Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Doba Misterija – prvi utisci

10/2/2008

... Ovo je samo vrh ledenog brega, u vidu karti za koje smatram da će najviše uticati na igru u celini...

 
 

Koja edicija Izvora vam se sviđa najviše do sada?

Izvorište (prva)

Plemenski ratovi

Doba Saveza

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Atrian, 13/11/2006

ESNAF MANIPULATORA

Pozdrav igrači! Došlo je vreme da obradimo jednu od najraznovrsnijih i najsuptilnijih vojski ikad. Naravno, reč je o PLAVOJ! Ne samo da ću se baviti pravljenjem špila, već ću vam dati i par saveta kako treba igrati sa plavom. Standardno, napraviću dve verzije špila: prva će sadržati samo 40 karti iz dva početna špila, dok će druga biti “lista želja” za savršen manipulatorski špil, onako kako ga ja vidim.

 
karta: Veliki Prorok Pre nego što i počnemo sa špilom, evo jednog veoma važnog saveta: Naučite da prepoznate pretnju! Ne trošite uzalud sprečavanja na nešto što ćete kasnije moći blokirati/uništiti/vratiti u ruku i slično. Pogrešno sprečena magija je korak ka izgubljenoj partiji, a to je ono što želimo da izbegnemo u najvećoj mogućoj meri. Ova stalna procena opasnosti koja realno preti od svake protivnikove magije je ono što čini igranje plavom bojom izuzetno kompleksnim, a samim tim izuzetno zabavnim za prave čarobnjake. Koncepcija špila koji možete videti nešto niže će biti bazirana na dve karte koje u suštini spajaju dva različita plemena. Prva je Veliki Prorok, biće koje će vam omogućiti da MNOGO više sprečavate magije protivniku nego što biste inače mogli, a druga je Diletator. Ovaj izvrsni vodenjak će vam omogućiti da sve ono što niste uspeli da sprečite, vratite protivniku u ruku i onda uz pomoć njegovog kolege čarobnjaka jelte sprečite pri ponovnom igranju.
 

Važna karta za podršku je Mnogostrukost, jer će vam pojačati ključno biće i zaštititi ga od direktnog uticaja protivnikovih magija. Takođe, ona pojačava napad Diletatoru i omogućava mu da “preleti” protivnička bića i vrati čak tri permanenta u ruku protivnika.

 
Spisak špila
# Esnaf manipulatora R
Bića (19)
4 Vilin Sanjar O
3 Vizionar O
3 Iluzionista O
2 Voden-majstor Z
2 Sveznajući S
2 Diletator Z
2 Veliki Prorok Z
1 Stihija Plavih Talasa S
Ostale magije (19)
4 Zaborav O
3 Volja Esnafa O
2 Zabranjena Znanja S
2 Mnogostrukost S
2 Tabuisanje S
2 Antimagija O
2 Ledena Figura S
2 Gledanje u Dlan O
Neosnovni izvori (2)
2 Laboratorija Striga S

Pored gore pomenutih karata, pojasniću vam zašto su i ove ostale karte dobre za pravu manipulaciju partijom. Antimagija je savršena karta jer mi omogućava da protivniku u bilo kom trenutku sprečim koju god hoću magiju. Samo ostavljanje tri deaktivirana izvora će baciti protivnika u pravu muku, jer će ga strah od Antimagije sputavati od igranja karata esencijalnih za njegov špil. Zaborav je prava stvar za špilove koji idu na okupljanje armije od dosta bića, što je dosta često u Plemenskim ratovima. Četiri Zaborava mogu vratiti ukupno čak deset bića. Fino, zar ne?

Vuča karata je ključna za sve manipulatorske špilove, što je upravo ono u čemu vam Zabranjena Znanja i Vilin Sanjar pomažu. Videćete da će, dok je Vilin Sanjar u igri, protivnik dva puta razmisliti pre nego što vas napadne, jer vi pogibijom Sanjara ustvari ništa ne gubite, već ćete vući novu kartu. Gledanje u Dlan ima sličnu funkciju, posebno jer u prvom potezu ima tako malo stvari koje možete igrati, a ovo će vam omogućiti uvid u karte koje protivnik poseduje. Tako možete na vreme napraviti plan i odlučiti šta ćete mu dopustiti da igra.

 

Iluzionista je tu da vam pomogne da imate što više čarobnjaka, koji će ili poslužiti kao žrtve Velikom Proroku, ili pomoći da se sprovede Volja Esnafa. Zamislite kad pretvorite Vilin-sanjara u čarobnjaka, pa ga žrtvujete da sprečite protivniku magiju i još uz to vučete kartu. U praksi ovaj čarobnjačić pravi velike probleme plemenskim špilovima, jer bilo koje vaše biće može postati bilo šta i tako privremeno iskoristiti globalne bonuse koje daju protivnikovi heroji. Vizionar vam omogućava da uvek imate prave karte u pravom trenutku. Voden-majstor je prava stvar za “uobičajene” plemenske špilove kakvi su orkovi, vilenjaci, zombiji ili vojnici. Sa njime možete skoro potpuno zaustaviti kopnenu ofanzivu protivnika i dobiti ga svojim letačima, tipa Stihije Plavih Talasa.

Ledena Figura je zanimljiva karta koja vam praktično daje izuzetno jakog letača po niskoj ceni. Jedine mane su što ćete teško blokirati njome i morate non-stop igrati bića kako bi ona poletela. Ili ne? Za to vam služi Laboratorija Striga koja ima dvojaku ulogu: ili da štiti ključne čarobnjake špila u trenutku kada nemate sprečavanje (što će biti izuzetno retko), ili da stalno vraćate najjeftinija bića u ruku i ponovo ih igrate kako bi omogućili Ledenoj Figuri da poleti i uništi vašeg protivnika. Ne treba posebno naglašavati Sveznajućeg, glavnog “udarača” svakog čarobnjačkog špila, koji takođe može poleteti po potrebi.

 
karta: Diletator U špil nisu ušle ostale karte iz početnog špila zbog jednostavne činjenice da sam ograničen sa 40 mesta u špilu. Svaka karta ima svoju primenu u manipulaciji igrom i slobodno po svom nahođenju možete menjati sastav špila. Jedina karta od koje sam se teška srca rastao je Pregovarač. Izuzetno zanimljiva karta koju će mnogi od vas želeti da uključe u svoju verziju špila, ali mi jednostavno nešto oko nje nije štimalo u praksi. U manipulaciji partijom je najvažniji osećaj, s toga sam ja poslušao svoj i nadam se da će izaći na dobro. Prethodna verzija špila daje protivniku samo naznake vaših moći kao maga i manipulatora igre. Za pravu kontrolu podsetićemo se nekih čarolija iz prošlih vremena i sastaviti arsenal magija koje će potpuno sputati protivnika i vama mogućiti da skoro uvek izađete iz partije kao pobednici. Spisak druge verzije špila sadrži 60 karata iz obe edicije Izvora magije.
 
 
Spisak špila
# Potpuna manipulacija R
Bića (15)
4 Gospodarev Duh Z
4 Diletator Z
4 Manipulator Vremena Z
3 Stari Meduzoid S
Ostale magije (45)
4 Zabranjena Znanja S
4 Mnogostrukost S
4 Antimagija O
4 Potisak O
4 Dematerijalizacija O
4 Ometanje O
4 Gašenje Ugljevlja O
3 Razumno Objašnjenje S
3 Magijska Oseka S
3 Diletacija Vremena O
2 Produžena Ruka S
2 Zapovedni Glas Z
2 Konji Plime S
2 Poništavanje O

Magije iz ovog špila se mogu podeliti na tri grupe. Prvu grupu čine magije sprečavanja. Morate obratiti posebnu pažnju na to da ih nemate u neograničenim količinama, pa ih stoga morate pažljivo upotrebljavati. Znam da izuzetno prija kada protivniku ne dozvoljavate da odigra bilo šta i time mu od samog početka pokažete ko je gazda, ali suzdržite se od tog poriva. Slobodno se nasmejte kada protivnik ubaci 10/10 biće u prvom potezu, jer će tom biću trebati 20 poteza da vas ubije, a za to vreme vi možete dva puta dobiti partiju. Da ne spominjem da će mu to biti jedino biće u igri. Sprečavanja su šarenolika i pokrivaju skoro svaku situaciju koja se može desiti. Uslovna sprečavanja, tipa Ometanja, namenjana su za početak partije, dok Antimagiju ili Dematerijalizaciju čuvajte za istinske probleme i pretnje.

Druga grupa karata je ona koja mi omogućava da stvari koje nisam uspeo da sprečim vratim protivniku u ruku. Magijska Oseka briljira protiv jednobojnih špilova, a Zapovedni Glas trajno rešava dosadna simbol-bića.

 

Svakako zvezda ovog špila je ponovo Diletator, koji će doneti brz kraj partije uz totalnu kontrolu. Manipulator Vremena je tu kao ispomoć Diletatoru, i njih dvojica zajedno mogu vratiti protivniku čak četiri permanenta po potezu.

Treću grupu čine karte podrške, kao što su magije za vučenje dodatnih karti, ili pak karte koje mogu ukrasti protivniku njihova najjača i najomiljenija bića. I naravno Gospodarevi Duhovi, koji će veoma lako i veoma brzo doneti kraj vašem protivniku leteći preko praznog dela njegove table. Dragi moji čarobnjaci, i svi vi koji uživate u manipulaciji igrom, oprobajte svoje veštine sa ovim špilom i pokažite protivnicima da su struje magije sa vama...

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2017 Izvorimagije.com