Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nova iznenađenja za nova pokolenja

30/9/2008

... Da li biste u trenutku čitanja ovog teksta mogli da poverujete da će se takve vanserijski jake karte o kojima pričamo, i koje će se nalaziti u većini špilova, u svakom špilu naći u samo po jednom primerku? Jednom jedinom?...

 
 

Koja je vaša omiljena varijanta Izvora?

Klasična 1na1

2na2 Magično Srce

2na2 Pakt

3na3 Kraljeva Garda

3+ (svako za sebe)

Format Plem. ratovi

Format Jednoumlje

Kakve, bre, varijante i formati?

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Strategije - Postanite bolji igrač Izvora magije

 
 

Fric, 18/12/2006

CRVENO, ZELENO, KOMBINACIJA

I pored euforije oko plemenskih špilova, danas neću pisati o njima. Za ovaj put reših da predstavim par kvalitetnih špilova koji to nisu, kao dokaz praktične primene strateških zamisli. Odmah da napomenem: ovi špilovi nisu za osobe slabog srca. Nastali su tokom testiranja krajnjih dometa pojedinih boja i strategija, pa sadrže i neke karte koje nije tako jednostavno nabaviti. Ipak, bolji primer “nove” primene poznatih ideja teško da mogu naći...

Prvi špil je potpuno crveni, i predstavlja verovatno najbrži i najagresivniji špil koji postoji. Predviđam mu sjajnu budućnost i na takmičenjima, jer je osetljiv na svega par stvari. Koja je početna ideja ovog špila? Izbeći što više situacija za koje postoje uobičajena rešenja u svakom špilu. Izbeći “masovanje” bića u igri, izbeći promene, izbeći artefakte... Praktično jedina stvar koju ovaj špil ne uspeva da (potpuno) izbegne je odbacivanje karata iz ruke – pažljivo protiv crnog, za njega je rezervisana samo Vatra i Tama.

 
Pobegulja Druga polazna tačka je iskoristiti ono u čemu je crvena najbolja: brzinu. Skoro sva bića u ovom špilu imaju Ubrzanje, što omogućava konstatno održavanje pritiska i držanje protivnika “na iglama”. Ona koja nemaju ubrzanje se takođe mogu iskoristiti odmah, ako se odigraju u pravom trenutku. Sem toga, ogromnu većinu špila predstavljaju brze “pržilice”. Možda će se protivnik nasmejati ako na početku dobije neku od njih direktno u glavu, ali će mu već u 4-5 potezu postati izuzetno vruće... Ipak, uz sve navedeno, moram da priznam da sam najviše oduševljen načinom na koji ovaj potpuno crveni špil rešava poznatu slabost crvene boje – vučenje dodatnih karata. Kada već ne postoje kvalitetne crvene karte za ovo, zašto ne upotrebiti neke već iskorišćene karte još jednom? Idealan polaz je Pobegulja, koji uđe i nanese 10 štete, a zatim se vrati u ruku vlasnika na kraju poteza, kako bi u idućem potezu bio uveden kao izvor.
 

Seriju nastavlja Vihor Pustinje sa svojih 40 štete, a završava famozni Urlaj koji jedini od ove trojke ostaje u igri a ipak donosi dodatnu kartu. Ovo predstavlja čak 12 karata za “vuču” koja to nije, jer ove karte uopšte ne remete osnovnu ideju i tempo ovog špila.

 
Spisak špila
# Neuhvatljiva Vatra R
Bića (29)
4 Urlaj S
4 Macan Z
4 Planinska Majka Z
4 Vihor Pustinje S
4 Vukodav S
4 Ork Fanatik S
4 Pobegulja O
1 Bes Dajboga Z
Ostale magije (31)
4 Žeravica O
4 Plameni Vetar S
4 Gvožđa S
4 Grom O
3 Vatra i Tama S
2 Energetski Udar Z
2 Usijano Gvožđe O
1 Piromanija S
1 Ključale Reke S
1 Lančana Reakcija S
1 Spržena Zemlja S
1 Kroćenje Kerbera S
1 Pesnica Vatre O
1 Ošamućenost O
1 Vatrene Strele S

Jedna od ključnih karti su Gvožđa: u četvrtom potezu mogu ući u igru i odmah uništiti bilo koje (čak i Anti-Crveno!) biće koje ne leti, a da sva Raščinjavanja i Poravnanja ne mogu to da spreče. Ovo je karta koja rešava mnogo toga u velikom stilu, i ona se nikada ne igra u drugom potezu. Za ovaj potez je najbolje rešenje Vukodav, koji uz malo sreće može postati izuzetno nezgodan “plan C” za pobedu. Glavni igrač špila i “plan A” je definitivno Macan: oprezno samo sa Jurišnicima, sem njih ovaj Razbijač svoju štetu prebacuje čak i preko Anti-Crvenih bića (ako prežive Energetski Udar). “Plan B” je neverovatna Planinska Majka, koja može sama dovršiti zaglavljenu partiju. Postoji još nekoliko neočekivanih “finišera”, poput Vatrenih Strela, Besa Dajboga ili Kroćenja Kerbera, pa praktično ne postoji situacija u kojoj će protivnik biti spreman na sve što ga može snaći.

Prethodni špil se najviše mučio sa sledećim. Odnos u pobedama je otprilike pola-pola, a prelomni trenutak je često pitanje toga ko kreće prvi. Za zelenu su igrači ostalih boja procenili da je bila potcenjena u prvoj ediciji, pa je malo pojačana. Svi vi kojima lakne kada vidite zelene karte ispred protivnika, pripremite se za radikalnu promenu stava. Trebaće vam sve vaše znanje da pobedite sledeći špil.

 
 
Nedokučivi Trol Sem protiv crvenog, idealan polaz je Povodljivac. Ako uzmemo u obzir količinu batina koju će ovaj špil servirati protivniku, teško da će ovaj doći u priliku da ga preuzme. Druga alternativa je Spektra, koja omogućava Nedokučivog Trola već u drugom potezu. Zanosna Vila, sem što omogućava da ovaj zeleni špil sadrži čak 7 letača (!), olakšava i igranje ostalih magija u drugoj glavnoj fazi – nakon što ona napadne, protivnik je u tom potezu bespomoćan da spreči bilo šta što sledi. Filozofija ovog špila (i to veoma uspešna) se svodi na grube batine, a Rast Šume će ubrzati kraj partije. Ako protivnik nema letača, idealni kandidati za Rast Šume su Spektra i Zanosna Vila; ako je crn, kandidat je Šumar; ako je plav, Vodena Zmija, a u svim situacijama Nedokučivi Trol. Poenta ovog oreola je što je jedan udarac sasvim dovoljan – verovatno će protivnik već u sledećem potezu rešiti oreol ili biće na kome se on nalazi, ali i imati bar 30 života manje (često će proći i mnooogo gore od toga).
 
 
Spisak špila
# Šumski Vetar R
Bića (40)
4 Proždrljivac Z
4 Točirog Z
4 Nedokučivi Trol Z
4 Vodena Zmija S
4 Povodljivac O
4 Spektra Z
3 Nekontrolisana Sila Z
3 Zanosna Vila Z
2 Besmrtnik Z
2 Negdanji Mago Z
2 Troglava Aždaja Z
2 Grimizni Šaman S
2 Šumar S
Ostale magije (20)
4 Rast Šume S
3 Prirodna Transformacija O
2 Raskovnik S
2 Viši Ciljevi Z
2 Zverinjak Z
2 Poravnanje O
2 Vetar sa Juga Z
2 Magična Sablja S
1 Glad Živog Korenja S

Ono što se u prvoj ediciji često dešavalo, a to je da se protivnik u jednom trenutku uspešno zagradi sa veoma malo preostalih života, uspešno rešava Vetar sa Juga. Ne dajte se prevariti, šteta letačima je samo uzgredni bonus. Ova karta koja je tako uspešno otvorila zelenu garantuje da 60-70 života već spada u “opasnu zonu”. Dakle, blokirati i gubiti bića ili umreti sa bićima ispred sebe? Odluka je samo na protivniku, jer je ovaj špil suviše zauzet napadanjem da bi brinuo o blokiranju...

Dodatne karte obezbeđuju Viši Ciljevi i Proždrljivac, koji je takođe uz Zverinjak i Točiroga izvor dodatnih života. Neverovatno je kako prija činjenica da će svako biće koje umire poslužiti za nešto, uprkos crnim i plavim smaračima. Voleo bih i da vidim plavog koji će se usuditi da trajno preuzme Nekontrolisanu Silu bez mogućnosti da je “nahrani” na početku svoje pripreme, ili lice crnog kada Raskovnik dezintegriše njegovo reanimirano Onostrano Zlo. Ako dodam da crveni praktično nema načina da reši biće sa Rastom Šume na sebi, kao i da se retko šta može izboriti sa Trolom, šta je još ostalo od starih problema zelene boje? Slabo šta, pa ubedite nepoverljive u to.

Treći špil je potpuna kontra prethodnima.

 
 
Napast Iako je plava sinonim za kontrolu, evo jednog koji davi čak i više, iako je zeleno-crven. Šta reći za špil koji prži izvore, i radi to prilično često već od drugog poteza? Za špil kome najčešće morate dozvoliti da u četvrtom potezu uvede u igru 60/60 Razbijača? Za špil koji, koliko god trajala partija, praktično mora uvoditi izvor u svakom potezu, ali mu to nije nikakav problem? Čudna tvorevina, koja uprkos tome radi skoro savršeno u rukama pravog majstora. Na ovom špilu se neću suviše zadržavati. Ključna reč je “upornost”. Ideja je napržiti prvi izvor već u drugom potezu. Ako se ovo ipak propusti u bilo kom potezu, nema napuštanja osnovne taktike – tortura se nastavlja u sledećem, pa sledećem... Protiv žutog ili plavog situaciju mogu olakšati Spržena Zemlja ili Klučale Reke, a sve ostale će mentalno dokusuriti Vrtlog. Idemo sve od početka, osim što je ovaj špil Pošumljavanjem dodao bar dva dodatna izvora...
 
 
Spisak špila
# Napasno Isušivanje R
Bića (17)
4 Duh Prirode O
4 Napast Z
4 Spektra Z
3 Crvena Ala Z
2 Izvorski Vilenjak O
Ostale magije (39)
4 Lančana Reakcija S
4 Usijano Gvožđe O
4 Zamišljenost Z
3 Vrtlog Z
3 Raskovnik S
3 Eksplozija Misli S
3 Viši Ciljevi Z
3 Žive Munje S
3 Pošumljavanje S
3 Stena Lave O
2 Kroćenje Kerbera S
2 Puzavica S
1 Ključale Reke S
1 Spržena Zemlja S
Neosnovni izvori (4)
4 Ognjeni Vrtovi Z

Crnog će posebno umoriti Puzavica, koja je praktično izvor manje za jednu manu. Plavog će preko svake granice nervirati Zamišljenost, koja se protiv ostalih igra već u prvom potezu kako bi se vukla neka druga karta (ako nema Spektre ili Izvorskog Vilenjaka). Crvena Ala je dobro poznata iskusnijim igračima, ali joj je titulu glavnog udarača u ovom špilu preuzela Napast. Uobičajeni scenario prvih susreta sa ovom aždajom: “Uvodim 60/60 biće za 4 mane, ali možeš žrtvovati izvor i staviti ga na vrh moje biblioteke”. Protivnik nervozno odmerava par izvora isped sebe: “Neka ga, to je samo 60/60 biće...” U idućem potezu Napast napada, protivnik postavlja svoje 20/20 biće koje je uspeo da uvede sa par izvora, i konačno stiže do otkrovenja: “Auuu, pa on je Razbijač!”

I za kraj, ovo je špil koji savršeno koristi zelene Istočnike: Duh Prirode je dovoljno jako biće da preživi Vrtlog ili posluži za vuču dodatnih karata preko Viših Ciljeva, ali se najčešće igra kao obavezni izvor koji pride donosi još jednu kartu... za još dve mane, što ovom špilu retko kad predstavlja problem. Oprezno rukovati špilom, jer su nepredvidive reakcije protivnika izuzetno moguće i česte.

 

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com