Treći poklon i tajne Doba pred nama
23/11/2007
... Udahnite duboko, napravite pauzu, prošetajte... Nastavite sa čitanjem tek kada osetite da ste spremni da svarite još jedno veliko iznenađenje...
Šta mislite o draftu/limitu?
Tekstovi
Osnovni nivo
Promocija - Promotivne akcije Izvora magije
IM Tim, 5/9/2008
ŠTA SVE NIJE UŠLO?
Dragi igrači,
Kao što verovatno znate, bliži se izlazak Treće edicije, u kojoj će se po prvi put naći i mnoge ranije objavljene karte, ovoga puta u novom izdanju. Datum izlaska još uvek nije precizno utvrđen, ali će vam možda prijati jedan kraći informativni tekst... u kome nećemo spominjati karte koje će biti reprintovane (a znajte da su to praktično sve najbitnije karte ikada štampane). :)
Treća edicija imaće 375 karata. To je očigledno malo, kada se uzme u obzir da smo tu hteli da smestimo skoro sve što veterani traže još od najranijih dana Izvora, kao i određen broj novih (veoma bitnih) karti. Kako smestiti kompletnu istoriju od skoro 1200 karti u ovako malo mesta? Jednostavno, neki rezovi su bili neophodni.
Počeli smo sa otpisivanjem karti iz Doba Misterija. Ovo je još uvek sveže izdanje, namenjeno prvenstveno veteranima, sa kartama veće jačine i kompleksnosti od uobičajene, pa smo procenili da za njih nema mesta u „klasičnoj“ velikoj ediciji koja sledi. Ovo je muke sa izborom svelo na nešto preko 1000 karti.
Zatim smo morali da odredimo „proporcije“: procenili smo da je pravi odnos oko polovina karata iz prve edicije (koja je odavno nedostupna, pa deluje logično da karte kojih nema zauzmu najviše mesta), oko četvrtina iz Plemenskih ratova, i preostali prostor popuniti kartama iz Doba Saveza i novim kartama. Na ovaj način, nijedno izdanje Izvora neće biti prezastupljeno, i nijedna priča ugrožena: ako budete želeli da naoružate najopasnija postojeća plemena, i dalje će vam trebati veterani plemenskih ratova, dok najbolja podrška igranju sa više boja i dalje ostaje u dobu stvorenom za to... džokeri i višebojne karte ostaju potpuno misteriozni. :)
Zatim je počela „seča knezova“, gde smo više puta ulazili u ozbiljne rasprave (koje su pretile da prerastu u svađe) o svrsishodnosti/neophodnosti određenih karata u ediciji. E, to je prava tema ovog teksta: šta sve nije uspelo da uđe u predstojeću Treću ediciju.
Prva karta koja nije uspela da izbori svoje mesto je najzgodnija za objašnjavanje, jer su vam već poznate obe karte odgovorne za njeno izbacivanje. Izabranik Perunov daje živote za ulazak bića u igru... ali to radi i Dušebrižnik. Izabranik je zaštićen i od dve „najnezgodnije“ boje u igri... na žalost, baš kao i Vitez Zlatnog Krsta, koji je uz to i mnogo agresivniji od njega. Sve u svemu, nakon dugo većanja opredelili smo se za nežnu damu i opakog viteza, dok je Perunov sveštenik ostao da gunđa kako je on „mnogo bolji nego ta plačljivica i taj neotesanko zajedno“.
Dakle, jasne su vam osnovne smernice kojih smo se držali: ako dve karte rade dovoljno sličnu stvar, jedna treba da leti napolje (osim u retkim slučajevima kada je ta „slična stvar“ dovoljno bitna da je treba ponoviti: naravno da nije dovoljno da plava dobije samo jednog letača, jer su letači praktično jedina korisna bića kojima ova boja ima neograničen pristup).
Ovakvi uslovi su se pokazali i te kako nezgodnima, jer nije redak slučaj da su dve podjednako dobre karte zasnovane na istoj ključnoj osobini, i previše slične da bi obe predstavljale svoju boju. Još je gore kada se pogodi da su te karte iste retkosti, jer nam je tolerancija posebno opadala u ovom slučaju: želeli smo da svaka retkost pokrije čitav spektar mogućnosti svoje boje.
Sledeća karta je odličan primer karte koju smo svakako želeli da reprintujemo... Veliko biće, koje je uz to i Razbijač, a može se igrati po smešno maloj ceni ako se „sklope kockice“. Međutim, želja je jedno, a mogućnosti drugo... pokazalo se da je među najređim zelenim kartama istovremeno i najoštrija konkurencija za mesto!
Uz Otelovljenje Prirode, zlatni „razbijači“ koji su dolazili u obzir su i zelena Pošast, Nekontrolisana Sila, Napast, i Proždrljivac. Kakva konkurencija! Nije nam bilo druge nego da u ovom slučaju malo „olabavimo“ i pristanemo na dve od ovih karti. Koje dve? Pa, zar ne rekosmo da nećemo spominjati karte koje će biti reprintovane... :)
Iz ovakvih razloga ispale su mnoge sjajne karte, neke čak i nakon što su naručene ilustracije za njih! Jednostavno, u preliminarnom pregledu je delovalo da nešto jednostavno mora biti reprintovano, ali se na kraju pokazalo da to nije slučaj...
Sem ovih „funkcionalnih“ razloga, postojali su i neki drugi ograničavajući faktori o kojima ranije nismo razmišljali. Kako se uveliko radi na kompjuterskoj online verziji Izvora, počeli smo da vodimo računa i o „elegantnosti“ koju će imati ova igra. Sigurno vam, baš kao i nama na početku, sasvim jednostavno izgledaju mnoge stvari koje su se pokazale kao skoro nemoguće za intuitivno prenošenje u elektronsko okruženje.
Možda i savršen primer za ovo je Iluzionista. Šta ima lakše nego reći tip koji biće postaje korišćenjem njegove osobine? Međutim, kako to „reći“ uz pomoć par klikova mišem? Izabrati iz menija u kome se nalaze svi tipovi bića? Pobogu, pa da li ste svesni koliko tih tipova postoji?!? Ukucati ime tipa? A šta ako se pogreši u kucanju? A kako će se ovo uklopiti u višejezičku podršku koju Izvori Online donose? Mnogo pitanja, a malo odgovora...
U ovakvim situacijama najčešće smo „presecali“ da problematične karte ne budu reprintovane, dok smo neke manje „gadne“ situacije uspešno rešili. Na kraju, pokazalo se da reč „kompleksnost“ ima sasvim drugačije značenje u realnom i virtuelnom životu. Ne možete verovati kako Izvori Online u trenutku menjaju snagu/izdržljivost bilo koje ale u zavisnosti od broja karti odgovarajućeg tipa na odlagalištima. Nema više prebrojavanja pre svakog napada... :)
Kako nas je kraj poslednjeg pasusa već doveo u opasnost da otkrijemo više nego što želimo, vreme je da stanemo... Uskoro ćete početi da otkrivate više, ali za sada je bitno reći samo jednu stvar: Treća edicija je, po mišljenju svakoga u našem timu, ubedljivo najlepša edicija koju su Izvori imali do sada, i čiji sjaj ćemo jako teško ponoviti u budućnosti. Neodoljiv spoj „starog dobrog“ i „novog i uzbudljivog“ je nešto što će retko koga ostaviti ravnodušnim, bilo da je sasvim nov u igri ili da je Izvore igrao od samih početaka. Još malo strpljenja, pa ćete videti i sami!
Puno pozdrava od našeg malog tima. Neka je magija uvek sa vama, a posebno u predstojećem periodu. Živeli!