Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Dani Fantazije 2007 - Slike govore

02/04/2007

"... Kažu da slika govori više od 1000 reči... zato, pustimo slike da govore umesto nas..."

 
 

Sa koliko boja u špilu najčešće igrate?

Sa jednom bojom

Sa dve boje

Sa tri boje

Sa 4 ili svih 5 boja!

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Strategije - Postanite bolji igrač Izvora magije

 
 

Fric, 4/5/2006

ŠEME I DILEME

Pozdrav druže. Pretpostavljam da već znaš da proceniš razliku između dobre i “ne tako dobre” karte, inače je sav naš posao oko pisanja ovakvih tekstova uzaludan. Pri sastavljanju špila se, naravno, trudiš da ubaciš što više dobrih karata, jer takav špil ti obično garantuje pobedu. Međutim, draž pobede je daleko veća ako se pobeđuje spektakularno. Izvori su ipak samo igra, a nema ničeg zabavnijeg nego dobro “izlemati” protivnika na neki potpuno neočekivan način. I evo napokon momenta kada čak i neke “ne tako dobre” karte dobijaju priliku da zablistaju. Kako? Čitaj dalje...

U ovom tekstu ću se baviti izuzetno zabavnim delom Izvora – smišljanjem “šema”. Šema je u stvari interakcija dveju ili više karti, koja uspešno izvedena daje mnogo više nego svaka karta pojedinačno. Siguran sam da već koristiš neke šeme u svom špilu, druže, čak i ako nisi svestan toga. Jednostavno, dobra interakcija između dve karte je često očigledna. Pa, da pređemo na zanimljive parove karata.

Šema I: Trojanov Zmajolik + Luk Bogova
Trojanov Zmajolik je 20/20 biće koje dobija +10/+10 brojač kad god je oštećen. Luk Bogova je artefakt sa osobinom da nanosi 10 štete odabranom biću ili igraču. Ima li šta očiglednije od ove kombinacije? Uz “pickanje” Luka, Zmajolik nastavlja da raste do neslućenih razmera...

Šema II: Dar Predaka + Krila Želje
Dar Predaka je oreol koji promenjenom biću daje osobinu da aktiviranjem nanosi 10 štete biću ili igraču. Krila Želje su sjajan oreol koji između ostalog čuva biće od negativnih magija, ali mu (još važnije) omogućavaju da se deaktivira za jednu plavu manu. Spojite ove dve karte na bilo kom biću, i imate živi mitraljez u igri. Pa posle neka kažu da plava boja nije dovoljno agresivna... Ova kombinacija pravi kompletnu ludnicu sa pomenutim Zmajolikom, ali to je već kompleksnija šema od tri karte, kakvima se ne bavim ovde. Varijanta je i vezati Krila Želje na Bibliotekara, kada umesto mitraljeza dobijate mašinu za vučenje karata, pa ko voli...

Šema III: Pakleni Čuvar + Danak u Krvi
Pakleni Čuvar je izuzetno biće koje samo svojim aktiviranjem vraća neko biće iz mog odlagališta direktno u igru. Nezgodno je što još treba žrtvovati i neko biće za ovu osobinu, makar i samog Paklenog Čuvara. Ovde uskače Danak u Krvi kao prava dopuna šeme. Zašto ne bih žrtvovao 0/30 biće, vratio nešto nezgodno poput Sejmena u igru, i u svemu dobio bonus 40/40 crvenu pticu? Dva za jedan je uvek dobar dogovor...

 
karta: Vitez Svetlosti Šema IV: Čuma + Vitez Svetlosti
Čuma je promena koja za svaku crnu manu nanosi po 10 štete svakom biću i svakom igraču. Ako na kraju poteza nema bića u igri, Čuma ide na odlagalište. Uz Viteza Svetlosti, Čuma će zauvek ostati u igri, jer ovo Anti-crno biće ne može biti oštećeno ničim crnim. Dakle, pržim protivnika, sebe i sva bića, i tako otvaram prolaz neoštećenom Vitezu da ponosno juriša i udara bespomoćnog protivnika. Pametna upotreba mržnje boja.
Šema V: Gospa od Lire + Rast Šume
Zeleni ima dosta problema sa eliminacijom bića. Evo šeme koja će pretvoriti nežnu Gospu u mašinu za mlevenje mesa. Svako biće koje je sposobno moraće da blokira ovog monstruma. Crveni će vas mrzeti zbog ovoga, ali to je u redu – ove boje i treba da se mrze.
Šema VI: Samožder + Vilinmač
Kako pretvoriti prilično neupotrebljivog Samoždera u veoma solidno 70/10 biće? Jednostavno, samo mu dati Vilinmač u ruke!
 

Šema VII: Vesnica Promena + Razumno Objašnjenje
Vesnica Promena je biće koje može vratiti oreol sa bilo kog odlagališta u igru, vezan za bilo koje biće. A nema boljeg oreola za ovo od Razumnog Objašnjenja. Preuzmi protivniku najjače biće i tuci ga njime što duže. Kada oreol ili to biće budu uništeni, jednostavno ponovi postupak Vesnicom. Slatka mala...

Šema VIII: Kroćenje Kerbera + Viši Ciljevi
Kad smo već kod preuzimanja, evo jedne od najslađih šema za mene. Kroćenje je vradžbina kojom deaktiviraš biće i stičeš kontrolu nad njim do kraja poteza. Kako to biće dobija i ubrzanje, možeš odmah napasti sa njim. Nakon što to biće nanese štetu, možeš ga žrtvovati zbog Viših Ciljeva i uz to još vući karti kolika je desetina njegove snage. Iako nakon toga odbacuješ tri karte, napravljena razlika je ogromna – naneta šteta, uništeno protivnikovo biće i eventualno dodatne karte... šta još čovek može da poželi?

Šema IX: Totem Striboga + Znak Manipulacije
Totem Striboga ekstremno usporava igru, jer dozvoljava deaktiviranje samo jednog tipa permanenata. Mogućnost da Totem usporava samo protivnika izgleda neodoljivo. Ja ću ga jednostavno “isključiti” pre svog poteza, i tako u krug.

 
karta: Sečivo Lažnog Života Šema X: Šumska Majka + Dolap
Šumska Majka sjajno radi i uz gore pomenuti Totem Striboga, ali je jedna od uspešnijih šema u kombinaciji sa Dolapom. Deluje vam da Dolap suviše sporo melje protivnika? A ako bi bilo duplo brže? Za najbolje rezultate preporučujem dvobojni zeleno-plavi špil sa Moždanim Udarima. Protivnik će prevući pre nego što postane svestan ozbiljnosti situacije. Ovu šemu preporučujem samo iskusnijim igračima – prevlačenje je jedna od trenutno najtežih strategija igre Izvori magije.
Šema XI: Krug Vatre + Nekropola
Krug Vatre nanosi 20 štete svakom biću koje uđe u igru. To nije dovoljno za neka ozbiljnija bića, ali šta ako se tome doda i efekat Nekropole, koji uništava svako biće kome se nanese šteta, bez mogućnosti regeneracije? Nema bića koje će preživeti ovakav teror. Što je najlepše, ova šema radi sama od sebe. Nakon što su obe promene u igri, ja se mirno mogu posvetiti samo direktnom prženju protivnika nakon što (Piromanijom ili Olujom) raščistim sva preostala bića.
 

Šema XII: Granitni Kolos + Vetar (Dželat + Pravi Lutkar)
Opcija za devet puta jeftinije deaktiviranje najjačeg bića u igri nije za zanemarivanje. U dva poteza, protivnik je skoro pa gotov. Niko i ne očekuje manje od ovog 90/90 Razbijača. Slična ideja je i sa Dželatom i Lutkarom. Bilo da aktivirate protivnikova bića ili deaktivirate Dželata, protivniku ne gine dobro “sekiranje”.

Šema XIII: Prirodna Srodnost + Blago Patuljaka
Za 3 mane Prirodna Srodnost može iznenaditi protivnika time što pretvori sve izvore u igri u 20/20 bića. Za još 3 mane Blago Patuljaka deaktivira sve moje izvore. Dakle, sa 6 izvora mogu iznenaditi protivnika sa 120 neočekivane štete u napadu ili odbrani. Moćno...

Šema XIV: Planinska Majka + Aura Bogova
Kako da i druga odlična “keva” postane još bolja? Uz Auru u pravom trenutku, evo dvostruke štete i dvostrukog dobijanja života. Što je najlepše, šema radi (iako duplo slabije) čak i ako Planinska Majka samo po strani posmatra razvoj partije. Smrt za agresivne špilove koji brzo ostaju bez ruke.

Šema XV: Drvlje i Kamenje + Pandorina Kutija
Završavam jednom od najjačih još neshvaćenih šema. Razmisli kako uz potpunu kontrolu možeš prilično lako naneti 100 štete protivniku. Ne preporučujem početnicima.

Dakle, petnaest šema za tebe, druže. Dovoljno od mene za ovaj put, rekao bih. Ne garantujem da sve ove šeme označavaju siguran put do pobede i osvajanja nekog turnira, ali su sve dovoljno zanimljive za igranje i dobru zabavu. Izaberi i probaj, ili smisli neku svoju, ali se u svakom slučaju dobro zabavi.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com