Vrti Mago, udri Germane!
22/7/2008
... Ideja je prosta: German je glavni ubica špila; Negdanji Mago je „punjač“, sposoban da ojača i bilo koje drugo biće ako German nije u blizini...
Šta mislite o draftu/limitu?
Tekstovi
Napredni nivo
Špilovi - Napravite bolji magični špil
Fric, 9/6/2006
POBEDNIČKI ŠPILOVI
Prvi Nacionalni turnir Izvora magije je iza nas. Igrači iz 8 gradova su odmerili snage, i desila su se neka iznenađenja. Najveći favoriti su blago podbacili, a finale su odigrali "igrači iz senke", što se odrazilo izuzetno pozitivno na njihov konačni plasman na poslednjoj ovosezonskoj rang-listi. Posle svega, napokon su poznati najbolji!
U sjajnoj atmosferi bez većih incidenata, uprkos velikom potencijalnom dobitku, igrači su dokazali da su im igra i druženje ipak u prvom planu. IM Tim čestita svim učesnicima na iskazanom profesionalizmu, a posebno se zahvaljuje Vojinu Nikoliću, direktoru Pedagoškog muzeja u Beogradu na sjajnom prostoru i svesrdnoj pomoći.
Nakon Nacionalnog turnira, pravi je trenutak da se osvrnemo na špilove kojima su igrala prva četiri igrača. Kako je ovaj turnir označio kraj prve takmičarske sezone, mogu mirno reći da su ovo verovatno najbolji špilovi prve edicije Izvora magije. Pa da vidimo šta su to pobednici smislili i praktično dokazali da "radi"...
Crno-Crveno-Žuti (Aleksandar Novaković, prvo mesto) 64 karte:
Aleksandrov pobednički špil je potpuno promenio svoj izgled od poslednje analize (Liga prvih šampiona, Yeti). Crna komponenta je i dalje prisutna, ali nema plave boje koju su zamenile crvena i žuta. Da počnemo od poslednje, koja je zastupljena samo sa 12 karti - 8 načina da se unište promene (prvenstveno smrtonosna Vrelina ili dosadni Beli Zid, eventualno neki izuzetno nezgodan artefakt), uz još 4 karte za vraćanje života koje najčešće ulaze u igru kao izvori. Zrak Svetlosti se igra samo ako situacija postane zaista ozbiljna ili ako se plati suviše života za vučenje dodatnih karti Zmijskim Dodirom. Deset izuzetno kvalitetnih bića se pokazalo kao sasvim dovoljan broj za ovaj špil. Ale, kao glavne udarače, ne treba posebno objašnjavati - Crvena može prelomiti partiju u istom potezu kada uđe u igru, dok je Crna praktično neuništiva. Planinska Majka ne mora ni da učestvuje u borbi da bi "pržila" protivnika sa dve ili manje karata u ruci, a izuzetno jak crni deo posvećen odbacivanju garantuje da će se ovo dešavati prilično često... Ostatak špila namenjen je različitim načinima eliminacije bića, uz Ključale Reke koje razaraju ranije omiljenu Aleksandrovu strategiju plave kontrole.
Plavo-Crveni (Nikola Savić, drugo mesto) 72 karte:
Izuzetno zanimljiv špil je Nikolu uspešno odveo do finala. Radi na sledećem principu: na početku spreči - što ne sprečiš vrati u ruku - što ne vratiš sprži. Uz put koristi svaku slobodnu priliku da protivnika uspori uništavanjem izvora ili preuzimanjem (dodatnih karata ili bića), da bi na kraju partiju dobio sa jednim do dva jaka bića u igri. Interesantni dodaci su Vidovitost, brza promena koja pruža veliku početnu prednost i prosto mami protivnika da je uništi, što opet omogućava da Razumna Objašnjenja ostanu u igri mnogo duže. Alovitost traži Plavu ili Crvenu Alu, dok Polaganje Računa praktično krade potez protivniku kada se odigra u pravom trenutku. Jezovita Prikaza je "plan B", večni odbrambeni igrač dok je na raspolaganju dovoljno slobodnih izvora. Uz nepredvidivog Imitatora, sve kockice su na broju...
Crveno-Plavi (Nemanja Mališ, treće mesto) 62 karte:
Nemanjin špil je samo neznatno promenio formu od poslednje analize, pa mu neću posvetiti mnogo vremena. Novost je dodavanje nekoliko opcija za "posebne situacije". Energetski Udar je retka crvena karta koja rešava i Anti-Crvena bića i bića sa Regeneracijom, Hram Triglava je skoro sigurna pobeda protiv crnog, dok Malj Gromovnika predstavlja "reciklirajućih" 30 štete. Ovaj špil je očigledna inspiracija za prva dva, ali se može konstatovati da su učenici prevazišli učitelja.
Plavo-Crveni (Aleksandar Mačak, četvrto mesto) 85 karti:
Prvoplasirani na rang-listi je potpuno promenio špil kojim igra. Sa žute, preko žuto-crvene, stigao je do plavo-crvene kombinacije. Špil sa najviše bića od svih analiziranih do sada, ali i dalje daleko od agresivnog. Sva bića sem Gospodarevog Duha su namenska, i omogućavaju različite načine kontrole i prednosti u kartama. Duh je jedini koji zaista služi samo dobijanju partije i može to izvesti čak i neopremljen Sečivom. Zanimljiv je koncept da bića obezbeđuju dodatne karte za kontrolu situacije, ali se eliminacijom Ptice Kradljivice ili Bibliotekara gube i "izvori prihoda". Ako se to desi, tu su Konji Plime. Crvena "eliminaciona" komponenta je slična prethodnima, baš kao i "kontrolna" plava. Interesantno je uključivanje čak 3 Podsećanja, specifične "zaštitne" karte za posebne Moždani-Udar-Dolap situacije. Ovo je jedini višebojni špil koji sadrži i neke artefakte - Oltar Sove za dobijanje života i Ludin Štap za "efekat crnog odbacivanja" daju priličnu raznovrsnost, ali i potencijalne probleme sa "obojenom" manom.
Eto čime igraju pobednici. Dominacija višebojnih špilova koji nude odgovore na sve potencijalne pretnje, i odsustvo agresivnih špilova među najboljima. Uprkos ne tako sjajnom startu, kontrola u svim oblicima zauzima svoju poziciju. Hoće li to promeniti predstojeća agresivna bića iz druge edicije? Ostaje samo da sačekamo i vidimo.