremite se na mogućnost da se suočite sa neverovatnim plemenima, kakvi su na primer vampiri ili zmajevi!

Sve ovo je moralo biti upakovano u neverovatno ograničavajući broj od 390 karti, i takođe nije smelo imati negativne efekte – ako neko ne želi da igra plemenskim špilom, izbor karata mu mora ostaviti otvorenim sve ostale opcije poznate iz prve edicije, kao i mnoge sasvim nove opcije. Način na koji smo realizovali ovu, na prvi pogled nemoguću misiju, verovatno će biti dočekan sa oduševljenjem iskusnijih igrača – Plemenski Ratovi praktično da nemaju bića koja «ne rade ništa»! Ovo je još malo podiglo kompleksnost same igre, ali mislimo da ste vi, igrači Izvora, sposobni da se izborite sa tim.

Za kraj, želim da pomenem i pohvalim sve vaše predloge koje ste davali za nove karte. Svi su bili smešteni u zasebnoj bazi, upadali su i ispadali iz edicije po više puta, bili modifikovani još više puta... Vaše predloge je naš tim tretirao kao i sve ostale karte – dakle, bez protekcije. Na kraju testiranja, malo toga je ostalo nepromenjeno, ali je vaš uticaj na ovu ediciju ipak nemerljiv. Još malo, pa ćete sami proceniti kako smo posao odradili ovoga puta, a do tada posmatrajte Plemenske Ratove kao mi koji već znamo šta oni jesu: koncentrovana doza magijskog eksploziva za neograničenu zabavu!

Ako vam se ovaj tekst dopao i ako želite da čitate više tekstova sa ovakvom tematikom, molim vas da nam to pokažete tako što ćete ga oceniti. Vaše ocene naših tekstova su jedan od važnih putokaza u kom smeru želite da se kreću Izvori magije i ovaj sajt u celini.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com