Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nova iznenađenja za nova pokolenja

30/9/2008

... Da li biste u trenutku čitanja ovog teksta mogli da poverujete da će se takve vanserijski jake karte o kojima pričamo, i koje će se nalaziti u većini špilova, u svakom špilu naći u samo po jednom primerku? Jednom jedinom?...

 
 

Na sajtu najviše volite tekstove:

o prepravljanju početnih špilova

sa idejama za sastavljanje novih špilova

o strategijama

turnirske izveštaje sa takmičarskim špilovima

fantazijske priče i opuštene tekstove

volim sve što vole mladi!

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Strategije - Postanite bolji igrač Izvora magije

 
 

NNK Heks, 31/5/2006

PAR ČINJENICA KOJE NE MOGU DA ŠKODE (A MOGU DA KORISTE)

Koliko puta ste samo stavili prst na čelo, upalili kapicu za razmišljanje i padali u meditativni trans samo da bi našli odgovor kako da izbrusite svoj špil? Odgovor je, naravno, jednostavan: ovo uvek zavisi od svrhe špila. Samim tim, nemaju sve karte istu vrednost u svakom špilu. Da pojasnim – svaka karta ima svoju primenu u sastavu jednog od tri moguće vrste špila: Agresiva, Kontrola i špil koji ide na Šemu. Svako biće kome je poenta da izudara protivnika (npr. Vitez Svetlosti) esencija je Agresive. Svaka magija kojom se kontroliše bilo protivnik, bilo permanent (npr. Diletacija Vremena) sastavni je deo kontrole. Šema predstavlja simbiozu dve ili više karata, koje su slabe kada su odvojene, ali jake kada se spoje njihovi efekti (npr. Pakleni Čuvar + Sejmen na odlagalištu + Sejmen u igri).

O, hvala! A sad mi kaži nešto što već ne znam!
Po nepisanom pravilu Agresiva pobeđuje Kontrolu, Kontrola pobeđuje Šemu, a Šema pobeđuje Agresivu. No, ono što dobro dođe u svakoj vrsti špila su karte sa univerzalnom primenom, pogotovo one koje obezbeđuju prednost u kartama.

Prednost u kartama

Ilustrovaću primerom: Štetočina je 10/10 biće koje tera protivnika da odbaci kartu iz ruke kada uđe u igru. Prosečno biće za dve mane koje predstavlja potrošnu robu. Međutim, on sigurno izbacuje jednu kartu protivniku + protivnik mora da potroši još jednu kartu da ga se reši. Može poslužiti kao sitan napadač, ali i kao dosadan bloker (topovsko meso). Već se nazire njegova zloba. Zamislite samo Crvenog maga koji ne može da napadne Orkozlobom zbog male Štetočine sve dok ga ne sprži. Super je zGromiti Noćne Vile (ako nema slobodnih izvora za regeneraciju), ili još bolje slomiti Viteza Svetlosti, ali trošiti Grom na tako malu bubašvabu? Tu već počinje nerviranje. Plavi da potroši Ometanje na pacova? Cccc... Kako god da se okrene, vama je lepo.

 
karta: Stari Meduzoid Dosta karti radi na sličnom principu, što otvara dovoljno lepih mogućnosti. Kužna Nakaza može ubiti nešto sitno kada završi na odlagalištu; Surovi Razbojnik će vama vratiti, a protivniku oduzeti život svojim ulaskom u igru; Sejmen na isti način ubija biće, dok ga Stari Meduzoid vraća u ruku... Orao Duše je odličan za neuništivog “blokera” koji omogućava i mešanje biblioteke; Zmajeviti Buntovnik će ulaskom u igru uništiti promenu, Grimizni Šaman artefakt, dok će vas Anđeo Hranitelj dopuniti životima. Spaljivač je biće sa Gromom na sebi, Vilenjački Šumar će vam ubaciti nepotrebnu kartu iz biblioteke kao dodatni izvor, dok Sove Proročice “nameštaju” biblioteku za vas... Ne zaboravimo Germana, artefakt biće sa 3x10 štete na sebi... Mnogo opcija, koje možete dopuniti vradžbinama i iznenađenjima koja takođe rade na principu “jedna karta koja rešava više karti”. Ovakve magije su recimo:
 

Pogled Satira koji tera protivnika da odbaci dve karte, ili Pogled kroz Noć koji mu može isprazniti celu ruku. Antipodencija spašava biće i omogućava vam da vučete kartu, dok Bljesak Oštrice uz ovo može i eliminisati protivnikovo biće. Sržena Zemlja i Ključale Reke mogu uništiti sve izvore pravog protivnika, dok Piromanija može pobiti mnogo sitnih bića ili oštetiti direktno protivnika. Potop je promena koja pravi razliku od dva izvora, a Magične Reči i Konji Plime prave najbitniju razliku u kartama u ruci.

Naravno da ovakvih magija ima još, ali već uviđate kako funkcionišu. Prirodno, neke karte su bolje od drugih (npr. Magične reči su bolje od Delova Mozaika, osim ako vam je zaista potrebna neka karta baš na odlagalištu). Nije neophodno imati sve ovakve karte u špilu, ali njegova “moć” znatno raste dodatkom istih.

Rušenje balansa u cilju nadmoći

 
karta: Iskonsko Zlo Ideja je prosta: neprijatelj u igri ima promene Naučena Oreznost, Junačke Pesme i Beli Zid, a vi samo Auru Bogova vezanu za Krilatog Spasioca. Bez ustezanja odigrate Obred Svetlosti i rešite se svih neugodnih promena po vrlo maloj ceni. Još je bolje ako vaš špil uopšte ne sadrži promene, jer je onda na gubitku samo protivnik. Karte ovog tipa (najčešće su vradžbine) odlične su za kontrolu, jer jednom kartom rešavate više problema. Još nekoliko dobrih primera: Iskonsko zlo je crna vradžbina koja uništava sva bića koja ne kontrolišeš, dok Perunov Gnev uništava baš sva bića (i tvoja!). Oluja prži sva sitna bića (i tvoja!), Vrtlog je duplo jači i uništava mnogo izvora, dok Reka Plamena prži samo protivnika i njegova bića. Zapovedni Glas “samo” vraća sva bića u ruke njihovih vlasnika... dovoljno da vam kupi bar još jedan potez.
 

Kako sve to uklopiti?

Što se Agresive tiče nema neke velike mudrosti – što više batinaša (bar pola špila) i još par stvari da im se napumpa napadačka moć, poput oreola (Nečista Moć) ili oprema (Sečivo Lažnog Života), eventualno nešto da se zaštite legije (Antipodencija).

Šema mora da ima stravičnu prednost u kartama + same karte za šemu + način da se šema zaštiti. Efekti koji su presudni su vuča karata, mešanje biblioteke, i (eventualno) sprečavanje magija. Svaka karika u lancu mora da bude jaka.

Za Kontrolu morate imati što više karata za rušenje balansa, ali je još važnije da uvek imate prednost u kartama koja se ogleda i po broju karata u ruci i po snazi permanenata koje posedujete. Bolje je preživeti malo batina na početku, pa se osvetiti Perunovim Gnevom. Naravno, ne treba previše čekati, niti previše štedeti, ali je najgore beskorisno rasipati. I ne zaboravite da vam je neophodno nešto za “ubijanje”, tj. dobijanje partije, jer bez toga kontrola nema poentu. To nešto ne sme da zauzima više od 10 mesta u špilu. Sećate li se ubistvenog špila Nemanje Mališa sa Uprisinga? Par Crvenih Ala je bilo dovoljno da špil proždere svakog na putu do finala. Dobro pazite čime ćete pobeđivati!

Jeste teško, ali je takođe vredno truda, zar ne?

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com