Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nac part I: D-rafting sa najboljima

5/10/2007

"... Ovo je jedan od najdužih tekstova na IM sajtu!..."

 
 

Koja edicija Izvora vam se sviđa najviše do sada?

Izvorište (prva)

Plemenski ratovi

Doba Saveza

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Magija Izvora - Magični svet igre Izvori magije

 
 

Neimar, 21/10/2007

60 NAJBOLJIH KARTI

Pa, možda je pravi trenutak za jedan ovakav tekst. Izvori su prevalili preko pleća 3 različita izdanja, i igra trenutno ima preko 1000 (tačnije 1006) različitih karata, od kojih je svaka dozvoljena čak i na takmičenjima, da ne pominjem opušteno igranje sa prijateljima kod kuće. Sa ne malim ponosom gledam na sve ovo iza nas, a sa sjajem u očima u budućnost. Da li su Izvori ono zbog čega smo počeli? Da li pravimo najbolju igru na svetu? Odgovor ću prepustiti vama, ali ću reći samo jednu stvar u koju sam potpuno siguran: ne bih skoro 30 meseci svoga života uložio u nešto u šta ne verujem u potpunosti.

Ovo što sledi je spisak 60 najboljih u prvih 1000 – tekst kome ćete se možda i vraćati, a sigurno obavezno štivo koje će svim novim igračima ukratko prepričati najbitnije trenutke iz dosadašnje istorije Izvora. Obratite pažnju da pomenute karte nisu rangirane ni na koji način (hej, pa treba ostaviti prostora i za neki budući tekst na ovu temu!) i da je ovo izbor svih nas. Pa, da vidimo šta ste to toliko jurili i još uvek jurite, šta smatrate neophodnim „začinom“ svakog svog špila, i koja su to najsmrtonosnija oružja vašeg arsenala magija...

ŽUTE KARTE:

 
karta: Beli Zid

1. BELI ZID
Jedna od najpopularnijih i najtraženijih karti prve edicije, koja je zbog toga (ali i zbog „uparivanja“ sa Crnim Zidom) štampana kao promo karta Doba Saveza. Promena koja samostalno zaustavlja većinu jednobojnih špilova.

2. PERUNOV GNEV
„Peruna se plaše bar onoliko koliko ga obožavaju.“ Kultni propratni tekst koji sam osmislio imajući u vidu karakter ovog slovenskog gromovnika prerastao je svoje osnovno značenje, i bukvalno počeo da govori i o samoj karti. Jer, ovu kartu ćete obožavati ako je igrate sami, ali i biti u stalnom strahu da je ne odigra protivnik.

3. ANĐEO MIRA
Karta koju većina igrača jednostavno voli. Ništa lepše nego „primiriti“ neprijatelja i polako se obračunati sa njim dok on preskače svoje napade.

 

4. RAŠČINJAVANJE
Prva karta koja je mogla da uništi promenu ili artefakt je još uvek neprevaziđena. Iako je Razobličavanje brže, ali sa polovičnim učinkom, Razotkrivanje donosi i dodatnu kartu pride, a Pročišćenje ima mnogo jači efekat, jednostavno nema bolje žute karte ove namene od Raščinjavanja. Daleko drugo mesto bi, po mom mišljenju, imao Zmajeviti Buntovnik pre svih ostalih karti.

5. ŠILJCI ZEMLJE
Žuta uništava bića samo pod strogo kontrolisanim uslovima. Kako onda objasniti ovaj uslov, u kome uništava biće koje napada (što ogromna većina bića radi „za hleb“), uz to vraćajući nešto života svom igraču. Ne dozvolite da vas naizgled za nijansu viša cena prevari, ova karta je bomba koja će sama po sebi preokrenuti tok mnogih partija! Pitanje ukusa, ali je verovatno bolja od najbližeg konkurenta u vidu duplo jeftinijeg iznenađenja Završni Udarac.

 
karta: Nedodirljivi Komandant

6. NEDODIRLJIVI KOMANDANT
Evo kako izgleda savršen odbrambeni igrač (uz Neprolaznu Vilu, sa kojom tesno deli ovo mesto)! Dovoljno izdržljiv da ga crveni ne može lako napržiti, neosetljiv na štetu od bića, a povrh svega i Letač pa retko šta može proći pored njega.

7. VITEZ ZLATNOG KRSTA
Koje boje su poznate po tome da najviše maltretiraju bića? Crna i crvena. A od kojih boja je ovaj momak zaštićen? Od crne i crvene... Saberite dva i dva, dodajte na to osobinu Jurišnik, i dobićete izuzetno žilavo biće koje uvek gine mnogo teže nego što biste na prvi pogled pomislili.

8. OKAMENJENOST
Način na koji se žuta obračunava sa protivnicima u duhu svoje prirode. Iako ova karta samo privremeno onesposobljava biće, ponekad je to i više nego dovoljno. „Tu je, ali kao da nije.“

 

9. KONJI SEDLANI
Od mnogih vojnika koji predstavljaju možda i najjače pleme Izvora (uz drekavce, koji su sasvim druga priča), najbolje za predstavljanje te vojske je ova promena. Jer, ona omogućava da vojnika uvek bude, i da ih bude i za napad i za odbranu. Mnogo skuplja nego Uzbuna, osobina ove promene ima tu prednost da se može koristiti neograničeno!

10. DUŠEBRIŽNIK
Žuta je boja sprečavanja štete i lečenja, i teško da neka karta to bolje reprezentuje od ove. Takođe, teško da neka žuta karta više nervira protivnike od ove. Neizbežan dodatak strategiji Stepenice k Nebu, ali i sjajno rešenje prvog poteza većine ostalih špilova.

PLAVE KARTE:

 
karta: Antimagija

1. ANTIMAGIJA/TALAS VREMENA
Prvo, pa deljeno mesto. Antimagija je bezuslovno sprečavanje po tačno odmerenoj ceni. Savršen izum druge edicije Izvora magije, karta koja u odsudnom potezu rešava najopasnije stvari. Dok Talas, uz Antimagiju i Ometanje (vidi dole), kompletira „Power 3“ kontrolu, protiv koje je izuzetno teško igrati. Mogućnost da deaktivira izvore igraču nakon razrešenja tesno se nosi sa mogućnošću stavljanja sprečene magije na vrh ili dno biblioteke vlasnika, što je čini savršenim lekom za karte poput Malja Gromovnika.

2. OMETANJE
Spreči magiju ako igrač ne doplati još tri. Što igrač, naravno, ne može sebi da priušti do poodmaklog dela partije. Kada se ovo prevede na laički jezik, glasi otprilike: „Spreči bilo koju odabranu magiju u najmanje pet prvih poteza partije, i to za samo dve mane.“ Iritirajuće preko svake granice.

 

3. POLAGANJE RAČUNA
Karta koja je realno slabija od Ekstrakcije, ali neki od nas uspevaju da je iskoriste i bolje od Ekstrakcije. Možda meni jednostavno odgovara taj „čekam da sve aktiviraš“ pristup, ali najmanje jedno Polaganje Računa ubacujem u svaki plavi špil koji pravim. Baš svaki. I nisam jedini.

4. RAZUMNO OBJAŠNJENJE
Efekat, njegova „razumna“ cena, ime karte i propratni tekst (koji su moja kreacija, i jedna od onih na koje sam najviše ponosan), izgled – ova karta ima sve! Neponovljiv spoj šarma i korisnosti.

5. POTISAK
Ovde prosto moram da citiram igrača sa foruma: „Ova karta može sve! A propratni tekst samo još više doprinosi njenom kultnom statusu.“ Ukratko, to je to! Primer kako pesnički klasici sjajno idu uz fantastiku.

 
karta: Diletator

6. DILETATOR
Još jedan citat: „Neuporediv je osećaj kada vidite da protivnik kupi SVE svoje permanente u ruku“. Potpuno se slažem.

7. PET ODGOVORA
Neophodno je spomenuti i bar jedan način za vuču dodatnih karti u boji koja je nekrunisani kralj toga. Pa, iako ćete mnogo češće koristiti Konje Plime ili možda Zabranjena Znanja, neka ovo mesto zauzme ubedljivo najefikasnija vuča koja postoji, iako je ona potpuno primenljiva samo u specifičnim (petobojnim) špilovima.

8. IMITATOR
Ovo biće jednostavno ne može proći nepomenuto. Iako niko zapravo ne zna kako izgledaju, Imitatori su svoju popularnost zaslužili neverovatnim šarenilom opcija koje pružaju igraču i dinamici koju daju svakoj partiji. Da li u špilu imate Crvenu ili Crnu Alu, ili možda Točiroga? To zavisi samo od protivnika!

 

9. MOŽDANI UDAR
Nema mnogo karti koje su same po sebi osnov nekih potpuno posebnih strategija. Ovo je jedna od njih, verovatno i najmoćnija. Isušite protivnikovu biblioteku za pobedu! Strategiju dopunjavaju još neke karte, npr. Dolap, Podvodni Otimač...

10. MAGLOVITA PRIKAZA
Iako žuta ima možda i efikasnije biće koje radi na ovu „foru“ (Rosna Vila), mogućnost plave da strpljivo gradi igru i nakupi ogroman broj izvora čini ovo biće mnogo traženijim i igranijim. Ova iluzija, koja je povrh svega i Letač, praktično ne može umreti dok imate dva slobodna izvora. A pre vraćanja u ruku može čak i rasporediti svoju borbenu štetu!

CRNE KARTE:

 
karta: Nedelja Mrtvih

1. NEDELJA MRTVIH
Ima li nečega što ima spektakularniji efekat od Perunovog Gneva, ali bar isto toliko koristan? Ako ima, onda je to ova karta! Sva živa bića umiru, a sva mrtva oživljavaju. Karta koja je od zelenog Ujedinjenja napravila jednu od najjačih karti u igri je i karta koja tako očigledno zloupotrebljava mogućnost crne da napuni svoje odlagalište leševima mnogo pre ostalih boja.

2. POGLED SATIRA
Jedna od najpoznatijih „ekskluzivnih“ osobina crne boje je prisiljavanje protivnika da odbacuje sopstvene karte. Iako bi ovo mesto možda trebalo da pripadne najmoćnijoj karti te vrste (Pogled kroz Noć), ipak sam se opredelio za najigriviju kartu te namene. Jer, Pogled Satira možete naći u većini crnih špilova, radi i protiv višebojnih špilova, i najbolje oslikava osnovni princip dobre karte: „Jedna za dve.“

 

3. NOĆNE VILE
Da, ova karta ima sve. Letač u prvom potezu (što nije karakteristika crne boje), sa besmisleno jeftinom regeneracijom koja omogućava beskonačno blokiranje većine bića u igri. A kada ponesu bilo koju opremu ili oreol, ove Vile kao da tek tada rašire svoja krila... U borbi za ovu poziciju otpao je Sejmen, redak primer crnog Jurišnika.

4. ZMIJSKI DODIR
Ubedljivo najbolja crna vuča koja postoji do sada. Cena od 30 života je smešna za crnu kada pogledate broj načina da povratite taj život, kao i šta dobijate za uzvrat: crnu vuču ekvivalentnu najmoćnijoj plavoj. I, za razliku od takođe veoma jakog Smrtonosnog Kruga, ovde možete i dozirati da li je pravi trenutak za rizik ili ne.

5. TEROR MRAKA
Lajt motiv (ili, dark motiv?) crne boje, ovo je karta koja možda najbolje od svih predstavlja crnu. Citiranje Jovana Jovanovića Zmaja i jedne od njegovih najtužnijih pesama daje ovoj karti samo dodatnu težinu. Moćno, destruktivno, i ograničeno u pravoj meri – baš onako kakva crna i treba da bude.

 
karta: Teror Vatre i Tame

6. TEROR VATRE I TAME
Ovaj Teror je veoma sličan prethodnom, i uspešno ga je zamenio u mnogim špilovima iako dozvoljava regeneraciju. Važno je razumeti da će ova karta odlično raditi čak i ako uopšte nemate crvenu u špilu. Jedina crna karta kojoj (uz crveno pojačanje) odgovaraju što krupnija bića na protivnikovoj strani stola. Takođe i retka eliminacija bića sa kojom je moguće direktno dobiti partiju. Ale, aždaje i zmajevi? Samo ih dajte!

7. POMRAČENJE SVESTI
Karta koja kompletira najdestruktivniji trio igre. Karta koja predstavlja crnu u svojoj najpokvarenijoj, ali i najmoćnijoj formi. Nema bića koje je otporno na ovu magiju, jer se sa njim obračunava direktno njegov tvorac. Propratni tekst sam smislio da bude prekomplikovan većini igrača, ali se pokazalo da sam vas potcenio – mnogi su u moru izbora bili oduševljeni baš ovim!

 

8. PALI LOVAC
Po mišljenju mnogih verovatno najbolji Istočnik. Na početku partije ćete ga najčešće igrati kao izvor i povući dodatnu kartu u trećem potezu (ili drugom, ako imate i Pehar Istakanja), dok kasnije u partiji imate odlično biće sa regeneracijom.

9. CRNA ALA
Samo za nijansu slabija od Crvene Ale, u smislu da će vam dopustiti jedan potez da shvatite kako ćete izgubiti, ova beštija nadoknađuje nedostatak Ubrzanja regeneracijom po smešnoj ceni! Uz Onostrano Zlo, ovo je nešto najveće što je dostupno crnoj boji, ali Alu morate hraniti (protivnikovim?) bićima da bi porasla.

10. PROKLETSTVO SVIJU
Minus efekat koji rešava i bića sa regeneracijom i crna bića takođe je „trejd mark“ crne. Iako Nemoć sličnu stvar radi efikasnije u čisto crnom špilu, sama mogućnost „umanjivanja“ nečega za -50/-50 čini ovu kartu mnogo spektakularnijim izborom.

CRVENE KARTE:

 
karta: Plamenzub

1. PLAMENZUB
Bezobrazno biće koje samim svojim ulaskom u igru rešava najširi mogući spektar protivnikovih bića, od kojih ću pomenuti samo šest karakterističnih za koje nažalost nije bilo više mesta u ovom tekstu: Vila Poludnica, Jezovita Prikaza,
Izaslanik Tame, Dvoglavi Zmaj,
Proždrljivac, Vekovni Stražar.

2. POSLEDNJI ZLATNI
Neformalni „Kralj Zmajeva“ u prvih 1000 karata. Zmaj koji, baš kako biste i očekivali, dozira svoj plamen prema želji, i to bilo na biće, bilo na igrača.

3. GROM
20 štete za jednu crvenu manu. Bez ikakvih prefinjenosti, bez ikakvih komplikacija, i bez ikakve konkurencije! Gromko i gromoglasno, ovo je sigurno nešto najefikasnije što se uvek može uraditi za tu jednu crvenu manu (iako je u otprilike 40% situacija Vrenje bolje rešenje).

 

4. OLUJA
Priča slična prethodnoj, samo što se radi o dve mane i šteti svim bićima. Ova karta je jedno od savršenih „učila“ za novajlije: iako će na prvi pogled pomisliti „Svim bićima? Znači, i mojim bićima? Kakva glupa karta!“, tek razumevanje da se ova ograničenja mogu izbeći na mnoge načine označiće da su postali pravi igrači.

5. KROĆENJE KERBERA
Preuzimanje kontrole na crveni način – privremeno, ali dovoljno za egzekuciju. Karta koja je neodvojiv deo meni omiljene crveno-zelene šeme sa Višim Ciljevima (preuzmi, napadni, žrtvuj, vuci karte), ali i rešenje za najrazličitije moguće i nemoguće situacije.

 
karta: Prvi Pratilac

6. PRVI PRATILAC
Citat: „Bezobrazni vuk što može da uništi promenu ili artefakt i odbaci dve karte u isto vreme, lično sam ga upoznao i jako je brezobrazan.“ I jeste: ako igrate sa konkretne tri boje (crnom, crvenom i zelenom), najbolje da u pravljenje špila krenete od ovog vuka; ovoliku funkcionalnost ćete teško pronaći u još nekoj karti.

7. ALHEMIČAR
Njegovo prisustvo u pobedničkom špilu
II Nacionalnog (u čak 4 primerka!) govori dovoljno, ali ovaj naizgled preskupi čarobnjak bi bio na ovoj listi i bez toga. Karta koja je otvorila crvenoj (ograničenu) manipulaciju odlagalištem to i zaslužuje.

8. PLANINSKA MAJKA
Kako reče jedan igrač na forumu, „Zašto se cimati da pobediš partiju, kad Planinska Majka to radi umesto tebe? Šarmantno iritirajuća k*čka!“

 

9. CRVENA ALA
Dok je Macan možda savršena crvena karta sa Ubrzanjem, Crvena Ala je i preko toga. Pojedinačno najjače biće prve edicije, koje nije izgubilo mnogo od svoje snage u drugoj, da bismo čak i Doba Saveza morali da začinimo Terorom Vatre i Tame sa ovom alom na pameti. Ako je imate, igrajte je – nećete zažaliti.

10. VRTLOG
Od svih crvenih uništavanja izvora, evo jednog koje je najneobičnije, ali i najefikasnije jer tera protivnika da to sam uradi. Hranilište za Crvenu Alu je i karta koja efektno radi tri stvari (eliminiše bića, eliminiše izvore i smešta određene karte na odlagalište). Jedna od često potcenjenih, ali sigurno najmoćnijih karti Izvora magije jedinog pravog konkurenta po moći efekta ima u Buđenju Svaroga, ali je ovog boga skoro nemoguće iskontrolisati.

ZELENE KARTE:

 
karta: Nedokučivi Trol

1. NEDOKUČIVI TROL
Još jedno pravo mesto za citat: „Zelenu karakterišu bića, a ovo je biće koje je najteže ubiti od svih.“ Tačno, jer uz nemogućnost protivnika da gađa ovog stvarno neuhvatljivog stvora bilo kakvom štetnom magijom, njegova druga osobina mu omogućava regenerisanje od masovnih eliminacija tipa Oluje.

2. RAST ŠUME
Jedna od karti koje najbolje opisuju zelenu. Oreol oko koga ne treba mnogo da brinete – dovoljno je da biće koje ga ponese udari samo jednom da bi se to sasvim isplatilo. Jedna od retkih karti koja prosto vrišti „igraj čisto zelenom“...

3. ŠUMSKA MAJKA
Osnovna mogućnost za zelenog da istim bićima i napada, ali se i brani nakon toga, ipak je svoju najefikasniju primenu videla u prevazilaženju ograničenja koja postavljaju Totem Striboga ili Zamagljena Kugla. Ova vila je jedno od omiljenih zelenih bića.

 

4. PRIRODNA TRANSFORMACIJA
30/30 biće za jednu zelenu manu bi očigledno bilo suviše jako. Međutim, dodati mu jednokratni bonus od +30/+30 očigledno nije. Ili smo vas bar ubedili da nije. Ovo je karta koja nikada nije višak u bilo kakvom špilu koji ima zelenu boju i više od desetak bića. Jedan od retkih super-korisnih zelenih trikova na običnoj karti.

5. TOČIROG
Ono što mnogi ne shvataju je da je ovo sigurno najbolji način lečenja koji zelena može imati, „nakačen“ na solidno 40/40 telo. Igranje gomilom zveri uopšte nije neophodno, jer Točirog uvek može žrtvovati samog sebe za večeru svome gazdi. I najvažnije od svega, to može uraditi nakon što nanese svoju borbenu štetu, ali i u odgovor na magiju koja bi ga uništila. Dodajte mu još i Proždrljivca, i imaćete neprekidni izvor života i dodatnih karata.

 
karta: Ukorenjivanje

6. UKORENJIVANJE
Kako neko reče, „najkontrolnija zelena karta do sada“. Nemam šta da dodam na ovo, alatka za pobedu u rukama majstora. Kada joj priključite i Biljarice koje uz dodatnu kartu prave neprobojni zid ispred protivnika, imate osnovnu ideju bilo kakve zelene kontrole (ma kako to ludo zvučalo).

7. SPEKTRA
Zelena bića skoro da ne lete. Spektra leti. Uz to, Spektra pravi i dodatnu manu, i to čini u pravom trenutku. Biće koje će skratiti čekanje do najboljih zelenih bića, ali i biće koje će ponosno poneti Rast Šume ili Magičnu Sablju, ili blokirati jačega i sopstvenim aktiviranjem platiti Prirodnu Transformaciju. Jedna u sto.

8. VIŠI CILJEVI
Najbolja zelena vuča, koja radi samo na zeleni način – kontrolisanjem što jačih bića u igri. Takođe, jedina karta koja je imala dve revizije teksta, uz izglede i za treću.

 

9. NEKONTROLISANA SILA
Ko nije doživeo, ne može znati lepotu osećaja kada, nakon silnih sprečavanja ostalih magija, napokon „provučete“ ovu kartu i kažete plavom: „E, preuzmi OVO!“ Jer, restriktivna osobina koja traži plaćanje u svakom potezu istovremeno je i garancija da će retko ko drugi pokušati da kontroliše ovo biće. U kombinaciji sa Višim Ciljevima, ova stihija se i štiti, ali i pravi jedan od najboljih „vučnih sistema“.

10. VETAR SA JUGA
Zelenu listu kompletira još jedna karta nestandardna za ovu boju. Jer, nije nanošenje štete Letačima ono što čini ovu kartu zaista jakom, već je to dozirano nanošenje štete svim igračima – ovo nećete videti ni na jednoj drugoj zelenoj karti.

ARTEFAKTI:

 
karta: Simbol Saveza

1. SIMBOL SAVEZA
Totalno prejako ako igrate sa tri i više boja, ali to i jeste osnovna ideja Doba Saveza. Iako postoji odgovarajući „odgovor“ u vidu Simbola Ratova, velike su šanse da će Simbol Saveza boleti mnogo više različitih špilova, jer ljudi uglavnom igraju sa jednom (prema trenutnom stanju ankete na IM sajtu 28,93%) ili dve boje u špilu (47,11%). Ovo znači da će ovaj artefakt boleti preko 76%, tj. tri četvrtine postojećih špilova! Dobar procenat... Dodajte i Pošast Suve Zemlje kao način njegovog besplatnog vraćanja u igru, i znate jednu od smrtonosnih šema.

2. GVOŽĐA
Kad god pri sastavljanju špila dođem do pitanja „a čime će ovo da ubija bića?“, ovaj artefakt se nametne kao savršena opcija. Lepo ide i u najmiroljubivije špilove, a uz pametno igranje ništa mu ne mogu ni Poravnanja, Raščinjavanja i slične karte. Za mene, sasvim neophodna karta u bar jednom primerku. Za jednog veoma bliskog prijatelja, neophodna u sva 4 primerka!

 

3. DVORANA TIŠINE
Mnogi koji kukaju na plavu kontrolu ne razmeju da od početka imaju i savršeno oružje za borbu protiv nje (a zeleni i alternativnu Glad Živog Korenja). U trenutku kada je ova karta u igri, plavome sat počinje da otkucava, i ako je brzo ne reši može izgubiti partiju dok kažeš „doplatitriakoigrašsprečavanjeumompotezu!“

4. KAMENI ZMAJ
Ovaj zmaj će biti ono što vi od njega napravite, ali to nikada neće biti loše. Čak i pri igranju sa jednom bojom, dobićete pristojno biće, sa par boja odlično, a sa više boja pravo čudovište.

4. LUDIN ŠTAP
Odbacivanje za svakoga! Ako ne igrate crnom, a mnogo vas nervira kada vas ona prisiljava da odbacite karte, evo artefakta koji će vam pomoći da se lepo izborite sa tim, i to iz poteza u potez. Uz Bezdan Tajni, ovo je jedini artefakt koji zaista uspešno podražava „crne načine“.

 
karta: Magična Sablja

6. MAGIČNA SABLJA
Ova sablja ne radi ništa spektakularno. Zašto je onda skoro svi traže? Zato što skoro besplatno pojačavanje napada praktično svakog bića nije lako odbiti. Uz neprikosnoveno Sečivo Lažnog Života i Mihaijev Trnoštit (recimo da ova trojka deli ovo mesto), ubedljivo najkorisnija oprema u prvih 1000 karata. U kombinaciji sa besplatnim Oknitopterom, napad sa 20/20 Letačem u drugom potezu!

7. GERMAN
Bez sumnje broj jedan po popularnosti među igračima, ovo biće je videlo više različitih špilova nego tri sledeća najiskusnija bića zajedno! Bezbojna šteta, dozirana prema želji, na biću koje je može iskoristiti i pre nego što pogine. Must have!

8. DUGIN KRISTAL
Još jedan citat igrača: „Najbolji artefakt svih vremena. Manipulacija bojama, koje su osnovni deo ove igre. Stvarno fenomenalna igračkica za dve mane, što je niska cena.“

 

9. NAPUŠTENA RIZNICA
Vuča za svakoga. I kad kažem svakoga, onda i mislim svakoga, jer čak i protivnik ima koristi od ove karte koja igru čini superzanimljivom. Jedini drugi bezbojni pandan ovoj karti bio bi sjajni Lunarni Kalendar.

10. ZNAK MANIPULACIJE
Verovatno najmoćniji postojeći artefakt (uz Zvezdani Štap), i karta koja može napraviti partiju neuravnoteženom pravovremenim „isključivanjem“ karti poput gorepomenute Riznice ili Totema Striboga i Zamagljene Kugle, super-moćnih karti koje tako prirodno idu uz nju.

To je, napokon, to. E sad... naravno da ima još mnogo dobrih karti, i naravno da sam zbog toga izostavio bar jednu vašu omiljenu. U tome i jeste draž ove igre – ona je veća od pakovanja u kome dolazi, i nikada ne možete imati baš sve što biste želeli. Ne možete čak ni pomenuti sve najbolje karte, čak ni korišćenjem „fazona“ da ih pomenete više nego što je planirano, što sam ja u ovom tekstu uradio na više mesta. Različitih špilova ima sigurno više nego profesionalnih igrača u fudbalu, a verovatno više i od broja ljudi koji ga igraju amaterski...

Ukratko: ovaj spisak najboljih karti je kombinacija onoga što mislim ja, onoga što misle ljudi bliski meni, i onoga što misle igrači koji se nisu ustručavali da svoje mišljenje podele sa ostalima. Kako i ja, i skoro svi ljudi bliski meni igraju Izvore, ovaj „tekstić“ sigurno nije daleko od istine. Pozdravljam vas do idućeg puta.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2013 Izvorimagije.com