Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Mržnja među bojama

23/11/2005

... Žuta veruje u postojanje moralnih pravila, a crna ne. U očima žute, ovo čini crnu zlom. U očima crne, ovo čini žutu budalastom...

 
 

Da li čitate tekstove na sajtu?

Čitam sve tekstove!

Samo najzanimljivije

Retko čitam tekstove

Uopšte ih ne čitam

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Draft/Limit - Magija u ograničenim uslovima

 
 

Atrian, 1/6/2007

LIMITIRAN NA POBEDU

Promotivni turniri i predstojeće Doba Saveza su se sasvim približili. Ovaj članak je zato posvećen Limitu kao posebnom formatu igre, onima koji ga nikada nisu igrali, onima koji su ga igrali i jedva čekaju da to urade ponovo, kao i onima koji žele da saznaju male cake velikih majstora.

Znači, dođe i taj dan! Spremite se, odete do obližnjeg kluba, prijavite se, dobijete svoj super paket i dva pojačanja, sednete za neki sto i zabava upravo počinje. Otvarate pakete i vadite 105 skroz novih karata, od kojih većina još nije viđena ni na sajtu. Mmmm, skoro mogu da osetim njihov miris koliko su sveže. Ma koliko vas privlačilo da svakoj karti posvetite 5 minuta, da biste je dobro zagledali, divili se ilustracijama, ili uživali u propratnim tekstovima, ipak ste ovde došli da se takmičite. Zato je najbolje da karte razvrstate u šest kolona. Žute, plave, crne, crvene, zelene i artefakti/izvori.

Sada imate tačnu predstavu koliko karata koje boje imate. Ako želite da napravite kompetitivan špil, morate nakratko zaboraviti na vaše pulene među bojama i skoncentrisati se na karte one boje koje vam daju najviše šansi za pobedu. Na kraju krajeva, sve te karte su sada vaše, pa uz dobru zabavu ne bi bilo loše obezbediti i što bolji rezultat na turniru. Verovatno ćete igrati minimum dvobojan špil, a neretko se dešava da mešanje čak tri boje daje dobitnu kombinaciju. Potrebno je da sastavite špil od minimalno 40 karti (od 105 koliko vam je na raspolaganju), a potrudite se i da ne prebacite ovu cifru za mnogo – bolje da lošije karte izostavite, nego da ih ubacite po svaku cenu. Iz iskustva znam da se može desiti i da dobijete dosta solidnih karata jedne boje i nekolicinu korisnih artefakata, pa da možete igrati čak i jednobojni špil, ali kako je Doba Saveza posvećeno igranju sa više boja ne bi me čudile ni dobre kombinacije koje će raditi u špilovima koji imaju više od tri boje.

Kod izbora boja kojima ćete igrati obratite pažnju na još jednu važnu stvar – BIĆA! Nemojte se zavaravati, Limit je čista esencija dvoboja čarobnjaka. Nema sofisticiranosti, jednostavno spakujte svoj arsenal magija i izvedite svoju hordu bića da pokaže igraču sa druge strane stola ko je glavni čarobnjak u kraju. Trudite se da imate što više bića u špilu, moja preporuka je da bar 60% špila budu bića. Pošto će se svaki iskusni igrač voditi istom logikom, trudite se da imate i što više karti koje uništavaju bića, uklanjaju ih iz igre, ili ih onesposobljavaju u borbi. S obzirom na to da će bića umirati u velikoj količini, nemojte trošiti mnogo mesta u špilu na oreole; može vam se desiti da zbog njih konstantno gubite ne samo tempo u igranju, već i resurse, pa čak i kompletene partije. Jednostavno, oreol na biću čini dve karte jednom metom. Dve karte za jednu je loše ne samo na Limitu, nego i uopšte. Izuzetak koji potvrđuje pravilo su neki oreoli koji se vraćaju u ruku ili se na neki način „isplate“ čim uđu u igru, a sami morate proceniti jesu li neki od novih oreola takvi.

A sada, da vidimo kakva nam bića trebaju. Trebaju nam bića koja imaju svakojake osobine izbegavanja: Letači, Razbijači, Zastrašivači... Sve one osobine koje im omogućavaju da uspešno zaobiđu protivnikovu odbranu i nanesu tu finalnu štetu koja će vas dovesti do pobede. Takođe, ako je ikako moguće, imajte bar neku „bombu“ u špilu. To su ona bića koja su toliko moćna, jaka i skupa da kada uđu u igru naprave pravi dar-mar. Bilo da su u pitanju drevni zmajevi, kolosalne sile prirode, anđeli smrti ili neka druga otelotvorenja moći, to su vaši najbolji prijatelji. Nije bitno ako koštaju 7+ mana: Limit je format u kome je tempo igre dosta opušten, i uz malo sreće i dobrog taktiziranja bez problema ćete dočekati taj sedmi ili osmi potez. Bića sa velikom snagom i izdržljivošču su prava noćna mora za protivnika, jer ili će primati veliku količinu štete, ili će uzaludno trošiti svoja bića u nastojanju da zaustavi vaše nemilosrdne napade. U duhu našeg naroda: „Ko blokira, kajaće se; ko ne blokira, kajaće se“.

Korisno je i veoma poželjno je da imate neka bića koja mogu direktno oduzimati život protivniku ili praviti štetu bićima. Da biste razumeli o čemu pričam, moj favorit iz Plemenskih ratova je Vrač Besnog Boga. Jedno ili dva ovakva bića u igri, u formatu gde nema mnogo načina da se ona „reše“, i protivnik ima ozbiljan problem kako da sačuva i svoja bića, ali i sebe samog. Od ostalih karata u špilu, bez obzira na to kojim bojama igrate i kakva vam je strategija, neke stvari nikada nisu na odmet. Vuča karata je uvek dobrodošla stvar! Čak i ako nemate karte za ozbiljno vučenje, možete uklopiti neke alternativne metode, poput karti koje vam kao dodatni efekat daju da vučete kartu, nekog od Istočnika (Duh Besa) koji vam takođe obezbeđuju dodatnu kartu kada uđu kao izvori, ili oreola koji mogu doneti dodatne karte (Otimačina)... Šta god radili, dobro je obezbediti da vaša ruka nikada ne ostane prazna. Ili se bar potruditi da protivnik ima još manje karata od vas, za šta je prvenstveno zadužena ova karta koju je odlično ilustrovao Igor Lazarević (kliknite na link).

 
Izvori magije: Zlatni Volšebnik
 

Da, Zlatni Volšebnik zaista traži da imate više boja u špilu; ipak, on će sasvim dobro raditi i u dvobojnoj žuto-crnoj ili žuto-crvenoj kombinaciji, dok će zaista biti zlata vredan u žuto-crno-crvenom špilu! Sem vuče i protivnikovog odbacivanja, pretraga, mešanje i smanjivanje biblioteke takođe može igrati ključnu ulogu u vašem putu do pobedničkog trona. Recimo, ponovo na primeru poznatih karti iz prošlih edicija, da u špilu imate dva Šumara, a igrate protiv crvenog protivnika. Sada ove dve karte postaju savršen izbor za Pošumljavanje, čime ste obezbedili sebi prednost od dva izvora, ali i povećali šansu da izvučete neke karte koje vam mogu doneti prevagu u predstojećem sukobu.

Pored svega ovoga, morate voditi i računa o tome da imate progresivnu mana liniju. Šta to konkretno znači? To znači da nije dobro da vam sve karte u špilu koštaju ili jednu manu ili više od pet mana. Idealno je da imate rastuću krivu mana cene, tj. karte koje koštaju i jednu, i dve, i tri mane... Konačno, bilo da poslušate moje savete ili ne, kod pravljenja špila na Limitu najvažnija je intuicija. Uvek poslušajte onaj mali glasić u vama, i retko kada ćete pogrešiti. Nikada ne gubite nadu, jer baš sledeća karta može preokrenuti partiju u vašu korist. A pošto je lepo vreme, vi i vaši drugari možete izneti stolove napolje, raspaliti roštilj, i sa uživanjem dočekati Doba Saveza i magiju koju to doba nosi sa sobom...

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2017 Izvorimagije.com