Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Obdareni Miljenik

10/8/2008

... Miljenik sa Darom Predaka, Otimačinom i Velom Tajni je zaista neverovatno biće, ali...

 
 

Sa koliko boja u špilu najčešće igrate?

Sa jednom bojom

Sa dve boje

Sa tri boje

Sa 4 ili svih 5 boja!

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Pravila - Tekstovi o pravilima Izvora magije

 
 

Atrian, 24/3/2007

20 PITANJA, 20 ODGOVORA

Pozdrav dragi igrači i igračice! Nismo se odavno videli na ovom mestu jer sam bio zaokupljen dešavanjima u magičnom svetu Izvora. No, red je da se vratim i na moju drugu omiljenu temu - PRAVILA! S obzirom na to da se odavno igramo Plemenskih ratova, a još duže Izvora magije, danas vam neću predstavljati uniformne situacije, već ću izvući iz bogate kolekcije vaših pitanja nekolicinu veoma zanimljivih i malo ih proanalizirati. Ova pitanja će od danas takođe biti moguće pronaći i pretragom pitanja sa početne stranice sajta. Pa, da počnemo...

Bogdan - Igram Vidovitost, protivnik dozvoljava da se magija razreši i da postane promena, ali samo kako bi je odmah zatim Razobličio. Da li ću ja moći da mu pogledam ruku?
Da bi se bilo koji permanent uništio, on prvo mora biti u igri. Pošto je Vidovitost uspešno ušla u igru, a njena osobina deluje sve vreme dok je u igri, naravno da ćeš stići da pogledaš ruku protivnika. Doduše na kratko, jer će ti on odmah zatim uništiti promenu.
Miodrag - Da li Oskrnavitelj može da ukloni neko Anti-Crno biće sa odlagališta?
Može. Dok su karte bića na odlagalištu, nijedna od njihovih osobina ne važi, osim ako eksplicitno nije navedeno da neka od njih radi dok su baš u toj zoni (Neupokojena, Navi Suvoduha, itd.) Ovo je i razlog iz kojeg Poziv Mrtvog Kralja može vratiti neko protivnikovo pokojno Anti-Crno biće u igru pod tvojom kontrolom.
Goran - Kada uništim Moć Vere, da li mogu baš tu promenu uzeti mojom Vesnicom Promena?
Kada Moć Vere ode na odlagalište iz igre, izaziva se osobina koja kaže da se Moć Vere vraća u ruku vlasnika. Ti na niz tada dodaješ osobinu Vesnice da vežeš Moć Vere recimo baš za nju. Kako se niz razrešava odozgo na dole, zaista će Vesnica uzeti Moć za sebe. Ali avaj, još uvek je na nizu izazvana osobina Moći Vere koja vraća ovaj oreol u ruku vlasnika. Ova osobina će pri razrešenju uspešno pronaći oreol čak i u igri, pa će se Moć Vere vratiti svom vlasniku u ruku.
Nikola - Blokiram protivnikovog Nedokučivog Trola svojim Feniksom. Pustim da šteta ode na niz, pa onda žrtvujem Feniksa da nanesem štetu svim ne-Letačima. Protivnik ima mana za samo jednu regeneraciju. Šta se dešava sa Trolom, da li on umire?
Trol umire. Osobina regeneracije ne samo što uklanja štetu sa bića, već ga i uklanja iz borbe, a borbenu štetu nanose samo bića u borbi. Ipak, borbena šteta je u ovom slučaju već raspoređena (na nizu), a pravila u više navrata navode da ona teži da se razreši u najvećoj mogućoj meri. Sudijsko pravilo C11.41 konkretno kaže da se ona nanosi onako kako je prvobitno raspoređena čak i ako je u međuvremenu neko od bića koja treba da prime tu štetu napustilo borbu. Dakle, Trol će se uspešno regenerisati prvi put (od žrtvovanja Feniksa koji time nanosi 20 štete svim bićima), ali će ipak junački poginuti od posledica Feniksovog ujeda (koji je već “učinjen”, jer se nalazio na nizu pre njegovog žrtvovanja - shvati to kao poslednji trzaj Feniksa). Nisi valjda pomislio da bi Nedokučivi Trol kukavički pobegao iz borbe?
Goran - Crvena Groznica je na Planinskom Majmunu. Protivnikov je potez, on još nije uveo kartu kao izvor. Ja igram Potisak na njegov jedini izvor tipa Šuma. Da li Majmun umire tog časa, ili protivnik može da odigra novi izvor i spase ga? Da li na to utiče vreme poteza, tj. da li je isto ako mu potisnem izvor u koraku njegove pripreme ili recimo u fazi napada?
Majmun gine u svakom slučaju. U ovom pitanju se dotičemo dve vrlo važne stvari, a to su efekti stanja i uvođenje izvora. Prvo, efekti stanja se proveravaju kad god igrač treba da dobije prednost, dakle i pre i posle izvršenja svake magije. Nakon što si vratio jedini zeleni izvor u ruku protivnika, efekat stanja će proveriti igru. Tada će primetiti da je Planinski Majmun 10/15, i da je za njega vezana promena koja mu daje /-20, što ga automatski osuđuje na odlazak na odlagalište. Drugo, izvori se igraju samo tokom glavnih faza, kada je niz prazan i kada igrač ima prednost. Protivnik ne može odigrati izvor kao odgovor na Potisak (jer tada niz nije prazan), čak ni ako potisak igraš u njegovoj glavnoj fazi. U ostalim fazama i koracima uopšte se ne može odigrati izvor.
Miodrag - Da li German sa 30 šete na sebi i dalje može da ispuca sva 3 brojača?
Ne, ne može. Ovo je takođe u vezi sa efektom stanja. U opisanoj situaciji imaš Germana koji je 40/40 biće sa 30 štete na sebi. Čim ukloniš jedan brojač i staviš njegovu osobinu na niz, on će postati 30/30 biće sa 30 štete na sebi, a prednost automatski prelazi protivniku. Pre nego što protivnik zaista dobije prednost (kada bi uobičajeno samo rekao “dalje” i pustio te da ukloniš sledeći brojač), efekat stanja će poslati Germana na odlagalište, pre nego što uspeš da skineš preostala dva brojača sa njega.
Nemanja - Ako uvedem Hram Tiglava u igru, život mi spadne na 50 (recimo da sam pre toga imao 100 života). Ako mi protivnik uništi Hram, koliko života onda imam? 50 ili 100?
Sve zavisi od toga kada ti protivnik uništi Hram. Ako se Hram Triglava uništi pre kraja tog poteza u kome si ga uveo, ostaćeš na 100 života, jer se osobina koja ti namešta život na 50 izaziva samo na kraju poteza. Ako, pak, protivnik sačeka svoj potez ili kraj tvog poteza i nakon što je osobina otišla na niz odigra neko iznenađenje kojim uništava Hram, tvoj život će postati 50. U oba slučaja, nećeš imati priliku da naneseš 50 štete Hramom Triglava, jer ovo radi samo na početku tvog poteza.
Milan - Protivnik kontroliše 30/30 biće, a ja 30/40 Proždrljivca i Klanac Okršaja. Da li mogu da iskoristim osobinu Klanca da mu ubijem to 30/30 biće, pa da posle toga napadnem Proždrljivcem i na taj način oštetim protivnika za 30 i vučem kartu?
Odlična šema. Dragi igrači, ponekad je odgovor pred vama, samo se treba “zadubiti” u svoje karte. Kako Klanac nigde ne kaže da se sukobljena bića aktiviraju pri razmeni štete, nakon toga možeš slobodno napasti svojim bićem koje je preživelo. Šteta ostaje na njemu do kraja poteza, ali kako nema šta da ga blokira i dokrajči, to uopšte nije važno.
Nemanja - Pitanje vezano za Vukodava: mališa je narastao do 30/30 i tada mi ga plavi vraća u ruku. Hoće li taj Vukodav kada ga uvedem u igru biti 10/10 kao na početku ili se vraća zajedno sa brojačima na sebi?
Na tvoju žalost, biće može ući u igru sa brojačima na sebi, ali je ne može napustiti sa njima. To znači da vraćanjem Vukodava u ruku nepovratno gubiš te “stečene” brojače.
Goran - Zanima me da li će Ledena Figura oživeti ako u igru ubacim biće posredstvom neke osobine, recimo preko Frulaša ili simbol-biće preko Konja Sedlanih?
Ledena Figura se pretvara u Letača samo i samo kada IGRAŠ biće iz ruke, kao magiju. Nijedan drugi alternativni način uvođenja bića u igru neće zadovoljiti uslov Figure. Ovo važi za sve aktivne osobine koje ubacuju bića u igru (poput osobine Frulaša ili Konja Sedlanih), a čak ni Podizanje Mrtvih ne bi “probudilo” Figuru.
Veljko - U igri je Žezlo Usuda. I protivnik i ja smo na po 20 života. Uvodim crvenu kartu kao izvor i igram Žeravicu na protivnika. Šta se tu događa?
Niz se ne razrešava sve dok oba igrača ne kažu uzastopno “dalje”, tj. dok ne prestanu da dodaju stvari na njega. Tek tada se stvar sa vrha niza (poslednja dodata) razrešava, pa aktivni igrač ponovo dobija prednost (priliku da doda još nešto na niz koji nije prazan, ili samo kaže “dalje”). Ovo se ponavlja sve dok niz ne bude prazan i oba igrača kažu “dalje”, kada se prelazi na sledeći korak ili fazu. U tvom pitanju, uvodiš izvor i izazvana osobina Žezla odlazi na niz. Moraš upamtiti da ćeš pre njenog razrešenja dobiti prednost, kada možeš igrati Žeravicu koja dolazi na vrh niza, pa će se razrešiti pre osobine Žezla. Žeravica nanosi štetu i ukupan život protivnika pada na nulu (0). Pre razrešenja osobine koja bi te ubila, efekat stanja vidi da je drugi igrač mrtav i partija se prekida. Za dlaku, šinko...
Nikola - Ako Imitator imitira simbol-biće, šta se dešava ako neko odigra Potisak na njega? Da li Imitator ide na odlagalište, ili van igre, ili...?
Ako Imitator kopira 10/10 zeleno simbol-biće Mladunče, on je jednostavno 10/10 zeleno biće i ima tip Mladunče. Ako bi igrao Potisak na njega, on bi se prosto vratio u ruku vlasnika (jer on ipak jeste karta, pa se za razliku od pravog simbol-bića može vratiti u ruku).
Todor - Ako se Duginim Kristalom promeni boja nekog izvora, da li to uopšte nešto menja što se tiče plaćanja mana cene neke magije?
Dobro si naslutio da se ništa ne menja što se tiče mana osobine datog izvora. Voda će i dalje proizvoditi plavu, Grob crnu, Šuma zelenu manu... Sami po sebi izvori su bezbojni, i njihovim “farbanjem” nećeš postići mnogo. Čak će i tip izvora ostati isti.
Predrag - Protivnik igra Štetočinu, ja imam više karata u ruci od kojih je jedna Mudrost i Zaborav. Odluka da odbacim tu kartu je moja (nisam morao baš nju da odbacim), pa ispada da me protivnik nije naterao na to... Da li vučem dve karte?
Mudrost i Zaborav (kao i Vatra i Tama) rade nešto nesvakidašnje ako ih odbaciš zbog protivnika. Jeste da je tvoja slobodna volja i izbor da odbaciš baš Mudrost i Zaborav, ali je to i dalje (u ovom slučaju) osobina koju kontroliše protivnik. Da bi se aktivirale osobine ovakvih karata, protivnik ne mora nužno da ih imenuje ili sam odabere pri odbacivanju.
Stefan - Kada, u stvari, mogu vratiti Zverinjak u ruku? Kad god protivnik ima više bića od mene, ili samo pri igranju... (buni me ono “zatim”)?
Ako malo bolje pogledaš kartu, videćeš da se ova vradžbina sastoji iz dva dela razdvojena tačkom. Najpre se izvršava prvi deo magije, tj. ubacuje se simbol-biće. Kada ono uđe u igru, drugi deo magije broji bića. Ako i posle ovoga imaš manje bića (uključujući i tvoje simbol-biće), Zverinjak ti se vraća u ruku sa niza. Ako ne, ide na odlagalište odakle se ne vraća.
Petar - Da li mogu Barijerom sprečiti Uskrsnuće ili Podizanje Mrtvih, pošto je njihova odabrana meta biće na odlagalištu?
Ne možeš. Jako je važno razumeti da bića kao takva postoje samo dok su u igri. U svakoj drugoj zoni (u ruci, na odlagalištu, u biblioteci) ovo su karte bića. Međutim, naša semantika je zaguljena stvar, pa smo olakšali novijim igračima razumevanje tako što na svakoj magiji ili osobini koja vraća KARTE BIĆA iz odlagališta u igru piše: “Vrati odabrano biće...” (jer ovim magijama te karte praktično ulaze u igru kao bića). Magije koje vraćaju KARTE BIĆA iz odlagališta u ruku kažu: “Vrati odabranu kartu bića...” Iz ovoga sledi odgovor na tvoje pitanje: Uskrsnuće za svoju metu ima KARTU BIĆA, a ne BIĆE samo, tako da nije ispravna meta za Barijeru.
Nemanja - Nešto sam mozgao: recimo da odigram Vatrene Misli ili neku drugu pržilicu, a plavi mi odgovori Preusmeravanjem, to će da mi se vrati u glavu... E sad, da li ja isto mogu da odigram Preusmeravanje i ponovo vratim NJEMU? Da se malo dobacujemo Vatrenim Mislima?
Hajde da zajedno prođemo sve: Vatrene Misli su na nizu. Protivnik dobija prednost i igra Preusmeravanje, skrećući Misli ka nama. Mi, iskusni kakvi jesmo, pustamo da se Preusmeravanje razreši. Pošto posle svakog razrešavanja magije ili osobine aktivni igrač (u ovom slučaju mi) dobija prednost, sada MI možemo odigrati jedno Preusmeravanje i odabrati protivnika za metu. I tako sve dok nekome ne ponestane Preusmeravanja, pa kom obojci, Tom i Džeri...
Goran - Ako žrtvujem Vesnicu Promena opremljenu Magičnom Sabljom u čast Mesečevog Hrama, hoće li odabrani igrač izgubiti 20 ili 40 života?
Izgubiće 40, jer, kao i mnoge druge karte koje iz nekog razloga hoće da znaju snagu bića, Mesečev Hram ne gleda samo snagu odštampanu na karti. Gleda se i da li neka oprema povećava snagu bića, da li to radi neki oreol, da li postoji neki globalni efekat koji povećava snagu svim bićima (Junačke Pesme recimo), kao i da li postoje neki brojači na biću. Sve to se sabira i daje trenutnu snagu bića, a protivnik u tvom pitanju gubi života jednako tom iznosu.
Miloš - Imam Majku Šumskog Mraka i Paklenog Čuvara u igri. Počinje moja priprema: da li vučem dodatnu kartu za Majku ako želim da je žrtvujem Čuvarem ili ne, jer na karti piše da se dodatne karte vuku na početku pripreme, a biće se žrtvuje u toku pripreme?
Na početku svake faze i koraka, sve osobine koje se izazivaju “Na početku...” te faze idu na niz, čak i pre nego što aktivni igrač dobije prednost. Osobina Majke će otići na niz, a zatim ćeš dobiti prednost; sada možeš reći “dalje” i pustiti je da se razreši, jer ćeš i nakon toga dobiti prednost i priliku da odigraš osobinu Paklenog Čuvara; tako i vučeš dodatnu kartu i vraćaš neko biće sa odlagališta. Naravno, izgubićeš i život zbog Majke Šumskog Mraka, ali kada je crnom život bio problem?
Ime - Želim da znam...
Ovo 20. pitanje je prazno, dragi moji, jer ja znam da postoje još stotine situacija koje vam nisu baš najjasnije. Kad god vam se nešto učini nejasnim ili niste sigurni, a ne uspete da pronađete svoj odgovor pretragom naših pitanja i tekstova, kontaktirajte nas. Mi smo uvek 24/7 spremni da vam pomognemo da što više uživate u vašoj i našoj igri. Do sledećeg puta, neka magija bude sa vama...

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2017 Izvorimagije.com