Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Zloćkove misli I: Genijalnost

2/2/2008

... Pred vama je rubrika koja će imati zadatak da vam malo podrobnije predstavi karte proglašene za karte nedelje...

 
 

Da li čitate tekstove na sajtu?

Čitam sve tekstove!

Samo najzanimljivije

Retko čitam tekstove

Uopšte ih ne čitam

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Fric, 20/10/2006

ARMADA BELOG GRADA

Idemo! Baza karti je napokon dostupna. Ovo znači da možemo da se okrenemo sastavljanju špilova i budemo sigurni da znate o kojim kartama pričamo. Krećemo od svima drage teme – prepravljanja početnih špilova kako bi oni postali malo manje revijalni, a malo više smrtonosni. Kako i dolikuje, krećemo od žute.

 
Stražar Kule Vojnici su jedno od najjačih plemena Izvora. Ono što ih čini zaista jakima je raznovrsnost – u obe edicije postoji čak 26 različitih žutih vojnika. Pravim izborom može se sastaviti špil vredan poštovanja. Dobra vest je da se većina ove armije pojavila sa početkom Plemenskih ratova, a još bolja da se u početnom špilu Vojska Belog Grada nalaze skoro svi ključni vojnici (na žalost, u nedovoljnom broju). Već od dva početna špila može se sastaviti špil koji može pobediti praktično bilo koga, ako partija krene u pravom smeru. Na samom početku, hoću da analiziram karte iz početnog špila i vidim čemu je tu zaista mesto a čemu ne. Ovim ne želim da kažem da članovi tima koji su sastavljali ove špilove nemaju pojma – oni se jednostavno vode nekim sasvim drugim smernicama. Kako ja ne moram da brinem o dozvoljenom broju karti, o najviše dve iste karte, o ograničenjenjima po pitanju zlatnih i srebrnih karti i što većoj raznovrsnosti, mogu se opustiti i posvetiti sastavljanju zaista dobrog špila.
 

Pa, hajde da vidimo sve prednosti i mane ove početne vojske... Koga mrzi da čita kratko objašnjenje svake karte, neka pogleda samo spisak prve verzije špila sa desne strane - ona se sastoji samo od karti iz dva početna špila.

 
Spisak špila
# Armada Belog Grada v1 R
Bića (24)
4 Zmajeviti Lukavac O
4 Megdandžija O
2 Streljački Odred Z
2 Pozivar na Vojnu S
2 Vojskovođa S
2 Kopljanici O
2 Zmajeviti Štitonoša O
2 Stražar Kule S
2 Oružar S
2 Posada Aberdara S
Ostale magije (14)
4 Moć Vere O
2 Druga Zora Z
2 Konji Sedlani Z
2 Uzbuna O
2 Završni Udarac S
2 Razobličavanje O
Neosnovni izvori (2)
2 Logor S

Donosilac Nade – pojedinačno najjače biće početnog špila, ovaj dasa je prvi kandidat za ispadanje. Najviše mu zameram što nije vojnik već anđeo.

Streljački Odred – još jedna zlatna karta. Dosta slabiji od prethodne, ali on ostaje. Ovaj špil će biti prepun vojnika, i to je glavna ulaznica. Ipak, ovo biće nije preterano dobro – šteta koju nanosi je masivna za žutu, ali radi u prilično ograničenim uslovima (kada biće napada ili blokira).

Krilati Vitez Arslana – dobro, vitez je verovatno nešto najbliže vojniku što se može naći, ali i dalje nije vojnik. Hvala, sledeća...

Hranitelj Vernih – ista priča, još jedan koji ispada. Sa ovim špilom, ja sam taj koji napada, pa mi neće trebati mnogo života...

Telopazitelj Svetih – zlatna karta koja je gora od prethodne srebrne... Ipak, ovaj drugar će verovatno biti koristan u nekim situacijama. Kandidat za ispadanje u kasnijem “poliranju”.

 

Bosonogi Propovednik – najluđi sveštenik po mnogim kriterijumima, i jedan od mojih omiljenih propratnih tekstova, ali sve to nije dovoljno da ga zadržim među vojnicima...

Duh Pravde – hmmm... po mom mišljenju možda i najbolji Istočnik. Ipak, ovaj špil nema vremena da vuče karte na ovaj način. Ili možda ima? Ovde ni sam nisam siguran...

Vojskovođa – drugi pik na draftu! Još jedan koji mora da bude prisutan u što većem broju primeraka, jer je jednostavno sjajan.

Kopljanici – ne znam šta reći o njima. U odbrani su odlični, ali to nije fokus. Ipak, vojnici su, pa neka ih za sada.

Zmajeviti Lukavac – ovaj mališa mi je simpatičan. Može biti koristan za aktiviranje neke strvine koja blokira put, i tako omogućiti nepredviđeni udarac protivniku. Uz to je i letač, što je među vojnicima retka kategorija. Treba ga isprobati...

Zmajeviti Štitonoša – slična situacija kao sa Lukavcem, koji mi se ipak više dopada. Veće su šanse da Štitonošinu osobinu mogu kvalitetno iskoristiti, ali Lukavac nekako miriše na neočekivano, što mi se više dopada... Ovo je više stvar ukusa, ali ako biram – biram Lukavca.

Golem Sna – odlična karta. Šteta što mora da otpadne... Ovaj drugar je potpuna defanziva.

Stražar Kule – treći pik! Možda čak i drugi... ova vojničina na prvi pogled neodoljivo podseća na Viteza Svetlosti... Jurišnik je, odlične statistike za ove pare, a uz to blokira letače. Bravo!

Neprolazna Vila – još jedna koja otpada, uprkos neodoljivoj zanimljivosti. Nema mesta za vile u vojsci... Ko zna šta bi im se dogodilo među svim tim muškarčinama...

Oružar – još jedan obavezan! Ovaj mali je čudo, a imam i par zanimljivih ideja sa njim u kombinaciji sa nekim drugim kartama (o tome nešto kasnije).

Posada Aberdara – kako se približavamo kraju, konkurencija je sve jača. Odličan! Čini da svi vojnici potencijalno postanu smrtonosni.

Svetovidov Beli – solidan letač, ali neka leti dalje...

Megdandžija – neophodan! Ne postoji bolji polaz za bilo kakav vojnički špil.

Druga Zora – još jedno hmmm... Očigledno odlična karta, samo da li je za ovaj špil?

Zagrljaj Neba – ovo ću definitivno preskočiti. Konkurencija je jaka...

Utvrđenje – još jedna defanzivna karta. Polako izbacujem sve defanzivne komponente iz konačnog miksa...

Fontana Života – i treće hmmm... Ako odlučim da zadržim dobijanje života, teško da postoji nešto bolje od ovoga. Ipak, nisam siguran da me interesuje dobijanje života.

Konji Sedlani – e, ovo je promena kakvu tražim! Nešto što utiče na sve vojnike. Otvara mnoge zanimljive šeme, i omogućava da uvek imam za šta da potrošim višak slobodnih izvora. Jedini problem sa ovom kartom je što je jedna u igri neophodna, a druga nepotrebna.

Moć Vere – verovali ili ne, ovo je odlično! Kada biće na koje je oreol vezan umre, oreol se vraća u moju ruku. Kao dodatna karta, koju uvek mogu uvesti i kao izvor. Sviđa mi se...

Uzbuna – must have! Dva vojnika sa moje strane, a ulaze kao iznenađenje. Ako crni traži da žrtvujem biće, neprijatno će se iznenaditi! Takođe, neverovatna sinergija sa Posadom Aberdara – još 20 štete u protivnikovom napadu na koje on nije mogao računati.

Završni Udarac – odlično. Iako možda Jednakost ima bolju primenu u većini špilova, ovde imamo i Oružara. Nećete verovati kako je lako napumpati bilo koje protivnikovo biće na 40 snage, i omogućiti da ga ova karta finišira. Dobra karta koja radi savršeno u ovakvom špilu.

Kamena Uspavanka – solidno... Mislim ipak da za ovo neće biti mesta. Ali, ko zna...

Razobličavanje – kada bi me neko pitao, pre bih se opredelio za Raščinjavanje. Ipak, daj šta daš...

Logor – neophodno! Bar dva komada u špilu – jedan od sigurnih načina za pojačavanje Oružara i razne diverzantske akcije.

 
Pozivar Na Vojnu Dakle, gore se vidi kako izgleda špil od 40 karti koji sam sastavio iz dva početna špila... Mnogo stabilniji špil, koji te neće obrukati ni u jednoj situaciji. Ipak, fale mu još neke finese kako bi bio zaista dobar, tj. potpuno spreman za takmičenja. Da pogledamo koji još vojnici postoje i dovoljno su dobri da se priključe... Uz put ću izbaciti i “neoptimalna” rešenja. Časna Garda – pravo rešenje za one koji vole da poseduju rešenja za nepredvidive situacije. Dobiću život, a neću sputati osnovnu ideju špila – što više vojnika. Par komada za svaki slučaj, u većini situacija samo odličan kandidat za izvor... Alternativa za ovog skupog vojnika je Izviđač iz nove edicije. Neuporedivo jeftiniji, postoje situacije u kojima će doneti mnogo više života. Ipak, želim da napravim špil koji je podjednako dobar protiv svake boje... Diverzantski Odred – verovatno najbolji dodatak iz prve edicije, proširiće dijapazon taktičkih opcija koje su na raspolaganju ovom špilu.
 
 
Spisak špila
# Armada Belog Grada v2 R
Bića (38)
4 Pozivar na Vojnu S
4 Vojskovođa S
4 Stražar Kule S
4 Oružar S
4 Posada Aberdara S
4 Megdandžija O
3 Ratni Veteran O
2 Časna Garda S
2 Nedodirljivi Komandant Z
2 Streljački Odred Z
2 Neustrašivi Gardista Z
2 Diverzantski Odred O
1 Zmajeviti Lukavac O
Ostale magije (19)
4 Moć Vere O
4 Uzbuna O
3 Završni Udarac S
2 Konji Sedlani Z
2 Raščinjavanje O
2 Antipodencija O
1 Druga Zora Z
1 Bljesak Oštrice S
Neosnovni izvori (3)
3 Logor S

Lukavi Predvodnik – treba li mu dati šansu? U igri je skoro uvek sjajan, ali je za nijansu skuplji nego što bih želeo. Možda se ipak zadržati na Diverzantskom Odredu...

Nedodirljivi Komadant – e, ovaj baja mora da nađe mesto u špilu! Zlatna je karta, pa ne moramo preterivati, ali za dvojicu moram da odvojim mesto. Biće koje može u nedogled blokirati bilo koju alu mora da bude prisutno u mojim planovima.

Neustrašivi Gardista – uz Diverzantski Odred, jedini vojnik iz prve edicije koji je zaista neophodan. Da ne preterujem, ponovo samo par komada.

Nosilac Znamenja – neverovatno dobro biće, koje ipak nekako ne zvuči kao pravo pojačanje ovom špilu. Kako praktično neću imati letača, morao bih da se oslanjam na ideju da će ih protivnik imati. Odustajem...

Pešadinac – zanimljivo... Glavna prednost je da ulazi u prvom potezu, što je najslabije mesto u ovom špilu. Solidna osobina, ali možda ipak postoji nešto bolje...

Ratni Veteran – mislim da je ovo “početnik” koga tražim. Uz promenu
Konji Sedlani, još jedan koji može i napasti i uraditi svoj trik.

 

Streličarka – izuzetno solidna, ali košta dve mane, a to je mesto u špilu na kome vlada najveća konkurencija. Solidno jednostavno nije dovoljno dobro, osim ako bi mi baš falile neke karte...

Zmajeviti Buntovnik – evo drugara koji može zameniti Razobličavanje istom logikom kojom je Časna Garda zamenila Fontanu Života. Isti efekat, za skuplje pare i vojnika pride.

Zmajeviti Zapovednik – najveći hmmm do sada... Očigledno je odličan, ali je i skup kao đavo. Znam špil u koji bi se savršeno uklopio, ali to verovatno nije ovaj...

Sem ovih, nema vojnika vrednih pomena. Od borbenih trikova, ne osećam potrebu za nekim preteranim dodacima. Dodati jedno ili dva Raščinjavanja, možda Bljesak Oštrice ili Antipodenciju, uz dodatne primerke većine karti iz početnog špila koje savršeno pasuju. I što više vojnika, kako bi Pozivar Na Vojnu što češće zaista dovodio pojačanja. Sve to nas dovodi do završne verzije špila (možeš je videti malo gore) koja sadrži 60 karti, pa je spremna čak i za takmičenja.

Ovaj špil bi trebalo da se, kada ga dovoljno upoznaš, uspešno nosi sa bilo kojim špilom koji protivnik “iznese”. U tome i jeste glavna draž ovih žutih vojnika – mogu pobediti bilo koga, ali i mogu izgubiti od bilo koga ako ne odigram najbolje što znam. Slobodno sledi svoje instinkte, druže, i promeni sve što ti se ne dopada ili nemaš adekvatne karte. Uživaj...

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2013 Izvorimagije.com