Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

DF 2008: izveštaj i šampionski špilovi

3/4/2008

... Oba predstavljena šampionska špila dokazuju, iako na sasvim malom uzorku, trenutnu dominaciju dvobojih i trobojnih špilova. Dvobojne karte Doba Misterija su glavni uzrok tome...

 
 

Za Izvore ste čuli:

iz reklama i časopisa

negde na netu

od prijatelja

na neki drugi način

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Strategije - Postanite bolji igrač Izvora magije

 
 

Orvel, 12/2/2006

OPREMI, PROMENI I NAPADAJ

Evo jednog teksta kome bi mesto moglo biti i u rubrici Špilovi, da njegov najvažniji deo nisu strategijske odluke kod sastavljanja špila. Pokušaću da vam iznesem svoje mišljenje o tome kako sastaviti špil u jednoj boji. Članak govori o sastavljanju čisto crnog špila. Čak i ako nemate sve potrebne karte za ovaj špil, naučićete nešto o sastavljanju špila “od nule”.

Glavna i osnovna stvar prilikom sastavljanja nekog špila je, naravno, da imate početnu ideju o tome šta vaš špil treba da sadrži i na koji način da porazi protivnika. Sastavljajući ovaj špil krenuo sam prostom logikom: želim što više sitnih bića koja ulaze za malo mana, ali koja poseduju neku specifičnu osobinu. Mešao sam bića sa moćnim i za strategiju važnim osobinama (Crna Ala, Noćne Vile, Opčinjavajuća Utvara, Majka Šumskog Mraka, Gladna Smrt, Dželat, Vitez Tame) sa bićima čije osobine deluju samo onda kada biće uđe u igru (Štetočina, Sejmen), ili eventualno napusti igru (Kužna Nakaza).

Što se tiče ostalih magija stavio sam karte koje brzo i jeftino pojačavaju bića (Nečista Moć, Magična Sablja) i tako vam omogućavaju da nanesete štetu protivniku u ranom toku partije (drugi ili treći krug). Tu su i karte koje uništavaju protivnička bića kako bi omogućile prolaz vašim bićima, ili eventualno rešile neka bića koja vam predstavljaju trn u oku. Mislio sam i na to da crna boja neželjene karte može da reši jedino pre nego što budu odigrane, što znači da ih izbaci iz ruke protivnika pre nego što bude kasno. Zato sam se odlučio za najrazličitije karte koje ovo rade (Štetočina, Prinuda, Opasna Krađa, Pogled Kroz Noć, Opčinjavajuća Utvara). Evo spiska karti u špilu:

 
karta: Kužna Nakaza

Bića (31)
4x Oknitopter
2x Crna Ala
3x Noćne Vile
2x Sejmen
2x Opčinjavajuća Utvara
2x Majka Šumskog Mraka
3x Gladna Smrt
3x Vitez Tame
2x Dželat
4x Štetočina
4x Kužna Nakaza

Ostale magije (29)
4x Nečista Moć
4x Magična Sablja
4x Pomračenje Svesti
4x Opasna Krađa
4x Teror Mraka
2x Demonski Mentor
1x Pogled kroz Noć
2x Prinuda
2x Dva Lica Noći
1x Sečivo Lažnog Života
1x Čuma

 

Posle uvodnih reči i spiska špila, objasniću zašto su baš ove karte bile moj konačni izbor. Za neke ćete možda pomisliti da su glupe, ali verujte, svaka nađe primenu, ako ni za šta drugo onda bar za izvor. Pa, hajde onda da vidimo kako ovaj špil zna da zakuva.

Bića:

Oknitopter - izuzetan artefakt (must have) biće 0/20 za 0 mana. Ulazi u igru u prvom krugu, a imam još jednu manu na raspolaganju. Mogu da odigram još jedno biće, promenu ili neku drugu magiju. On će se pokazati kao izuzetan odbrambeni igrač protiv bića koja su anti-crna kakav je npr. Šumar - izuzetno opasno biće za crnu boju. Šumar igra od drugog kruga i kada nanese štetu stavlja brojač, ali sa malim Oknijem on samo može da sedne i da oštri sekiru za bolje dane. Ukoliko ga opremite ili promenite, Okni već postaje opasan borac. A zaboravio sam vam reći da Okni pored svega još i leti, što znači - ako igrač nema letača – naaapaaad!!!

Crna Ala - s obzirom da je osnova ovog špila da ubija bića, Ala će u 4 krugu kada uđe biti dosta jaka. Dovoljno da vam je ne sprže crvenom magijom. Kada dođe u poznijim krugovima… ne želim ni da zamislim koliko će to čudoviste biti jako. I na kraju vrlo bitna stvar - ima regeneraciju.

Noćne Vile - dugo sam razmišljao da li da ih ubacim u prvi tim. Na kraju ipak jesam... Igram Vile u prvom potezu, pored toga lete i imaju regeneraciju. Odlična odbrana u špilu. Nećete primati štetu od dosadnih letača i bića koja ulaze u prvim krugovima (kao ni u onim poodmaklim). Ne želim ni da zamislim kako bih se osećao da me tuče neki debeli masni letač sa 50 štete i više (Plava Ala ili Gospodarev Duh), ali verovatno i neću imati prilike, jer nežne Vile rešavaju i nerešive stvari. Za njih važi isto što i za Oknija - ako protivnik nema letača: opremi, promeni i napadaj…

Sejmen - vrlo moćno biće. Kada uđe u igru uništava odabrano biće (koje nije crno ni artefakt). Za mene dovoljno, mnogo bi bilo da može i artefakt biće. Pored svega ima još jednu dodatnu osobinu - Jurišnik je. Ako se opremi i/ili promeni može vam rešiti još gomilu problema.

Opčinjavajuća Utvara - ukoliko protivnik nema letača, ova zavodnica će mu pomutiti um. Svaki put kada nanese štetu protivniku, on će odbaciti kartu. Izuzetna je za onesposobljavanje protivnika koji nemaju leteća bića u igri.

Majka Šumskog Mraka - u špilu su vam sasvim dovoljne dve ili tri Majke. Ako je sama u igri sigurno vučem 2 karte po potezu... ali svaka dodatna karta boli 10 života, zato ne treba preterivati sa njima. Ukoliko postoji još neki zombi u igri (npr. Kužna Nakaza), broj karata koje vučem na početku se povećava. Verovano ćete se zapitati zašto nisam stavio Smrtonosni Krug. Pa jednostavno, kada vam ukupni život spadne na malo, Krug ne možete rešiti nikako (crna boja ne rešava promene u igri)... a ovo je ipak biće... možete ga postaviti u odbranu ili žrtvovati ili čak opremiti, promeniti i napadati.

Vitez Tame - on protiv žute radi prekovremeno… šteta što ga za to niko ne plaća, ali će sigurno mnogo puta dobiti pohvale kako je rešio partiju. Sa dve vrlo dobre osobine (Anti-Žut, Jurišnik) on je obavezno u osnovi crnih brzih špilova. I još ako ga opremite i promenite… dalje već znate sami.

Dželat - on je tu da “sekira” protivnikova bića. Sačeka da protivnik napadne, pa ubije aktivirano biće. Naravno, kakva bi to karta bila kada ne bi imala neku začkoljicu: ne kaže da biće ne može biti regenerisano, ali isto tako ne kaže ni koje boje mora biti biće koje uništava. Znači, sa lakoćom rešava i crna bića ako se protivnik zanese pa ne ostavi izvor za regeneraciju. Osobinu koristite već u najavi bića koja napadaju – ako vas protivnik, na primer, napadne Gospodarevim Duhom, vi aktivirate Dželata i vratite Duha tamo gde mu je mesto - u bocu. I ne primate tih 60 štete… Dželat je opasan i bez promena ili opreme. Gde on udari tu trava ne niče... učio je karate od mojega čiče.

Gladna Smrt - kada žrtvujete biće ona dobija +20/+20. U ovakvim situacijama su Okni i ostala sitna bratija idelna hrana za ovu proždrljivicu. Postoji još jedna lepa šema sa ovom kartom, ali o tome će biti reči malo kasnije.

Štetočina - idealan igrač kada protivnik ima samo jednu kartu u ruci, Štetočina će se postarati da definitivno ostane bez nje. Može poslužiti vrlo dobro u prvim krugovima da smanjite broj karata u protivnikovoj ruci, a u kasnijem toku partije kao hrana za Gladnu Smrt. A može i da se opremi, promeni i da napada.

Kužna Nakaza - došli smo do mog omiljenog igrača u ovom špilu. Kužna Nakaza je karta koju bi, mislim, svaki crni špil trebalo da ima. Biće 10/10 sa odličnom osobinom (daje nekom biću -10/-10 kada ode na odlagalište). Za prvi potez jednostavno ne postoji bolji igrač. Vaš protivnik ga u najvećem broju slučajeva neće blokirati prvih nekoliko krugova, jer ne želi da izgubi neko 20/20 biće ili još gore dva 10/10 bića. Zamislite da vaš protivnik ima Spektru, Izvorskog Vilenjaka ili Dušebrižnika. Mislite da će ih postaviti? Verujte mi, neće sigurno. Pored toga što je dobar za napad, on je još bolji u odbrani. Postavite ga da pogine zarad viših ciljeva, npr. da “pojača” sa -10/-10 dosadnog Dušebrižnika koji vašem protivniku daje živote za svako biće koje uđe u igru.

Ostale magije:

Nečista Moć - za jednu crnu daje +20/+10 biću koje menja. Primetićete da je ovaj špil u osnovi sastavljen od sitnih bića (10/10 i 20/20), što znači da je neka ovakva promena jedini način da ih ojačate. Nečista Moć je vrlo brza karta - ako je imate u prvoj ruci, protivniku već u drugom potezu možete naneti 20-30 štete. Zamislite situaciju u kojoj imate u prvoj ruci Oknija i Nečistu Moć - Okni je već u prvom potezu 20/30 letač, a ako slučajno imate još jednu, u drugom krugu napadate sa 40/40. Okni deluje i ofanzivno, i defanzivno, a može da ubije i Viteza Svetlosti ili Šumara koji su za crni špil skoro nezaustavljivi.

Magična Sablja - za ovu kartu u osnovi važi sve rečeno i za Nečistu Moć, ali ova karta ima i jednu prednost – ona je Artefakt oprema. Nečistu Moć ćete vezati samo za jedno biće i ona će na njemu ostati sve dok to biće ne ode na odlagaliste, dok Magična Sablja oprema vašeg borca po potrebi. Slobodno mogu reći da je ova karta must have za bilo koji špil sa sitnim bićima. Magična Sablja i Nečista Moć odlično se kombinuju sa bićima koja imaju osobinu Jurišnik. Zamislite Viteza Tame sa 2 sablje za pojasom. To je čist masakr. Vitez će se u ovom slučaju bez problema uhvatiti u koštac sa bićima koja igraju tek od šestog kruga. Vraćamo se opet starom, dobrom Gospodarevom Duhu - ukoliko protivnik Duhom blokira dobro opremljenog Viteza, Vitez će iz ovog okršaja izaći kao ponosni pobednik.

Pomračenje Svesti - još jedna od karata koja je obavezna u crnom špilu. Jednostavno, rešava ponekad nerešive situacije. Pomračenje Svesti ne odabira biće, nego igrača. Znači da ako vaš protivnik u igri ima anti-crno ili crno biće, ovo je jedna od retkih crnih karata koja može da ukloni i tako nešto. Najlepša stvar je to što o izboru koje biće napušta igru odlučuje protivnik. Ima li za njega gore muke? Još ako mu je to jedino biće, pa još anti-crno... onda to stvaaarno boli…

Teror Mraka - Teror je karta koja uspešno rešava kako sitna, tako i krupna bića, naravno samo ako nisu crna. Tako obezbeđuje da vaša mala armija izbori pobedu.

Demonski Mentor - u nedostatku pravih karata u ruci Mentor će vam iz špila izvaditi odgovarajuću kartu, koja će rešiti situaciju. Kada imate Mentora u špilu slobodno možete ići na manji broj karata koje nisu ključne za strategiju špila, a to su obično karte koje prisutne u jednom do dva primerka u špilu. Malo je skuplji da se odigra, pa sam se odlučio za samo dva primerka. Verujte mi da vam ne treba više.

Opasna Krađa - prava karta za kontrolu. Osnova odbrane crnog špila je, kao što sam napomenuo, izbacivanje karata protivniku iz ruke. Ovo je prava karta za to. Moja vam je preporuka da je ne igrate u prvim krugovima, već da sačekate treći ili četvrti krug da se protivniku smanji broj karata u ruci kao bi vam pokazao većinu karata koje ima ili čak sve, a da mu vi izbacite najopasniju po vas (kandidati su Vrelina, Beli Zid, Polje Crne Negacije itd).

Pogled Kroz Noć - baca vašeg protivnika na kolena ako igra jednobojnim špilom. Odlučio sam se za jedan primerak, jer u ovom špilu (bez mana ubrzanja) igra tek u četvrtom krugu. Jedna je i više nego dovoljna, verujte mi. Ako vam eventualno zatreba, tu je Mentor da je pronađete.

Prinuda - kada su izašli Izvori magije mnogi su komentarisali kako je ova karta glupa, ali sam im ja dao čvrste argumente zbog kojih su promenili mišljenje. Izneću ih i vama. Jeste da karta traži tri mane da se odigra, što je, mora se priznati, dosta, ali većina karata koje su po crni špil pogubne igraju tek u četvrtom krugu (npr. smrtonosna Vrelina). Ova karta sigurno izbacuje Vrelinu iz ruke protivnika, pa se on ipak mora malo potruditi da vas pobedi, umesto da sedi skrštenih ruku i da čeka da vam ukupni život dođe na nulu. Mrzim Vrelinu!

Dva Lica Noći - karta koju će vaši protivnici mrzeti iz dna duše. Oko za oko, zub za zub - mislim da je ništa bolje ne opisuje od ovoga. Kada god vaše biće ode na odlagalište iz igre, svi ostali igrači izaberu po biće i žrtvuju ga. Boli, nema šta. Sećate se da sam gore u tekstu napomenuo da ćemo se vratiti na Gladnu Smrt? Evo najbolnije šeme u špilu! Uzmimo za primer sledeću situaciju: imate Dva Lica Noći u igri , vaš protivnik kontroliše četiri bića, vi ste u blagoj prednosti i imate ih 5, od kojih je jedno Gladna Smrt. Zahvaljujući osobini ove opasne dame žrtvujete svoja četiri bića kao biste je pojačali za +80/+80. Pošto su vaša četiri bića otišla na odlagalište, red je da i protivnik izabere svoja četiri i pošalje ih u večna lovišta.Ovo ostavlja protivnika bez bića kojima bi se branio, a vi mu nanosite 100 štete. Malo li je? Nervira vas Životna Veza, jer vaš protivnik neće da postavlja bića u odbranu kako ne bi izgubio partiju? Ova šema opet rešava stvari.

Sečivo Lažnog Života - oprema koja vam vraća život i daje vašim bićima +30/+0 i osobinu Razbijač. Za početne špilove i draft je neverovatna, jer takvi špilovi inače ne igraju ofanzivno u prvim krugovima, ali se u ovom nije našlo mesta za više od jedne. Eventualno možete razmišljati o još jednom primerku. Zbog toga je tu Mentor koji vam može pronaći Sečivo koje se skriva. Opremanje je dosta skupo za ovaj špil koji ide na brzinu. Poenta igre, uostalom, nije dobijanje života nego poraz protivnika - u što kraćem periodu, ako pitate mene.

Čuma - kao i za Sečivo odlučio sam se za samo jedan primerak ove karte. Ona ponekad može rešiti nerešive situacije, ali je problem što nanosi štetu i vama, i protivniku, i svim bićima u igri. Nosi sve kao Čuma decu... Pomoći će vam da se rešite mnoštva sitnih bića koja ulaze u igru neverovatnom brzinom (ko je pomenuo Orkove?), a potom i da završite partiju Crnom Alom kojoj su sva ta bića u odlagalištu tek otvorila apetit.

Kako igrati ovim špilom?

Ovo je špil koji ima dve varijante igre:
Prva varijanta - dobiti protivnika ”na brzaka”: Igrate sitna bića u prvim krugovima koja opremljena ili promenjena više i nisu tako bezazlena. Pri ovakvoj varijanti igre protivnika treba napadati kada god vam se za to ukaže prilika, kako biste mu u što kraćem vremenskom periodu naneli što više štete. Tu su i prateće karte koje pri ovakvoj igri omogućavaju siguran prolaz vašim bićima. To su karte koje ubijaju bića ili primoravaju protivnika da ih žrtvuje, kao i one koje će iz protivnikove ruke izbaciti kartu koja vam najviše smeta.
Druga varijanta - igrati defanzivno: Potrudite se da iskontrolišete protivnika dok ne ostane bez karata u ruci, ili bar dok mu ne izbacite najopasnije karte iz ruke. Ne dozvoljavajte mu da igra bića, parališite ga skroz. Ovakav način igre je najbolji protiv špilova za kontrolu, u kojima je plava boja dominantna. Kada mislite da imate situaciju pod kontrolom, krećete u akciju i prelazite na prvu varijantu.

Par završnih reči

Znam da će se mnogi od vas pitati zašto nisam stavio ovu ili onu kartu. Odgovor je prost, nije bilo mesta, ili nije odgovarala zamišljenoj strategiji igre. Postoji mnogo odličnih crnih karata koje nisu ušle u ovaj izbor, npr. Morana. Sa špilom koji sadrži artefakte velika je verovatnoća da ćete do šestog poteza uvesti bar dva artefakta kao izvore, a da igram letača 40/40 za 6 mana nema mnogo smisla. Mračni Strahovi su izuzetna karta, ali za 2na2 ili 3na3. Kada se igra 1na1 prilično je spora, mislim da je bolje da u špilu imam neku kartu kojom ću rešiti konkretan problem, nego da protivniku oduzimam 10 života svaki put kada vuče kartu. Ako protivnik odigra Vrelinu mogu uzeti Mračne Strahove i pocepati ih na komade, jer bi šteta koju ja njemu nanosim bila smešna u odnosu na Vrelinu koja će početi mnogo da boli. Koncepcija celog ovog špila i nije odigravanje karata za mnogo mana (6 i više). Ovaj špil će igrati i sa 4 izvora, tako da ne morate da razmišljate o mani za odigravanje skupih karata, a samim tim što karte igraju za malo mana ostaje vam više karata u ruci da ih odigrate. Vraćanje bića sa odlagališta u ruku ili igru sam eliminisao. Takve opcije smatrao sam suvišnima jer zauzimaju mesto boljim kartama, a sa druge strane u ovom špilu ima i više nego dovoljno bića sa regeneracijom. Jedinu masovnu čistku može da obavi Perunov Gnev, kojeg ćete vi izbaciti iz protivnikove ruke pre nego što bude odigran, ili odigrati Crnu Alu posle toga… a ko se poslednji smeje, nije shvatio vic.

Jedna karta za koju bi se eventualno našlo mesta u špilu je Besna smrt – 30/10 biće sa regeneracijom za jednu crnu manu, koje kada uđe u igru traži da žrtvujem biće, što se zgodno uklapa u strategiju. Sa ovom koncepcijom špila, ukoliko vas posluži sreća, već u drugom potezu može napasti sa 50 (teoretski čak i 70). Žrtvovanje bića je ipak danak koji u pojedinim situacijama može biti loš po vas. Možete pokušati i da ubacite još neku Crnu Alu ili Sejmena.

Testirajući špil za ovaj članak ustanovio sam da odlično “radi” u ovoj postavci, tako da je sada na vama da odlučite šta ćete promeniti ili ubaciti umesto karata koje nemate. Bitno je da srž špila ostane ista, a to je uništi, opremi, promeni i napadaj.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com