Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Magične zagonetke I: Slagalica od slika

16/3/2008

... Ova kolumna neće imati precizan ritam izlaženja. Možda će imati svega par nastavaka, a možda i par desetina. Nastavci će se pojavljivati samo onda kada imam neku zanimljivu pitalicu za vas, a odgovor ćete pronalaziti desetak dana kasnije, kao dopunu originalnog teksta u kome je pitanje i postavljeno...

 
 

Koja je vaša omiljena varijanta Izvora?

Klasična 1na1

2na2 Magično Srce

2na2 Pakt

3na3 Kraljeva Garda

3+ (svako za sebe)

Format Plem. ratovi

Format Jednoumlje

Kakve, bre, varijante i formati?

 
 

Pretraga pitanja

 
 

Rezultati pretrage pitanja

 
 

Traženi termin: 10 najčešćih pitanja

 
 

Važna napomena: za tačne rezultate pretrage koristite latinična slova š č ć đ ž !

 
 
Česta pitanja o pravilima - 10 najčešćih pitanja u vezi sa pravilima igre:
Više od trećine vaših dilema ima istu osnovu. Pre nego što postavite pitanje, pročitajte ovih „10 izvora zabune“, možda se odgovor koji tražite nalazi baš tu.

Uklanjanje porekla osobine neće sprečiti njen efekat

Nema veze hoćete li uništiti Čarodejnika Zabranjenog u odgovor na njegovo aktiviranje za 10 štete – osobina je već na nizu, i suviše je kasno da biste uradili bilo šta u vezi sa tim. Mislite o ovome kao o odapetoj streli: možete ubiti strelca, ali strela i dalje leti ka vama. (Iako ne možete sprečiti osobinu da ode na niz, i dalje možete učiniti nešto da biste je neutralisali – na primer, možete sprečiti štetu igranjem Unutarnjeg Mira.)

Ne može se aktivirati biće u odgovor na njegov napad

Nakon što je biće najavljeno kao biće koje napada, prekasno je da se ono aktiviranjem ili deaktiviranjem spreči u tome – deaktiviranjem ćete čak učiniti uslugu protivniku, jer će biti spremno i za odbranu u sledećem potezu (ako preživi).

Ono što želite jeste da ga aktivirate u koraku početka borbe, pre nego što protivnik najavi sa kojim sve bićima napada (faza borbe ima 5 koraka: početak borbe, najava bića koja napadaju, najava bića koja blokiraju, borbena šteta, i kraj borbe). Upamtite da vam protivnik mora pružiti priliku da ovo uradite pre najave napada! Vi, sa druge strane, ne možete sačekati da vidite šta će sve napasti; svojim Diverzantskim Odredom morate aktivirati neko biće pre nego što on odluči da li će napasti, i kojim bićima će napasti – nakon što napadne, kasno je za aktiviranje.

Ne može se aktivirati nečiji izvor kako bi se sprečio da proizvede manu

Deo igranja magije ili osobine je plaćanje svih njenih cena, od kojih je najčešća plaćanje manom. Ne možete odgovoriti drugom magijom ili osobinom na ovo, jer dok dobijete prednost i priliku da aktivirate protivnikove izvore, mana je već u protivnikovom izvorištu (zamišljenom mestu gde stoji mana koju izvori proizvedu).

(Špilovi koji koriste promenu Ravnoteža pokušavaju da ovo zaobiđu tako što protivnikove izvore aktiviraju u koraku njegove pripreme. Kako se većina karata može igrati samo u dve glavne faze, a proizvedena mana se ne može preneti u sledeću fazu, ovo praktično sprečava igrača da igra bića i većinu magija; ipak, on i dalje može u odgovor proizvesti manu za neko iznenađenje ili aktivnu osobinu.)

Ne može se uništiti biće u odgovor na njegovo žrtvovanje za cenu nečega

Ako igrač žrtvuje Točiroga ili neku drugu zver da bi dobio život, protivnik ne može stići da uništi ovo biće u odgovor, jer je ono već žrtvovano kada on dobije prednost. Sa druge strane, igrač koji kontroliše Točiroga ga uvek može žrtvovati u odgovor na nešto što bi ga uništilo, pa čak i u borbi, nakon što šteta ode na niz, a pre nego što se razreši (na ovaj način Točirog može i naneti 40 štete, ali i doneti 40 života).

Ne može se žrtvovati jedna stvar za dva različita efekta

Ako protivnik odigra Pomračenje Svesti na vas, vi možete žrtvovati Točiroga u odgovor na to kako biste dobili život, ali se to neće računati kao biće žrtvovano za Pomračenje, već ćete nakon toga morati da žrtvujete još jedno biće (ako ga imate).

Ne može se odbaciti jedna karta za dve različite stvari

Ne možete napumpati Krvožednog Kurjaka kartom bića koju odbacujete jer vas je protivnik naterao na to osobinom Ludinog Štapa – ovom kartom možete napumpati Kurjaka u odgovor, ali ćete morati da odbacite još jednu kartu (ako je imate u ruci). Takođe, ne možete istu kartu odbaciti da napumpate i Kurjaka i Lutajuće Plaćenike.

(Postoji razlika između karti gde je odbacivanje cena ili deo cene za nešto korisno, poput Kurjaka ili Suđendana, i karti koje rade nešto kad god se odbaci karta, poput Nagorevanja. „Odbaci kartu: uradi nešto“ je formulacija cene koja se mora platiti.)

Osobina Anti za određenu boju štiti od samo četiri stvari

– Biće sa osobinom Anti ne može biti odabrano magijama navedene boje, ni osobinama koje potiču sa nečega te boje.
Ne možete gađati Anti-Crveno biće Gromom, jer je to neispravna radnja. Ne možete odabrati takvo biće osobinom Bikonje, niti pokušati da ga promenite crvenim oreolom (jer svaki orel pri igranju odabira svoju metu).

– Svodi se na nulu, tj. sprečava se, sva šteta koju bi biću sa osobinom Anti nanelo nešto navedene boje.
Vitez Svetlosti može blokirati Palog Lovca, i svih 50 štete koje bi primio će biti svedeno na nulu; Čuma mu ne nanosi nikakvu štetu čak ni kada kosi sve oko njega.

– Kada biće sa osobinom Anti napada, ne može biti blokirano bićima navedene boje.
Iako Vitez Svetlosti može blokirati pomenutog Palog Lovca ceo bogovetni dan, kada Vitez reši da napadne, Lovac uopšte ne može biti postavljen da ga blokira.

– Biće sa osobinom Anti ne može biti promenjeno oreolima te boje, ni opremljeno opremama te boje.
Kao što je navedeno na početku, uopšte ne možete odigrati oreol crne boje na Anti-Crno biće, a ako biće naknadno stekne osobinu Anti za neku boju (recimo, Antipodencijom), oreoli i opreme te boje „spadaju“ sa njega. Oreoli zatim idu na odlagalište, jer ne mogu ostati u igri bez permanenta za koji su vezani, dok se opreme te boje (ako su dobile tu boju na neki način) „odvezuju“, ali ostaju u igri.

Globalni efekti koji ne nanose štetu eliminišu bića sa osobinom Anti

Vitez Svetlosti će ipak stradati od protivnikovog Iskonskog Zla, ili od dva igranja Zlokobnih Oblaka u istom potezu, jer osobina Anti ne štiti od ovakvih stvari.

Gubitak života se ne može sprečiti i uspeva da prođe gde šteta ne može

Gubitak života je različit od štete – iako šteta u praksi izaziva i gubitak života, karte kakve su Surovi Razbojnik, Drumski Razbojnik i Dodir Smrti uspevaju da „prođu“ pored Belog Zida, Polja Crne Negacije, Životne Veze, Svetog Čoveka...

Simbol-bića stignu na odlagalište pre nego što prestanu da postoje

Iako simbol-bića postoje samo u igri, i prestaju da postoje u svakoj drugoj zoni, ona ipak po uništenju stignu na odlagalište i izazivaju osobine karti kao Bezdan Tajni. Nakon toga, simboli konačno „nestaju u ništavilu“.

Broj pronađenih pitanja: 1

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com