Neformalna pravila ili par prijateljskih saveta
11/04/2006
"... Neke situacije muče većinu igrača koji počinju, ali i neke prekaljene vukove. Evo kratkog pregleda nekih uobičajenih problema, i jednostavnih rešenja za njih..."
Koja edicija Izvora vam se sviđa najviše do sada?
Tekstovi
Napredni nivo
Špilovi - Napravite bolji magični špil
Fric, 22/2/2006
LIGA PRVIH ŠAMPIONA
Počeli su prvi turniri, neki ljudi su pobeđivali na njima, pa smo mislili da bi možda bilo zanimljivo da pogledamo kakvim špilovima igraju prvi pobednici i malo ih analiziramo za vas. Ako planirate da se uključite u takmičenja, da unapred znate šta vas čeka...
Žuti (m.ACA.k) 73 karte:
Školski primer defanzivnog žutog špila sa jasno definisanom taktikom: preživeti prve poteze kako bi dominirao kasnijim delom partije. Mnoštvo sitnih i defanzivnih bića, koja Junačke Pesme i opreme pumpaju do neslućenih razmera. Mnogo defanzivnih karti (neizbežni Beli Zid, Antipodencija, Vučja Maska, Pravda) čine ovaj špil skoro neprobojnim u odmaklom delu igre. Nekoliko karti za posebne situacije (Vrelina, Perunov Gnev), nekoliko karti za direktnu štetu sa kojom je žuta slaba (Brdska Streličarka, Fanatik, Luk Bogova), dovoljno karti za eliminaciju nezgodnih pretnji (Lažno Utočište, Okamenjenost, Raščinjavanje) i nekoliko izuzetno nezgodnih karti (Anđeo Mira, Rosna Vila, Beli Anđeo, Majka Vetra) čine ovaj špil noćnom morom svakog protivnika. Možda suviše defanzive i dobijanja života za nečiji ukus (Sveti Čovek, Glasnik Nade, Dušebrižnik, Aura Bogova, Žuti Biser), što je izazvalo skoro potpuno odsustvo agresivnih bića i ranjivost u prvim potezima. Sem toga, briljantno.
Plavo-Crni (Yeti Šumadinac) 83 karte:
Špil prepun opcija. Partije dobija skupim i moćnim letačima (Transilvanijski Grof, Gospodarev Duh), Crnom Alom, ili nekim od dosta bića koja ne mogu biti blokirana (Fantomski Putnik, Infiltrator). Po jedna od tri vrste oprema omogućavaju da čak i ostala bića budu potencijalne pretnje. Plavi deo služi za kontrolu situacije (dominantni Jaki Uticaji, Poništavanje, Ometanje, Elektrifikacija, Talas Vremena, Potisak, Dematerijalizacija...) i vučenje dodatnih karti (Bibliotekar, Konji Plime, Delovi Mozaika, Magične Reči), crni deo prisiljava protivnika da odbacuje svoje (Štetočina, Pogled Satira, Prinuda) i omogućava eliminaciju preostalih bića (Dželat, Nemoć, Teror Mraka...). Teško je odrediti jasnu strategiju ovog špila, koji je izuzetno komplikovan za igranje. Odlični rezultati koje u poslednje vreme postiže su odraz kvaliteta samog igrača koji očigledno voli raznovrsnost.
Žuto-Crni (Zmajoubica) 70 karti:
Još jedan izuzetno raznovrstan špil, ali sa mnogo jasnijim planom. Čak četiri Demonska Mentora omogućavaju pronalaženje potrebne karte u mnoštvu opcija. Izbor neprijateljskih boja (žuta i crna) daje rešenja za sve potencijalne pretnje. Glavni udarači su Crna Ala i Silni Oklopnik, uz nekoliko zanimljivih zombi kombinacija (Kralj Mrtvih, Kužna Nakaza, Gladna Smrt, Strvožder, Crna Legija...). Deluje ranjivo u prvim potezima, ali rezultati dokazuju da kasnije postaje izuzetno opasan. Aura Bogova i Okamenjenost kupuju vreme dok se špil ne razigra.
Plavi (bgavra) 107 karti:
Na prvi pogled izuzetno glomazan špil, koji ipak ima dovoljno načina da dođe do pravih karti (Ptica Kradljivica, Bibliotekar, Sove Proročice, Konji Plime, Pogled Kroz Vodu, Magične Reči...). Udarna igla je očigledno Plava Ala, koju Alovitost pronalazi kada je potrebna. Dovoljan broj iznenađenja u špilu omogućava Ali da bude smrtonosna, a dovoljan broj “kontrolnih” bića (Stari Meduzoid, Vilinak, Manipulator Vremena, Hrabri Šegrt, Pravi Lutkar, Imitator) omogućavaju igraču da preživi do tog trenutka. Uz više nego dovoljan broj alternativnih načina dobijanja partije (Gospodarev Duh, Vodena Stihija), utisak je da ovaj špil može da se nosi sa svakim. Uz malo sasecanje viškova i još veću specijalizaciju na iznenađenja, ozbiljan kandidat za prototip plave kontrole.
Crni (dd fan) 71 karta:
Potpuno crni špil, sa nekoliko artefakt bića zaduženih za eliminaciju Anti-Crnih. Partije dobija stalnim pritiskom na protivnika, kome često preostane malo bića nakon svih Pomračenja Svesti, Terora Mraka, Napada Krvopija... Raznolike alternative (Iskonsko Zlo, Pogled Satira, Prinuda, Strava, Dodir Smrti, Čuma, Mračni Strahovi, Dva Lica Noći...) i dosta situacionih karti (Prsti Noći, Bunar Duša, Zagrobni Navi...) čine ovaj špil spremnim na sve, koliko to crna može biti. Demonski Mentor omogućava pronalaženje pravog rešenja u pravom trenutku.
Žuti (Mr. M) 78 karti:
Još jedan žuti špil sa jakim odbrambenim delom, ali i dosta agresivnih bića kakva su Krilati Spasilac, Zlatnorepi Soko i Kraljevi Savane. Uključeni su skoro svi posredni načini kojima žuti vuče dodatne karte (Orao Duše, Antipodencija i Bljesak Oštrice), čak i jedan Lunarni Oltar pride. Dosta odbrambenih trikova (Skrivanje, Pravda) i bića koja ulaskom vraćaju život (Anđeo Hranitelj, Časna Garda). Ovaj špil očigledno dobija letećim bićima, koja ojačavaju Junačke Pesme i oreoli. Vesnica Promena je tu da obezbedi ponovnu upotrebu oreola, Diverzantski Odred i Lukavi Predvodnik obezbeđuju prolaz aktiviranjem protivnikovih bića. Uz nekoliko rezervnih varijanti koje ne prate osnovnu taktiku (Perunov Gnev, Obred Svetlosti), utisak je da ovaj špil zbog mnoštva načina na koje vraća život postaje sve jači kako partija odmiče, ali ga to možda malo sputava na kratke staze.
Crno-Plavi (The Serbian Raven) 76 karti:
Još jedna crno-plava kombinacija sa puno raznih mogućnosti. Umereno agresivan na početku (Kužna Nakaza, Besna Smrt, Vitez Tame, Opčinjavajuća Utvara), ovaj špil čak i svoja defanzivna bića (Noćne Vile, Skelet Crnog Ratnika) lako pretvara u dobre napadače (Nečista Moć, Magična Sablja...). Uz solidan broj jakih bića za odmakli deo partije (Crna Ala, Transilvanijski Grof, Granitni Kolos), utisak je da špilu ponekad nedostaje konkretnih magija za eliminisanje bića (uz jednog Sejmena i dva Dželata, prisutan je samo jedan Teror Mraka). Ovo nadoknađuju Napad Krvopija i Pomračenje Svesti, a u dugim partijama Iskonsko Zlo i Dva Lica Noći. Čak četiri Poništavanja su verovatno odraz najvećeg straha crne – promena, pa bih se usudio da pretpostavim da je u originalu ovaj špil bio potpuno crn (čak i sada, ukupan broj plavih karti je 17). Malo zbunjuju neke karte koje ne mogu da uklopim u taktiku špila (Moždani Udar i Dolap u samo po jednom primerku, Kralj Mrtvih praćen sa samo dva zombija, Morana u dvobojnom špilu, Manipulator Vremena koji traži čak 3 plave mane za svoju osobinu), pa pretpostavljam da je ovo verzija u razradi.
Zanimljivo je da nema crvene i zelene boje u pobedničkim špilovima, mada je ovo suviše mali uzorak za bilo kakve zaključke. Crveni orci garnirani zelenim uništavanjem promena su, kao drugoplasirani na jednom od turnira, za malo izgubili pravo da predstavljaju obe boje, ali se nadamo da ćemo ih viđati u budućnosti.