Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nova uzbuđenja za sva pokolenja

28/12/2007

... Među dvobojnim kartama ćete pronaći neka od najboljih oružja koja će vas navoditi da poželite da uparite bar te dve, ili baš te dve boje u špilu...

 
 

Vaša omiljena boja u igri je:

Žuta

Plava

Crna

Crvena

Zelena

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Alisa, 19/2/2007

MALA ŠUMA, MNOGO VILENJAKA

Evo i poslednjeg članka na temu poboljšavanja početnih špilova edicije Plemenski ratovi. On se bavi zelenim početnim špilom Vilenjačka šuma, i poslednji je koji primenjuje već pomalo arhaičan međukorak sastavljanja prve verzije od dva početna špila. Ovo je bilo vrlo korisno na samom početku, dok još nije bilo moguće kliknuti na podvučena imena, pa je pomagalo igračima da znaju o kojim kartama govorimo. Sa razvojem sajta, više nema potrebe za time, pa se u ovom tekstu nalazi i poslednji “jedan od dva” početni špil.

 
karta: Vilenjačko Utočište Vilenjaci su, pored sveštenika, moje omiljeno pleme. Iako su naizgled nejaki i sitni, ova bića predstavljaju zdravu silu: prirodnu, moćnu i nezaustavljivu. Pošto želim da napravim vilenjački plemenski špil od dva početna špila, početak nije težak - prvo treba izbaciti sva bića koja nisu vilenjaci. Ovo će prilično boleti, jer špil napuštaju neke odlične karte: Biljarice, Medojed, Druid Reda... Iako su ovo sasvim dobre karte, jednostavno ne odgovaraju onome što ovaj špil zahteva, a to su jeftina i efikasna bića koja su i vilenjaci. U selekciju ne ulaze ni Duh Prirode, Talanski Pauk, Rusalka Paprati ili Strelac sa Stanca, ali nisam sasvim sigurna šta činiti sa zaista izvanrednim kartama kakve su Proždrljivac, Nedokučivi Trol ili Troglava Aždaja. Oni su bili glavni igrači početnog špila, kao što su Talanski Pauk i Strelac sa Stanca bili odlična zaštita od letača. Kako sad imam dva Obaranja, mogu se odlučiti za rizik da letače rešavam vradžbinama umesto bićima, jer Vilenjački strelci ne maše.
 

Navedenim izmenama želim da povećam efektivnost zelene boje, tj. onoga što čini njenu suštinu, a to su nemilosrdne (i veoma brze) batine. Da li i izbacivanje najboljih ne-vilenjaka služi toj svrsi?

 
karta: Životvorica Vilenjački kvadrat (4x4)

Nakon prvog čišćenja, Trol, Proždrljivac i Troglava Aždaja su na vrhu odbačene gomile (za slučaj da ih ipak vratim), dok su u špilu preostali samo vilenjaci. Mnogo vilenjaka. Pošto ih ima više nego što mi je potrebno, probraću one koji su ovom špilu zaista neophodni. Centralna figura špila definitivno je Vilenjak Sumraka i mora ih biti četiri u ovom špilu. Da biste bili sigurni da će u igru ući baš kad treba, dobro će doći i četiri Vilenjačka Glasnika, a da bi Vilenjak Sumraka zasijao u pravom svetlu neophodna su i četiri Vilenjačka Osmatrača. U četiri primerka naći će se još samo jedan vilenjak, a to je Životvorica.
Dvanaest žigosanih

U špilu ima mesta za još nekoliko moćnih vilenjaka, ali će oni biti zastupljeni samo sa po dva primerka. Ili ih nema više od toga u dva početna špila, ili ih ni ne treba više.
 

To su Vilen-bojnik (vilenjak-jurišnik), Vilenjačka Prethodnica (odlično rešenje za vuču dodatnih karata, razlog više što sam ostale magije svela na minimum), Vilenjak Šumskih Staza (jeftino 10/10 biće zgodno za okršaj sa zelenom bojom), nezaustavljivi Jahač Zveri i Grimizni Učenik koji rešava probeme sa artefaktima. Odustaću od jedinog vilenjaka koji je i vojnik: iako Strelac Vilin-dvora na prvi pogled izgleda savršeno, iskustvo me uči da je njegova osobina primenljiva prilično retko. Umesto njega, ubaciću Proždrljivca, koji je prilično neverovatan kada ga napuca Vilenjak Sumraka (što će se dešavati prilično često u ovakvom sastavu špila - tada će protivnik primiti mnogo štete, a ja ću vući dodatnu kartu); prvi ne-vilenjak je našao svoje mesto u prerađenom špilu.

 
Spisak špila
# Mala šuma R
Bića (28)
4 Vilenjak Sumraka O
4 Vilenjački Glasnik O
4 Vilenjački Osmatrač O
4 Životvorica O
2 Jahač Zveri O
2 Vilenjačka Prethodnica S
2 Proždrljivac Z
2 Vilen-bojnik Z
2 Vilenjak Šumskih Staza O
2 Grimizni Učenik S
Ostale magije (10)
2 Obaranje S
2 Povratak Prirodi S
2 Steg Sličnosti S
2 Sloga O
2 Bujan Drvo O
Neosnovni izvori (2)
2 Vilenjačko Utočište S

Podrška

U špilu je nakon svega ostalo mesta za 12 karti koje nisu bića, mada ih možda ne treba ni toliko. U tih 12 karti počasno mesto imaju dva Vilenjačka Utočišta, možda i najbolji neosnovni izvori ove edicije. Ne smem zaobići ni dva Obaranja koja su izbacivanjem Talanskih Paukova postala neophodna. Špilu treba dodati dva Stega Sličnosti koja će ovaj plemenski špil držati na okupu. Snaga vilenjaka leži u njihovoj mnogobrojnosti i dobroj organizaciji, ali su pojedinačno veoma ranjivi. Zato je u špilu neophodno imati i Povratak Prirodi, ali i Slogu koja je po mom mišljenju odlično vilenjačko iznenađenje. Poslednja dva mesta trebalo bi popuniti po volji i ukusu. Ja se odlučujem za Bujan Drvo koje će obezbediti dodatnu brzinu mojim vilenjacima, jer ionako nemam bog zna šta da odigram u prvom potezu. Ipak, tu se mogu naći i Netrpeljivost, Nenačeta Voda (mada je ona, po mom mišljenju, nepotrebna uz Životvoricu), Muzika Šume, Zmijske Noge ili već nešto slično.

 

Verovatno je jedan od najboljih planova da ova poslednja mesta zauzmu već pomenuti Nedokučivi Trol ili Troglava Aždaja - iako nisu vilenjaci, pomoći će. A rade i bez pomoći vilenjaka...

 
karta: Vilenjački Heroj

Pravi vilenjaci - 60 karata

Dakle, to je prelazna verzija plemenskog špila koja radi sasvim pristojno. Naravno da uvek može i bolje. Svaki pravi vilenjački špil mora da sadrži četiri Vilenjačka Heroja - ovo je logičan početak u sklapanju vilenjaka. Sam heroj organizuje vilenjake i čini ih jednim od najboljih plemena Izvora magije. Najbolju podršku svom heroju pružaju poznati Vilenjak Sumraka i Životvorica. Ove dve dame moraju se naći u svakom vilenjačkom špilu i to sa po četiri primerka. Izvorski Vilenjak je idealno biće za prvi potez i značajno ubrzava ovaj špil, dok Vilenjačka Prethodnica omogućuje vuču dodatnih karata. Dodatne karte obezbeđuje i Vilenjački Glasnik. Ukoliko ne pogine, onda će iz poteza u potez nanositi po (najmanje) 10 štete. Jedan savet: želite li da Glasnik što pre pogine, ne napadajte njime, već ga čuvajte za odbranu.
 
 
Spisak špila
# Mnogo vilenjaka R
Bića (43)
4 Vilenjačka Prethodnica S
4 Vilenjački Heroj Z
4 Vilenjak Sumraka O
4 Životvorica O
4 Izvorski Vilenjak O
3 Gospa od Lire S
3 Vilen-bojnik Z
3 Vilenjački Glasnik O
2 Jahač Zveri O
2 Grimizni Šaman S
2 Ponosni Ratnik O
2 Vilenjački Osmatrač O
2 Talanski Zaštitnik Z
2 Gospa od Harfe S
2 Grimizni Učenik S
Ostale magije (14)
4 Rast Šume S
3 Prirodna Transformacija O
2 Viši Ciljevi Z
2 Poravnanje O
2 Vetar sa Juga Z
1 Povratak Prirodi S
Neosnovni izvori (3)
3 Vilenjačko Utočište S

Idealna karta za drugi potez je Ponosni Ratnik, veoma je korisna, ali su dve sasvim dovoljne. Prirodna Transformacija može ga učiniti ogromnim. Vilenjaci su po svojoj prirodi agresivan, napadački špil, u kome Vilenjački Osmatrač i Vilen-bojnik dele drugo mesto kvalitetnih agresivaca za drugi potez. Ne oklevajte da napadnete sa Osmatračem - on je ipak 20/10 biće! Svi su vilenjaci dobri napadači, a ponajbolji su oni protiv kojih nema uvek adekvatne odbrane. Zato je Jahač Zveri u ovom špilu. Talanski Zaštitnik rešenje je za probleme sa plavom bojom. Artefakte rešavaju Grimizni Šaman ili Grimizni Učenik, promene dve Gospe od Harfe, a oba problema rešavaju dva Poravnanja.

Uz Rast Šume i Više Ciljeve od bilo kog vilenjaka pravite grdosiju i punite ruku kada on pogine. Za završavanje partije ili eliminaciju protivničkih bića idealna je Gospa od Lire. U poslednjem napadu Gospa će privući sva bića koja je protivnik spremio za odbranu i tvoja gomila vilenjaka prolazi nezaustavljivo. Ako ovo nije dovoljno da dobiješ partiju, možeš vezati Rast Šume baš za Gospu, koja će tako verovatno pobiti kompletnu protivnikovu odbranu i preživeti. Ako sve ovo propadne, pouzdan način za rešavanje zaglavljenih partija je poznati Vetar sa Juga.

 

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2017 Izvorimagije.com