Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Ukletije

25/08/2006

"... Oni retki koji su uspeli da se vrate iz pohoda na Ukletije, govorili su da je sve tamo mrtvo i oživljeno crnim magijama i voljom Crnoboga. Štakori su tamo mrtvi, šarke koje ih jedu su mrtve, gladne ptice koje kruže tamnim nebom su mrtve. I ono malo... ljudi... kao da je mrtvo."

 
 

Za Izvore ste čuli:

iz reklama i časopisa

negde na netu

od prijatelja

na neki drugi način

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

3BEPAH, 17/5/2008

ŽIVOT I SMRT

Pozz.

Iako su reakcije na moj poslednji članak donele „zeleno svetlo“ da nastavim u istom stilu (špilovi oko nekih zapostavljenih karata), danas moram napraviti mali iskorak ponet inspirativnom idejom koju mi je dao tekst Čovek koji je morao da umre. Konkretno, rečenica koja pominje Dužda Svetlosti, Metamorta i Žrtvu Crnom Bogu upalila je sijaličicu u mojoj glavi.

Ovo traži kraći „flešbek“ u ne tako davnu prošlost: izlaskom Plemenskih ratova napravio sam ili bar isprobao praktično svaki plemenski špil. Vojnici, čarobnjaci, orci, vilenjaci... svi oni imaju zagarantovano mesto u mom srcu, jer su mi pružili sate i sate dobre zabave. Očigledno je da sam fan špilova sa mnogo bića koje spaja jedan zajednički tip (dokaz tome je i moj raniji tekst o jednom sasvim neobičnom plemenu), ali meni najzanimljivije pleme nikada nisam uspeo da proigram u potpunosti. Naime, od samog početka su mi žuto-crni sveštenici izgledali jako privlačno zbog nekih karti koje ih tako očigledno „uvode“ u ove dve boje (recimo Mesečev Hram), ali u praksi ovo jednostavno nije radilo. Žuti sveštenici su još i prolazili solidno, ali dodavanjem crne uspešnost se (za razliku od zanimljivosti) rušila poput kule od karata. I tako sam, teška srca, prilično davno odložio svoj crno-žuti špil i vremenom zaboravio na njega...

 
karta: Metamort

... do trenutka u kome sam pročitao rečenicu pomenutu na kraju prvog pasusa. Bilo je to kao da sam doživeo prosvetljenje! Jer, kako jako dugo nisam razmišljao o sveštenicima, smetnuo sam s uma da je Doba Misterija za njih donelo dva možda najznačajnija pojačanja ikada. Metamort i Dužd Svetlosti su svaki za sebe karte vredne osmišljavanja špilova, a kada se nađu zajedno jasno je da se može očekivati ludilo. Unapred se izvinjavam što će špil ovoga puta imati dosta zlatnih karata u svom sastavu, ali ovo je jednostavno neophodno da bih razradio tu sjajnu ideju, a spletom okolnosti većinu tih karata odavno imam sakupljenu na jednoj gotovo zaboravljenoj gomili (za ono što fali pobrinuli su se nezamenljivi džokeri, karte kao stvorene za testiranje špilova).

Ne znam da li da krenem od početka, ili od kraja? Odmah ću vam reći da ovaj špil ima sinergiju kakvu odavno nisam video!

 

Nisam verovao da je ovakva „agresivna“ sinergija uopšte moguća sa sveštenicima – vojnici i drekavci su jedina dva plemena koja se u ovom segmentu mogu meriti sa žuto-crnim „mantijašima na raketni pogon“. Jer, ma kako to neverovatno izgledalo, ovaj špil je (da čovek ne poveruje) zaista agresivan, i to na jedan sasvim poseban i do sada neviđeni način.

 
Spisak špila
# Nečisti savez B R
Bića (35)
4 Dužd Svetlosti
4 Metamort
4 Izabranik Perunov
4 Dušebrižnik
4 Starica
3 Pravovernik
3 Sveštenik Smrti
3 Oskrnavitelj
2 Nebeski Vratničar
2 Maskonoša
2 Lakonogi Putnik
Ostale magije (23)
4 Nedelja Mrtvih
4 Žrtva Crnom Bogu
4 Zmijski Dodir
3 Nečista Aura
3 Raščinjavanje
2 Okamenjenost
2 Glasno Prizivanje
1 Zemljotrag Ravnanja
Neosnovni izvori (2)
2 Mesečev Hram

Najlepše od svega je što sam ovo napravio „u cugu“ – uzeo sam svoj stari špil, i izgubio prilično vremena samo za razmišljanje šta da izbacim iz njega. Rešenje se nametnulo samo od sebe: jedino ako izbacim sve karte koje podržavaju ono u čemu su sveštenici najjači (sprečavanje štete), i umesto toga se usredsredim na njihovu drugu specijalnost (dobijanje života), mogu dobiti dovoljno mesta za sve karte koje sam želeo da dodam.

Ovo me je u prvi mah dovelo u nevericu. Da li je moguće da će ovakav špil raditi? Već prva partija uverila me je da sam ne samo na pravom tragu, već da sam dobio „jackpot“! Kasnije testiranje protiv najrazličitijih špilova samo me je učvrstilo u ovom mišljenju. Ovaj špil je, bar za moj ukus, predobar, jer je retko ko spreman da se bori sa Dušebrižnikom koji nosi Nečistu Auru i napada za 30 štete u drugom potezu, a posebno sa činjenicom da je taj Dušebrižnik isto toliko koristan mrtav koliko i živ.

Kako ovo čudo radi? Veoma prosto: množenjem sitnih bića koja donose život, uz propuštanje sve štete koju protivnik nanosi, jer je za uspeh ključno da protivnikova bića ginu što je manje moguće (i da, znam šta pričam).

 

Postoji nekoliko jednako dobrih kombinacija za pobedu, u zavisnosti od početne ruke, protivnika i toka partije. Jedan od savršenih načina je peti potez sa dva Metamorta i 3 bilo koja „sitnija“ sveštenika u igri, koje Žrtva Crnom Bogu, i to samo jedna, pretvara u 10 (deset!) 40/40 psoglava! U slučaju da jednog Metamorta zameni skuplji Dužd Svetlosti, 4 bića u igri se mudrim odlukama pretvaraju u 60/60 psoglave, jer Dužd dovlači još jednu promenu za pojačavanje pre ubacivanja simbol-bića u igru. Ofanziva se nastavlja u svakom slučaju, jer je Nedelja Mrtvih tu da vrati sve poginule sveštenike u igru kada psoglavi zakažu, i istovremeno „zakopa“ sve protivnikove snage kako bi ih Oskrnavitelji uklonili van igre.

 
karta: Starica

Starica je još jedno od „svežih“ pojačanja, koje ima dvostruku ulogu: na početku štiti sitne sveštenike od Munja i Gromova, a kasnije otvara prolaz psoglavima (koji dobijaju osobinu Anti u zavisnosti od protivnikovog špila, što onemogućava protivnika da ih blokira). Lakonogi Putnik sam sebi otvara prolaz – čak i kada je on 30/30 ili jače biće, i dalje ga ne mogu blokirati bića sa snagom 20 ili više.

Desetak promena igra ključnu ulogu u špilu. Sem obavezne Žrtve Crnom Bogu, ostatak „arsenala“ možete prilagoditi sopstvenim potrebama. Ja sam se opredelio za ofanzivnu varijantu (u špilu su promene koje pojačavaju ili onesposobljavaju bića), ali nije pogrešno uvrstiti i Sveto Tlo za zaustavljanje isušivača izvora, ili recimo Beli Zid kao zaštitu od veoma agresivnih špilova (mada ih dobijanje života neutrališe u dobroj meri), pa čak i Stepenice k Nebu kao „plan C“, jer su A i B zauzeti. :)

 

Kako se potrebne promene uvode uglavnom nakon smrti Dužda Svetlosti, ja sam kao „vau“ faktor u špil uvrstio čak i usamljenu zelenu kartu (Zemljotrag Ravnanja) koja je zamenila četvrto Raščinjavanje. Sveštenik Smrti i Mesečev Hram takođe igraju dvostruku ulogu, jer istovremeno omogućavaju alternativne načine za žrtvovanje Dužda, ali i za dobijanje partije. Nije zanemarljiva ni njihova podrška igranju promena (preko Dužda) kao iznenađenja: protivnik uvodi Užasnu Šumu i priprema sve izvore za napad? Nikakav problem – žrtvovanje Dužda u Mesečevom Hramu uvodi u igru pomenuti Zemljotrag u pravom trenutku!

Vraćanje života je posebna priča. Dušebrižnik, Izabranik Perunov, Pravovernik i Nečista Aura učiniće da protivniku izgleda da sve što radi, radi uzalud. Platiti 30 života za Zmijski Dodir i 3 dodatne karte? U ovom špilu to ne izgleda kao nikakva cena. Nebeski Vratničar i Glasno Prizivanje više su stvar opreza, jedan letač za nepredvidive situacije koji se takođe da fino iskoristiti kada pogine, i jedno vraćanje bića sa odlagališta kada Nedelja nikako da dođe. Maskonoša zaustavlja mnoge stvari kojih se nećete ni setiti sve dok vam se ne dese (recimo, dok je pod zaštitom Starice, Hram Triglava jedino sprečava vašu pešadiju da napadne, ali eto uloge za gorepomenutog letača); sve karte koje vam nisu neophodne za trenutni okršaj poslužiće sasvim dobro kao izvori.

Sve u svemu, to je to. Špil spreman za duel sa svima, ali i špil na koji su mnogi nespremni. Šta biste više? Čokoladicu? Mantiju na sebe i pravac u pobede! ;)

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2017 Izvorimagije.com