Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Osobine

1/2/2008

... Idemo od početka: postoje tri „glavne“ vrste osobina: aktivne, izazvane i pasivne (prve dve mogu biti i mana osobine, što ću takođe objasniti)...

 
 

Citiranje pesnika u propratnom tekstu na karti:

podržavam

ne podržavam

 
 

Tekstovi

 
 

Takmičarski deo

 
 

Informacije - Sve u vezi sa takmičenjima

 
 

Zloćko, 14/7/2008

Zloćkove misli XXIII: INSTRUKTOR U ZASEDI

(Ova kolumna bavi se dodatnom procenom karti nedelje, a autor je sastavlja u saradnji sa svim igračima aktivnim na forumu, na posebnoj temi ove namene.)

Pozdrav svima!

Usled nekih nepredviđenih okolnosti ostali ste uskraćeni za prošlonedeljno izdanje mojih Misli, tako da ću danas pokušati da sve to nadoknadim. Tačnije, po prvi put ću se pozabaviti dvema kartama u jednom tekstu! Na prvi pogled, Šumska Zaseda i Instruktor Taktike nemaju dodirnih tačaka, ali na jednom višem nivou apstrakcije i jedna i druga karta se mogu pohvaliti nečim što spada u borbene trikove.

 
karta: Šumska Zaseda

Kada sam prvi put video Šumsku Zasedu, prošlo mi je kroz glavu verovatno isto što i većini igrača: da je u pitanju brzi Rast Šume na određeno vreme (dakle, da radi isključivo na Šume). Samim tim joj nisam ni pridavao puno pažnje sve dok mi ponovo nije došla pod ruku i dok nisam pažljivije pročitao tekstualni deo. Činjenica da Zaseda pojačava biće za svaki izvor bez obzira na tip, čini je upotrebljivim i u višebojnim špilovima, za razliku od Rasta koji je tražio posvećenost zelenoj boji. Takođe, nemojte da vas zbuni ono: „Deaktiviraj odabrano biće...“ Biće uopšte ne mora biti aktivirano da bi učestvovalo u Zasedi, mada je tako element iznenađenja veći ako je koristite u defanzivne svrhe. Ipak, kako je napad oduvek bio najbolja odbrana, preporučujem da je tako i upotrebljavate: napadnite nekim neuglednim i slabašnim bićem za koje mislite da neće biti blokirano, a onda ga pojačajte i zveknite protivnika dok on proklinje svoju sreću i zaklinje se da više nikad ništa neće ostaviti neblokirano.

 

Interesantan kandidat za Zasedu bi mogla da bude Zanosna Vila – protivnik će verovatno misliti da je njena osobina razlog zbog kojeg napada, pa se u prisustvu drugih (opasnijih) napadača može odlučiti da je ne blokira, a i ako blokira Zaseda će učiniti svoje. Dodatna pogodnost u toj situaciji je što branilac sigurno neće biti u stanju da odgovori nečim neplaniranim niti da sprži Vilu u trenutku dok se ona sprema da uzvikne: „Iznenađenje!“ :)

S obzirom da se biće deaktivira, možda bi bilo dobro razmisliti i o bićima sa osobinama koje traže aktivaciju? Npr. napadnete Oružarem, uključite ga u Zasedu, a zatim njega ili neko drugo biće dodatno pojačate njegovom osobinom. Takođe, pada mi na pamet i dvostruka zloupotreba snage putem Viših Ciljeva ili Mesečevog Hrama (postoje dva sveštenika koja traže zelenu manu, tako da nije nerealna opcija mešati zelenu u sveštenički špil, a tu je uvek i timska varijanta).

Standardna igra (1na1)3.5 / 5 : Šumska Zaseda je sve bolja kako partija odmiče i bilo koji Razbijač će biti izrazito zadovoljan uspešnom Zasedom. Ipak, nešto „opipljivog“ mana ubrzanja bi bilo poželjno zarad optimalnijeg učinka.

Ocenite za standardnu igru (1na1):

12345



Prosek ocena: 4.8 (ukupno glasova: 174)

Timske varijante3 / 5 : Najpre budžite svoje izvore, a zatim nabudžite saigračevo biće. Ne zvuči loše na papiru...

Ocenite za timske varijante:

12345



Prosek ocena: 3.89 (ukupno glasova: 36)

Draft/Limit3.5 / 5 : Više ne morate imati jako biće da biste završili partiju – dovoljno je bilo kakvo biće, a sporiji tempo znači i više izvora sa vaše strane stola. Čijenica da se biće pritom i deaktivira ovde dodatno dobija na snazi.

Ocenite za draft/limit:

12345



Prosek ocena: 3.8 (ukupno glasova: 30)

Za razliku od Šumske Zasede koja nastupa čistom brutalnošću, Instruktor Taktike nudi upravo to – malo zdravog taktiziranja. Inače, nekako sam stekao utisak da je sa svakom novom edicijom i sve jačim bićima po manjoj ceni, „jurišništvo“ polako padalo u drugi plan, te da je trenutno među najmanje cenjenim ključnim osobinama. Uopšte, Jurišnici najčešće imaju još neku (bolju) osobinu koja je pravi razlog zbog kojeg se to biće igra (a slično je i sa ostalim magijama). Npr. pogledajte sve one „Anti“ vitezove, Stablo Života, itd. Da li bi imali „prođu“ i bez osobine Jurišnik? Verujem da bi. Među retkima koji se ponose isključivo time što su Jurišnici su Vilen-bojnik, Megdandžija i Jurišni Drekavac, ali ni Poskok Mračne Šume ne bi bio to što jeste da ne udara dovoljno brzo...

 
karta: Instruktor Taktike

No, vratimo se na našeg Instruktora. Pretvaranje bića u Jurišnika ima samo jednu svrhu: da to biće preživi, a suparničko ne. Plaćanje osobine žutom manom jeste malo ograničenje, ali to dosta zavisi od konkretne situacije. Ako ne igrate sa puno bića, igranje osobine jednom po potezu neće biti problem čak ni u višebojnom špilu, a verujem da je masivnija upotreba ionako predviđena isključivo za vojničku družinu, pa će Instruktor i tu lako inkasirati svoj honorar. Da razmotrimo sada taktički aspekt cele stvari. S obzirom da je Instruktorova osobina vidljiva i protivniku, da li će vam biti korisnija u napadu ili odbrani? Da bi Instruktor zaista došao do izražaja u napadu, prednost u bićima (bilo u broju ili snazi) mora već biti na vašoj strani ili bar ne smete biti u zaostatku. Kako branilac ima poslednju reč oko „uparivanja“ bića u borbi, može se lako desiti da vaš Instruktor bude beskoristan ako protivnik ima jača bića u odbrani.

 

Sa druge strane, kada protivnik napadne tada vi uparujete bića prema snazi i imate bolji pregled situacije, a da ne pominjem činjenicu da eventualno možete blokirati i sa više bića u grupi, sve ih pretvoriti u Jurišnike i uništiti napadača koji je pojedinačno jači od svakog vašeg bića. No, daleko od toga da je ovo defanzivna karta – ako se vojnici razmašu kao što umeju, Instruktor je tu da se postara da u jednom napadu padne kompletna protivnikova odbrana i to bez gubitaka sa vaše strane. :)

Standardna igra (1na1)3 / 5 : Nisam siguran da li će Instruktor dobiti još neki angažman mimo vojničke kasarne. A čak i tada, deluje da vojnici imaju dovojno sirove snage da završe posao i bez taktiziranja. Jedino gde bi baš bio od koristi jeste sukob vojnika sa sebi sličnim špilovima (plemenima), koji igraju na brojnost i otvorenu borbu.

Ocenite za standardnu igru (1na1):

12345



Prosek ocena: 2.14 (ukupno glasova: 14)

Timske varijante2 / 5 : Nije loš kao biće za podršku među saigračima, mada postoje bolja rešenja u timskoj igri.

Ocenite za timske varijante:

12345



Prosek ocena: 2.25 (ukupno glasova: 12)

Draft/Limit3 / 5 : Mislim da će ovde novopečeni Jurišnici najlakše doći do izražaja – svako biće je bitno, pogotovo ako može da uništi protivničko, a da samo prođe bez ogrebotine.

Ocenite za draft/limit:

12345



Prosek ocena: 2.58 (ukupno glasova: 12)

Za kraj još jedna sitnica: pri sastavljanju špila, nije dovoljno samo voditi računa o mana ceni pojedinih karata i na osnovu toga projektovati svoju mana krivu, već je potrebno uzeti u obzir i u kom trenutku/potezu stvarno želite da odigrate tu kartu i tako bolje isplanirati svoju taktiku i popunjenost poteza. Ove dve karte su dobar primer za to: Instruktor Taktike ne deluje kao karta za drugi potez, s obzirom na manjak i „učenika“ i raspoložive mane na početku partije, a ni Šumska Zaseda se ne isplati u trećem, kada Prirodna Transformacija nudi isto po mnogo manjoj ceni.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2013 Izvorimagije.com