Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Šeme i dileme

04/05/2006

"... Šema je u stvari interakcija dveju ili više karti, koja uspešno izvedena daje mnogo više nego svaka karta pojedinačno..."

 
 

Na sajtu najviše volite tekstove:

o prepravljanju početnih špilova

sa idejama za sastavljanje novih špilova

o strategijama

turnirske izveštaje sa takmičarskim špilovima

fantazijske priče i opuštene tekstove

volim sve što vole mladi!

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Strategije - Postanite bolji igrač Izvora magije

 
 

3BEPAH, 10/2/2008

DOBA MISTERIJA – PRVI UTISCI

Pozz.

Iako sam neke karte video i ranije, Doba Misterija sam u svom njegovom sjaju sagledao kada i vi. Mogu da vam kažem da je moja igračka ekipa u startu oduševljena, i da očekujem gomilu zanimljivih špilova uskoro, ali... koliko tu samo dobrih karti ima! Ne znam za vas, ali je meni trebalo nekoliko dana da „svarim“ prve utiske, dok sam i mnogo veće edicije sagledavao u prvom prolazu!

Stoga bih svoje zaključke danas podelio sa vama, i osvrnuo se na karte za koje očekujem da će imati najveći uticaj na igru u narednom periodu. Ako ih nemate, ništa vas ne sprečava da ih privremeno „zamenite“ džokerima kako biste ih isprobali (naravno, ako svoje džokere već niste poslali za nagrade ;)), ali ne zaboravite da pre partije morate najaviti protivniku koju kartu menjaju džokeri jedne boje u vašem špilu. Takođe, upamtite da se džokeri ne koriste na većim takmičenjima, dok na ostalima organizatori propisuju da li su dozvoljeni i u kolikoj meri (do najviše 5 u špilu).

„Prirodne“ kombinacije

Žuto-Plava. Neprozborica verovatno „krade“ mesto najboljeg pojačanja Energizaciji, i istovremeno omogućava neke sasvim nove vrste špilova. Visoko treće mesto po meni drži Igra Zmajeva, prelepi spoj Junačkih Pesama i Potiska.

 
karta: Senohodilac

Plavo-Crna. Karta koja mi je prvo upala u oči je Senohodilac. Ovaj „baja“ će sigurno pogurati plavo-crnu kombinaciju koja se nije previše igrala do sada. Ono što ga odvaja od ostalih je njegova dupla funkcija: zbog Zastrašivanja je dobro biće za (ne previše brzo) dobijanje partija, njegov „crni deo“ ga štiti od dosta stvari, a vučenje karata je ono što niko ne bi odbio. Uz njega, za „kontrolnije“ špilove će sigurno leći Potkopavanje i Nemaština koju će osetiti mnogi, dok će Anđeo Usuda biti prava mera za agresivnije špilove (on će lepo ići i u crno-crvene ili trobojne špilove).

Crno-Crvena. Poznata „samoubilačka“ kombinacija boja dobija najkonkretnije pojačanje u Rastavljanju, bezuslovnom uništavanju bića ili artefakta. Zbog Ubrzanja je Zaslepljujuća Utvara mnogo konkretnija od Opčinjavajuće, dok je Zombivuk još jedno kvalitetno uklanjanje „implementirano“ na biću, koje će biti veoma upotrebljivo u borbi sa Lešojedom.

 

Crveno-Zelena. Već jedna od omiljenih kombinacija, crveno-zelena je prilično pojačana Vukom Snežne Planine, spektakularnim udaračem za svega dve mane, koji će se po korisnosti verovatno takmičiti sa Munjevitim Vukom. Ipak, verovatno će titulu najboljeg pojačanja dobiti Uragan Grotla, pojačana Oluja rezervisana samo za protivnika!

Zeleno-Žuta. Utisak mi je da je ovo najviše pojačana kombinacija „prijateljskih“ boja (verovatno zbog slabije igrivosti do sada), gde je bukvalno svaka karta odlična. Ipak, izdvojiću Orlava Vitora kao jednog od naj-udarača, i Trubu sa Utvrde kao najlakši način njegovog pronalaženja. Dvojina je, iako nije iznenađenje, ipak karta koja za dve mane može uništiti dve stvari istovremeno (i promenu i artefakt).

„Neprirodne“ kombinacije

 
karta: Druid Kulta Zmije

Za žuto-crnu, uz Uništavanje bez restrikcija ne mogu da ne pomenem i Metamorta, pravo pojačanje za crno-žute svešteničke špilove (savršena simbioza sa Mesečevim Hramom). Za crveno-žutu su verovatno najznačajnije Napadačke Igre, dok će zeleno-plava procvetati uz dve nove zmije (Zmijomistik i Druid Kulta Zmije). Glavno pojačanje „neprirodne“ plavo-crvene kombinacije stiže u sjajnoj Evokaciji, dok u čudnom Usamljeniku sada imamo istovremeno jeftinijeg i izdržljivijeg „pickavca“ od Čarodejnika.

Crno-zelena zaslužuje poseban pasus, jer me pomalo čudi da je ova već prilično jaka kombinacija boja dobila takvo pojačanje kakvo je Večnik... sigurno karta oko koje će se praviti MNOGI špilovi! Kao da ovo nije dovoljno, tu su i Talanski Zombi i neverovatna Volja Bogova čiju će moć mnogi tek shvatiti. Ako imam ikakve proročanske sposobnosti, iskoristiću ih da predvidim...

 

... dominaciju crno-zelenih špilova u narednom periodu! Put Zmije takođe spada ovde, mada će on verovatno biti najkorisniji u zeleno-crno-plavim špilovima koji se vrte oko Nemuštog Poziva i Ravnoteže.

Jednobojna pojačanja

Žuta. Ovo je boja poznata po tome da može skoro sve, iako lošije od „specijalizovanijih“ boja. Lice Zemlje joj sada daje i konkretniju upotrebu odlagališta, dok Starica štiti još efikasnije dok je u igri. Drugačije načine zaštite obezbeđuju Maskonoša i Sloboda Mišljenja, dok ću pominjane Provokatore samo pomenuti još jednom. Posebno bih se zadržao na Duždu Svetlosti, za koga naslućujem da može biti pokretač nekih veoma gadnih špilova.

Plava. Plemenska Zamena je moćna karta čiju ćete veoma šarenoliku upotrebu morati da osmislite sami (recimo, da Znamenje Ptice radi sa čarobnjacima?), dok je Veo Tajni predivan oreol za najrazličitije vrste špilova. Pečurkan je čudno i neočekivano biće koje će besplatno ulaziti u igru sa do sada slabo korišćenom Majkom Jezera ili Moždanim Udarom, ali i u plavo-crnoj kombinaciji sa Sahranjivanjem.

 
karta: Lešojed

Crna. Čisto crni špilovi dobili su glavno pojačanje u Zlostavljanju, karti koja je (skoro) crni ekvivalent Perunovog Gneva (regeneracija ne pomaže protiv minus efekata). Crna je dobila i jakog udarača u Antidreku, ali i sjajno punjenje ruke u Glasnom Prizivanju. Ipak, verovatno najbolje biće za crnog je Lešojed, jedino crno biće sa Ubrzanjem, koje će praviti totalni džumbus sa Sahranjivanjem (više nego korisnim i za reanimatorske špilove). Ove kombinacije dopunjava i Strašilo, biće koje u četvrtom potezu može blokirati, a zatim i biti žrtvovano za oživljavanje nekog bića sa odlagališta. Sve u svemu, imam utisak da se crna vraća na velika vrata nakon (nenamerne?) zapostavljenosti u par prethodnih izdanja Izvora.

Crvena. Uz mnogo pominjanu Genijalnost, kandidaturu crvene za trenutno možda najjaču boju podržava i Zmaj Crvene Zore, moje omiljeno biće iz Doba Misterija, ali i Knjiga Plamena, najbolja „crvena vuča“ do sada, i Buktinja, fenomenalna karta za finiširanje partije.

 

Zelena. Zelenooki je, iako nekima neće izgledati tako na prvi pogled (uz očiglednu udaračku moć Stihije Volje), verovatno onakvo pojačanje kakvo je njegova boja odavno čekala. Ni slučajno ne potcenjujte ni Dresiranog Vuka, opcije koje otvara ovaj „kameleon“ suviše su brojne da ih pominjem ovde, dok prosto ne znam kako da objasnim neverovatno Iživljavanje, sa kojim će se neke boje izuzetno teško izboriti. Za kraj da pomenem i Primitivizam, kartu koja će mi napokon omogućiti da nađem i drugu korisnu primenu za Izvorskog Vuka... :)

Čudne kombinacije

Bard Saveza je zanimljiv dodatak svim višebojnim špilovima koji uključuju žutu – ovaj „svirac“ je bio možda i najzapaženija karta promotivnih turnira, sa svojim neprekidnim davanjem života uz zaustavljanje „krmača“ poput Večnika. Svebojni Zaštitnik je pokretač nekih veoma zanimljivih kombinacija, jer uz Mali Poklon imate 80/80 biće u četvrtom potezu, a ako ga žrtvujete za Ulog Razuma protivnik odbacuje sve karte sem bezbojnih. Ova karta je takođe savršena za alternativnu pobedu petobojnih špilova preko Pobede Saveza, čemu možete dodati i Artefakt Duginog Sjaja. O Neimeoniku je već pričano, pa ostaje samo da ga vidimo na delu, i to možda baš uz Neprozboricu koja mi deluje kao pravi „dodatak“.

Nešto za sve

 
karta: Aždarijan

Meni trenutno najzanimljivije biće je Aždarijan, koji može biti otkrovenje, dok će Korice Znaj-knjige to biti sigurno. Pretraživač je višefunkcionalno biće koje će lepo ići u najrazličitije špilove, a najlepše ostavljam za sam kraj: dva mača Doba Misterija (Mač Britkog Uma i Mač Igre Senki) su ubedljivo najbolje opreme koje su Izvori magije videli do sada, sa posebnim akcentom na prvu od ove dve opreme.

Pa, to je to! Zbog prostora nisam želeo da komentarišem pojačanja za plemenske špilove (brdo drekavaca, Gonič Orkova za „sekiraše“, Požrtvovani Kaplar za vojnike, Kužni Propovednik za zombaće, Seoba za ptice...), i pokušao sam da zažmurim na činjenicu da je skoro svaka karta iz ludog Doba Misterija dobra. Ovo je samo vrh ledenog brega, u vidu karti za koje smatram da će najviše uticati na igru u celini. A sada, vreme je da poradim na nekom špilu nezamislivom do pre nekoliko dana...

 

Predlažem da pustite mašti na volju i uradite isto, jer to odavno nije bilo moguće u ovolikoj meri. Žurka je počela! :)

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2017 Izvorimagije.com