Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Magija u ograničenim uslovima

16/02/2006

"... Vreme je da posvetimo malo vremena i posebnoj i, po mnogima, najzanimljivijoj formi Izvora magije..."

 
 

Slovenske mitologije u Izvorima ima:

premalo

taman koliko treba

suviše

nisam probao igru

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

Fric, 12/3/2006

PREPRAVITE SVOJ POČETNI ŠPIL - ŠUMSKA ARMADA

Pozdrav, druže! Kako sam lično otvorio serijal tekstova o prepravljanju početnih špilova, pripala mi je i čast da ga završim. Dođe red i na pet zelenih minuta, pa ću se dobro potruditi da izvučem maksimum iz dva početna zelena špila i napravim ozbiljnu šumsku armadu. Na kraju teksta predložiću još neka pojačanja koja bi dobro došla zelenom, pa izvolte...

Osnovna strategija zelenog je pobediti protivnika što pre i što većim bićima. Zeleni nema mnogo raznolikih alternativa, ali zato ima mnogo jakih “tabadžija”. Ipak, pošto u dva početna špila ne postoji način da se ozbiljno ubrza proizvodnja mane, opredeliću se da idem na pobedu umereno jakim bićima, koja ću po potrebi dodatno pojačavati.

Šta ispada i zbog čega?

Velika Aždaja je suviše velika za ovaj špil sa malo mana ubrzanja. Posebno jer sam rešen da izbacim i Glavu Zmaja kao suviše lak zalogaj za crvenog koji može uništiti promenjeni izvor, plavog koji ga može preuzeti, i žutog i zelenog koji mogu uništiti sam oreol.
Rečna Aždaja je mogla i da ostane u špilu, ali sam ipak odustao od nje. Sa izdržljivošću 40 ne može da preživi Vrtlog ili Piromaniju, a mislim i da nije neophodna.
Severnjak je prilično dobro biće za jednu manu, ali lošiji od većine stvari koje imamo na raspolaganju.
Porodica Vrhova je dobra jer blokira letače, ali suviše brzo umire. Džinovski Pauk je skuplji, ali i mnogo jači.
Pošto pravim potpuno zeleni špil, nema razloga da držim Rusalke Šume. Za njih su Ponosni Ratnici zakon.
Paukova Mreža čini da promenjeno biće blokira letače. Nije loše, ali je Huk Uragana mnogo efikasniji. Napadam, a blokiranjem neka se zamara protivnik.
Pritajene Tigrice su solidne jer se mogu igrati kao iznenadjenje. Ipak, cenim da zeleni nema vremena za ovakva taktiziranja.
Zeleno Jaje vraća život, ali ovaj špil ide na konstantni pritisak i nema vremena za suptilnost.
Carski Aligator je sjajno biće, ali je slaba tačka ovakvog špila. Mnogo je bolji u kombinaciji sa mnogo sitnih bića, ovde sam ipak usredsređen na “srednju klasu” koju pojačavam oreolima.
Oklopni Slon je 30/30 biće. Dama Šumskih dubina, za istu cenu, može biti i mnogo više. Ovo je stvar ličnog ukusa, ali se uvek radije opredeljujem za dame nego za slonove...
Srce od Šume je još jedan solidan oreol, i dobro bi se uklopio u strategiju špila. Za njega, jednostavno, nije bilo mesta. Ako ti se baš dopada, druže, ubaci ga umesto Obnove ili Izvora Života. Nakon filtriranja, ostaje sledeći špil.

 
karta: Drevni Predvodnik


Bića (24)
4x Ponosni Ratnik
2x Drevni Predvodnik
2x Verni Pratilac
2x Zelena Ala
2x Ljuti Mastadon
2x Džinovski Pauk
2x Čarobnica Bujnosti
2x Dama Šumskih Dubina
2x Srčani Kamenko
2x Gospa od Harfe
2x Izvorski Vilenjak

Ostale magije (16)
4x Rast Šume
4x Neukrotivost
2x Huk Uragana
2x Poravnanje
2x Prirodna Transformacija
1x Izvor Života
1x Obnova

 

Šta je tu i zbog čega?

Rast Šume ne treba mnogo komentarisati. Trudim se da njime menjam svoja najslabija bića, kako ne bi svu zlobu protivnika privukao na jedno jedino biće. Ovaj oreol je najsigurniji način za pobedu.
Ponosni Ratnik je naizgled prosečno biće, ali je u praksi neverovatan. Pravi kandidat za kasniji Rast, na samom početku verovatno najjače biće u igri. Sva četiri su obavezna.
Neukrotivost pojačava biće za +10/+10, ali je mnogo bitnije što ga mogu blokirati samo letači. Redak način da zelena bića preskoče odbranu i izudaraju protivnika.
Srčani Kamenko je u špilu kao jedan od retkih načina dobijanja života. Takodje je neophodan kao jedini ko može neopaženo proći pored Belog Zida, i jedini kome Sejmen ne može ništa. Kvalitetan mališa.
Huk Uragana. Zeleni ima veliki problem sa letačima, a ova vradžbina može potpuno neutralisati taj problem.
Poravnanje je uvek potrebno i uvek korisno jer postoji tako mnogo nezgodnih promena i artefakata. Prosto nezamenljivo.
Prirodna Transformacija je sjajna. Mogu dokusuriti protivnika nekim slabijim bićem, ili eliminisati neku njegovu “strvinu” čak i Gospom od Harfe, koja je tu samo kao potencijalni “doktor za promene”.
Čarobnica Bujnosti mi omogućava da vučem karte. Najveći problem zelenog je što brzo ostane bez ruke jer mora igrati dosta izvora (magični broj ovog špila je šest). Uz Čarobnicu, svaka odigrana promena donosi još jednu kartu. Takođe je zgodna jer privlači pažnju protivnika na sebe, dok ga ostali biju.
Dama Šumskih Dubina je 20/20 biće za 3 mane, ali dobija +10/+10 za svaku promenu u igri. Kao što sam već rekao, Oklopni Slon je “zicer” za istu cenu, ali mi je Dama simpatičnija.
Verni Pratilac je solidno biće koje ima sličnu ulogu kao i Čarobnica – omogućava vučenje dodatne karte kada uđe u igru. Ništa spektakularno, ali znači.
Drevni Predvodnik je najjači “tabadžija” ovog špila. Regenerator i dovoljno jak da preživi svašta. Pošto su sada dva u špilu, na početku ne oklevam da ga uvedem i kao izvor.
Zelena Ala je neverovatna ako partija potraje, a na početku je često takođe uvodim kao izvor.
Ljuti Mastadon pruža zelenom jedan od retkih načina direktne eliminacije bića. Čak i više bića odjednom, ako je promenjen Rastom Šume. Nekada mi uopšte ne zatreba, ali ponekad sam dobije partiju.
Džinovski Pauk je tu da zaustavlja letače dok ih Uragan ne reguliše trajno. Izdržljivost od 40 omogućava mu da bude odličan i protiv crvenog.
Izvorski Vilenjak je jedino mana ubrzanje koje ovaj špil ima. Ako ga ne odigram u prvom ili eventualno drugom potezu, odmah ide u izvore. Ali ako vidim Izvoraša u prvoj ruci, partija deluje obećavajuće.
Gospa od Harfe je, uz Poravnanje, jedini način da se rešite nekih dosadnih promena. Može da uđe već u prvom potezu, naravno ako Izvoraš nije u ruci.
Obnova je tu da pruži drugu šansu nekim neophodnim kartama, ali sama često nije neophodna. Zato je dovoljna samo jedna.
Izvor Života je poslednji izlaz za partiju koja krene po zlu. Umesto da dobijam živote, uglavnom ga igram kao izvor.

Kako sve ovo radi?

Na moje prilično iznenađenje, ovaj špil radi savršeno. Zašto iznenađenje? Pa, na početku smo prepravljane špilove testirali protiv početnih, ali drugari su se napržili i sastavili neke ubitačne špilove i strategije. Ovaj špil je imao mnogo nezgodnije protivnike nego svi ranije testirani, ali su rezultati neosporivi – od dvadeset partija, ovaj špil je izgubio samo tri! Možda sam imao i malo sreće, druže, ali sreća prati samo hrabre. Rast Šume na Ponosnom Ratniku omogućava veoma često napad sa 50/60 bićem već u trećem potezu, od kada je protivnik obično nateran na striktnu defanzivu. Čarobnica Bujnosti uspešno kompenzuje rizik pretvaranja dve karte u jednu metu, jer za svaki oreol kojim pojačate biće možete vući dodatnu kartu. Neukrotivost takođe pravi čuda, jer taman kada protivnik uspostavi odbranu na zemlji zatrebaju mu letači koje obično ne dočeka. Uz Poravnanje, Ljutog Mastadona i Huk Uragana imate odgovore na većinu potencijalnih pretnji, i mislim da je ovakav špil dokaz da kreativnost i strategija mogu pobediti mnogo skuplje špilove pune zlatnih karti. Moje malo remek-delo, na koje sam izuzetno ponosan.

Za šta bi se našlo mesta?

Neka bića sa zanimljivim osobinama. Recimo Šumar, koji je smrt za crnog, ili Grimizni Šaman koji već svojim ulaskom u igru uništava artefakt. Takođe, zeleni najviše problema ima sa crnim i crvenim. Protiv crvenog se ovaj špil bori izborom bića koja mogu da podnesu dosta štete, ali bi protiv crnog bilo zgodno imati jednu-dve Žile Života koje ga mogu potpuno zaustaviti. Još neko Poravnanje i Prirodna Transformacija, možda i neka Spektra ili Gorska Vila kao jedini zeleni letači. Ipak, moj ubedljivo prvi izbor bila bi Nekontrolisana Sila, izuzetno jako 80/80 biće, koje je pride i Razbijač i prilično jeftin. Cena od četiri zelene mane koja se mora plaćati na početku svake pripreme je, iako na prvi pogled izgleda kao nedostatak, u praksi i garancija da plavi neće smeti da “preuzme” Silu. Dodatni oreol koju bi se savršeno uklopio u strategiju špila, i uz još jednu Čarobnicu obezbedio priliv dodatnih karti, bio bi Zov Divljine. Savršeno vučenje karti obezbedilo bi par primeraka Viših Ciljeva, koji bi omogućili da vaša promenjena bića nikada ne ginu uzalud. Srećnici koji poseduju Sečivo Lažnog Života ili bilo koju opremu mogu je mirne duše ubaciti i u ovaj špil. Sem nekih sitnih “podešavanja” kojima se može dopuniti do takmičarskog minimuma od 60 karti, ovom špilu ne treba suviše izmena. Kada nešto radi, ne treba ga menjati.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2017 Izvorimagije.com