Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Šta nas čeka? (Pogled u budućnost)

27/02/2007

"... Plemenski ratovi odavno besne, mnogo je magije isteklo kroz Izvorište, i neki od vas se verovatno pitaju šta dalje. Šta nas čeka?"

 
 

Da li čitate fantazijske priče o svetu Izvora na ovom sajtu?

Čitam

Ne čitam

Pročitam ponekad

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Neimar, 11/3/2008

UMETNOST „ŠPILOVANJA“

Danas pričam o pravljenju špila, jednoj od najzanimljivijih i istovremeno najtežih stvari u Izvorima. Dobar špil je, uz znanje i sreću, ono što na takmičenju razdvaja pobednike od ostalih. Šta je od ova tri faktora presudno, nije toliko važno, ali je sigurno da bez dobrog špila nema pravih uspeha. Ovde se neću baviti nekim osnovnim stvarima, koje su objašnjene u drugoj polovini ovog teksta, već malo naprednijim „metodama“ sastavljanja špila.

Naravno da je najlepše sastaviti „od nule“, tj. razviti neku sjajnu i dosad neprovaljenu ideju u uspešan špil. Ipak, ne možemo svi imati genijalne ideje; takođe, ovaj metod je u stvari niz pokušaja i promašaja, osuđen na veliki broj neuspeha, jer se u praksi često pokaže da je neka naizgled odlična ideja neostvarljiva (tj. da špil „ne radi“).

 
Izvori magije: zadnja strana karte

Ono što je centralna tema mog današnjeg teksta je metod koji je mnogo uspešniji, jer je mogućnost promašaja svedena na minimum. Pristup je jednostavan: pronađite u okviru rubrike „špilovi“ neki špil koji vam se zaista sviđa, možda čak i neki od turnirski dokazanih, ili možda neki za koji imate većinu karata na raspolaganju. Zatim, krenuvši od osnovne ideje, prepravite taj špil u neki koji će biti bolji, ili bar više odgovarati vašem stilu igre. Korišćenjem ovakve „prečice“ ćete praviti mnogo uspešnije špilove (jer je mnogo teže upropastiti dobar špil, nego ga napraviti), ali ćete istovremeno iskazati i svoju kreativnost, jer će krajnja verzija verovatno imati sasvim drugačiji „šmek“ od originala od koga ste krenuli. Poneko će se možda zlobno osmehnuti i reći da je ovaj metod način na koji su Izvori postali možda i najzanimljivija, a verovatno najizbalansiranija kartična igra koja postoji, ali to samo govori o njegovoj uspešnosti. :)

 

Ideju za ovu „spisaniju“ mi je dao sjajan Atrianov tekst, u kome on opisuje špil koji mi je odmah uključio lampicu u glavi. Ova njegova tvorevina mi se izuzetno dopala, i bio sam ubeđen da je to osnov jednog od možda i najjačih špilova u igri, ali sam odmah shvatio i da bih ga ja uradio drugačije. Kako bih pristupu dao veću težinu, ali i takmičarsku verifikaciju, zamolio sam i Nemanju Mališa (sada aktivnijeg kao crtača, ali i dalje među Top15 igrača) da primeni isti postupak na još jednom skoro pominjanom špilu, koji je imao tu prednost da ga je čak i autor smatrao nezavršenim. I evo kako to izgleda u praksi...

 
Spisak špila
# Granit B R
Bića (29)
4 Večnik
4 Lešojed
4 Talanski Zombi
4 Ispijač
3 Zelenooki
2 Antidrek
2 Točirog
2 Aždarijan
2 Strašilo
1 Besmrtnik
1 Vodenko
Ostale magije (27)
4 Zmijski Dodir
4 Volja Bogova
2 Nerazumna Mržnja
2 Pomor
2 Pogled Kroz Noć
2 Sahranjivanje
2 Cena Napretka
2 Pomračenje Svesti
2 Poravnanje
2 Iživljavanje
2 Korice Znaj-knjige
1 Prirodna Transformacija
Neosnovni izvori (4)
2 Id
2 Tamni Vilajet

Atrianov „Mramor“ je imao sjajnu ideju koju sam želeo da ispratim: jaka i efikasna bića (pre svega Večnik, a zatim i Zelenooki i Antidrek i par drugih), Volja Bogova za čišćenje stola, i Zmijski Dodir kao najbolja „plavolika“ vuča dostupna ovim bojama. Ono što sam u startu želeo bilo je da izbacim treću boju – zeleno-crna kombinacija mi je izgledala dovoljno „široka“ da se može izboriti sa praktično svim ostalim vrstama špilova.

Prva stvar koju sam izmenio bio je Talanski Zombi umesto Talanskog Druida – iako je Druid mnogo zgodniji za igranje sa 3 i više boja, Zombi ga „šije“ po svim ostalim kriterijumima: duplo je jači, i proizvodi duplo više mana. Ovo ga čini pravim mana ubrzanjem za ovaj špil (Večnik u trećem potezu!), a uz to ovo uopšte nije bezazlen udarač. Zatim sam proširio temu „bića čija je izdržljivost veća od 10“, i istovremeno rešio prvi potez (uz Korice Znaj-knjige) jednim od najefikasnijih „agro-tabadžija“ („agro“ kao „agresivno“), crnim Ispijačem. Već ove izmene napravile su špil mnogo agresivnijim.

Onda sam preduzeo prilično radikalan potez: rešio sam da osnovnu temu dopunim „mini-temom“ koja neće smetati, ali će biti sjajan izlaz iz bezizlaznih sizuacija (i, uz jednog Vodenka, velika muka za plavu kontrolu). Tako sam špilu dodao i 4 Lešojeda i 2 Sahranjivanja, što se kasnije pokazalo kao jedna od najboljih ideja.

 

Lešojedi su uleteli u trenutku kada sam uvideo da će špil biti sastavljen mahom od crnih bića (na kraju ih je ukupno 20, jer su i sva dvobojna bića takođe i crna, pa ih Lešojed može „pojesti“).

 
karta: Točirog

Ono što mi se veoma dopalo kod originalnog špila je i Točirog, kao agresivno biće koje obezbeđuje i dobijanje života, što je ponekad (doduše, retko) neophodno zbog dosta karti kojima ga smanjujem sam sebi. Jedan Besmrtnik je trebalo da obezbedi način za njihovo „recikliranje“, a dve Cene Napretka, uz peglanje mana-baze, i način da svoja bića mogu čak i iz izvora prebaciti na odlagalište. Pokazalo se da je ovo naizgled nategnuto rešenje zapravo sjajno, jer ovaj špil zbog toga ima apsolutnu kontrolu nad time šta će se u kom trenutku naći na mom odlagalištu (mogu ga „puniti“ i iz biblioteke, i iz izvora, ali i iz ruke, zahvaljujući Aždarijanu kome to nije jedina namena). Mala mana ove „minimalizacije“ je mogućnost da ljudi počnu da igraju Pljačke Svetilišta, ali ova karta je trenutno nepopularna, pa se nisam brinuo oko toga.

Da ne smaram oko svih detalja, špilu sam dodao i 4 neosnovna izvora koji na odlagalištu mogu „dopumpati“ Zelenookog.

 

Ovi izvori na odlagalište stižu ili preko Cene Napretka, ili direktnim žrtvovanjem (koje je kod veoma potcenjenog Ida i alternativna eliminacija). Na ovaj način, Zelenooki će često biti ono što i treba – 60/70 biće za dve mane. Za problematične i nerešive stvari zadužen je neobičan izbor eliminacija za koji sam se opredelio: Pomračenje Svesti je jedini klasik, Pomor, iako preskup, rešava i Večnike sa druge strane stola i daje uvid u protivnikovu ruku, dok mi Nerazumna Mržnja daje još jedan element plave kontrole koji retko ko očekuje.

Na kraju, rezultati: ovaj špil je prilično bezbolno pobeđivao originalni, ali i praktično sve druge špilove protiv kojih sam ga testirao (a bilo ih je dosta). Najviše se mučio protiv Nemanjinog špila, koji ćete videti dole, ali je čak i tu prednost blago na mojoj strani, možda samo zato što je Nemanja konačnu verziju napravio tek nakon mnogo partija. Ako imate mogućnosti, sastavite „Granit“, ili ga i sami modifikujte po želji, i saznaćete šta je prava moć! ;)

***

Nemanja je prošao „kroz užasnu šumu“, špil koji je takođe mnogo obećavao, ali je povrh svega bio i prilično nedovršen (originalni špil možete pronaći ovde). Nije odustao od originalne ideje – razvući partiju, umnožiti izvore, pretvoriti ih u bića, i poslati ova „izvor-bića“ da pregaze protivnika. I on se usredsredio na „isušivanje“ (prženje izvora protivniku oduvek je bio njegov zaštitni znak), i odmah je pronašao najefikasniji način uništavanja izvora do sada, koji je nekako promakao kreatoru originalnog špila (više o tome kasnije). Da bih vam predstavio koliko to ovaj špil efikasno radi, reći ću samo da u desetak partija protiv njega nijedan jedini put nisam uspeo da odigram Večnika – jednostavno, nikada nisam imao dovoljno izvora.

 
Spisak špila
# Potpuno Isušivanje B R
Bića (4)
4 Izvorski Vuk
Ostale magije (59)
4 Okupljanje
4 Pokrov od Granja
4 Užasna Šuma
4 Uragan Grotla
4 Primitivizam
4 Prirodna Srodnost
4 Zemljotrag Ravnanja
4 Pojačana Reprodukcija
4 Grom
3 Hram Triglava
3 Kroćenje Kerbera
3 Stena Lave
2 Žive Munje
2 Usijano Gvožđe
2 Iscrpljivanje
2 Genijalnost
2 Ukorenjivanje
2 Prirodna Transformacija
2 Gvožđa

Nemanja je takođe rešio da izbaci (veoma korisnu!) treću boju, i usredsredi se samo na crvene i zelene karte. Ubacio je mnoštvo karata koje su korisne i same za sebe, ali pravi „bingo“ prave tek u kombinaciji: uz Prirodnu Srodnost i Uragan Grotla, uništava sve protivnikove izvore, uz Prirodnu Srodnost (ili Užasnu Šumu) i Okupljanje vuče onoliko karata koliko ima izvora (i ostalih bića pride), a uz Kroćenje Kerbera i Primitivizam ima (pored ubacivanja dodatnih izvora) i posredno uništavanje neugodnih bića koja su izvan dometa Groma.

Umesto Starim Hrastom, rešio je da Užasnu Šumu brani drugim promenama koje vuku protivnika da ih uništi: Zemljotrag Ravnanja je uvek spremno Raščinjavanje (jer ga u igru uvodi odmah), a Pojačana Reprodukcija obezbeđuje da Izvorski Vuk ne bude jedino biće u njegovom špilu (sjajno je što je može i vratiti u ruku kada Užasna Šuma uđe u igru, pa na ovaj način napraviti čak 4 bića). Hram Triglava ne treba svrstati u „povratnu“ grupu promena, ovo mu je „plan B za pobedu“, koji igra samo ako protivnik ipak nekako pouništava sve ranije uvedene promene, ili ako izgubi kontrolu nad situacijom.

 

Izvorski Vuk je, kako sam naveo, jedino „pravo“ biće u ovom špilu, koje je višestruko korisno: u prvom potezu donosi drugi izvor, a već u sledećem može biti žrtvovano za Primitivizam i ukupno 5 izvora na kraju drugog poteza. Primitivizam je ujedno i jedina karta sa pojačanjem, ali to ne smeta Pojačanoj Reprodukciji u ovom špilu, gde se ona ponaša kao nešto jača Uzbuna. Ne potenjujte vuka i simbol-bića – pre nego što shvatite šta se dešava, ovaj sitniš će vas „iskljuckati“ na toliko malo života da će vas oživljeni izvori ubiti u jednom potezu, a služe i kao odlični „blokeri“ za mnogo jača bića od sebe, jer sve što ovaj špil traži jeste vreme.

Sve u svemu, ako vam nije mrsko da gledate kako se protivnik koprca i psuje dok mu uništavate izvore, ovo je pravi špil za vas, i još jedan dokaz kako se modifikacijom postojećeg može napraviti mnogo neugodniji špil od originala.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com