Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Stare priče za nove igrače

03/10/2006

"... Još jednom naglašavam da nije izmenjena ni jedna jedina reč iz originalnih tekstova , pa evo prilike da se novi igrači uvere kako vreme izuzetno malo utiče na osnovne postulate igre..."

 
 

Da li se takmičite na turnirima?

Da

Ne

Ranije, sada više ne

Tek ću se takmičiti!

 
 

Tekstovi

 
 

Osnovni nivo

 
 

Magija Izvora - Magični svet igre Izvori magije

 
 

Alisa, 28/02/2006

VIŠESTRUKA ZABAVA

Moj glas za timsku igru!

Ne znam zašto se momci ovoliko pale na turnire? Ja neću da se takmičim na turnirima. Obožavam Izvore, ali jednostavno neću! Mogu da se pojavim na turniru, ali ne i da igram. Razloga je više: obično nema devojaka koje se takmiče, a ja neću da budem jedina; ili ne poznajem ostale igrače, a ne želim da budem okružena nepoznatim ljudima; ili nisam sigurna u svoje igračke sposobnosti, a ne želim da igram bez podrške... Znam da ovo nisu zadovoljavajuća opravdanja, ali sam do skoro verovala da turniri nisu za mene. Ali, ukoliko bih na turnir došla sa drugaricom, a ona tokom čitavog turnira bila uz mene, turnir možda ne bi bio noćna mora. Hmmm, mogle bismo da nastupimo kao tim... Uostalom, poznato je - žene su bolji timski igrači! Da, da, verovatno bismo se dobro plasirale. Dve glave misle bolje od jedne!

Pored utvrđene i dobro razrađene varijante Izvora magije, poznate kao 1na1, pravo je vreme da isprobate nešto novo, tačnije tzv. timske varijante. Šta je to novo u ovoj varijanti igre? Već ste mogli da pročitate nešto o timskoj igri, pa savetujem da, pre nego što iščitate ovaj tekst do kraja, ponovite stečeno znanje. Postoji nekoliko zanimljivih varijanti timske igre: Magično srce, Pakt i Kraljeva garda. Nakon što smo obnovili savladano gradivo prelazimo na pametovanje.

Timske varijante su mi mnogo draže od 1na1. Moguće kombinacije su neizbrojive. Pa vi vidite... Ukoliko bih morala da odaberem omiljenu timsku varijantu opredelila bih se za Magično srce (tim deli ukupan život, koji je u ovom slučaju 300). Ova varijanta omogućuje da zvirnete u saigračeve karte, ali i da otvoreno komunicirate sa njim. Zajedničko planiranje i dogovaranje idealno je za početnike i za razvijanje igračke veštine. Poznato je da dve glave misle bolje od jedne, ali ne smete dozvoliti da veteran vuče za sobom novajliju i razmišlja umesto njega. Umesto toga, svaki igrač sam donosi konačnu odluku za svoje karte. Važno je samo da naučite kako razmišljaju drugi igrači, pa će se i vama otvoriti neki novi horizonti... (Mnogo vremena sam provela učeći drugarice da igraju Izvore. Čak i kada bi naučile da igraju, stalno bi gubile od mene grešeći u redosledu poteza ili sl. Ovako je tu nadzornik koji prati svaki potez, i učenje je mnogo zabavnije.)

Timske varijante pružaju puno novina. Verovatno će biti potrebno da promenite koncepciju svog špila radi sinergije sa špilom vašeg saigrača. Tako će tim imati odgovor na različite izazove koje jedan špil, ma koliko da je dobar, ne može sam da reši. Svaki od saigrača može specijalizovati svoj špil za rešavanje različitih problema. Važno je da uzmete u obzir da nije dovoljno udružiti bilo koja dva dobra špila za dobre rezultate. Udružite se, ali mudro! Sa udruživanjem ćete uočiti novu perspektivu u pogledu na Izvore magije. Svaki špil će otkriti mnogo novih ideja koje valja istražiti... Sigurna sam da neki od vas već sad u glavi imaju “nepobedive kombinacije”. Na primer: dva identična špila koja će razbijati u ovoj varijanti!!! Iako dobro zvuči - ne bih se složila! Tu nema udruživanja; prvo često nijedan od špilova ne bi mogao da sadrži više od dva primerka jedne karte (u varijanti Magično srce u oba špila kojima igra jedan tim ne sme biti više od četiri primerka iste karte), a drugo – nema odgovora na sve izazove.

Do sada ste verovatno već otkrili osnovne načine na koje špilovi “rade”. Većina protivnika ide ili na to da vas sprži na brzaka, ili na varijantu gušenja vaših ljudskih i igračkih prava. Oni koji teže da vas ubiju u prvih pet-šest poteza, dok su u naletu, kratkog su daha i brzo gube kontrolu. Kako vreme prolazi sve su slabiji i bez odgovora na probleme koje im postavljate. Oni drugi, koji idu na to da vas smaraju dok vas ne udave, nadaju se da će poživeti dovoljno dugo da steknu kontrolu. U svakom slučaju, svoj špil prilagođavate jednoj od ovih ideja, pa se odričete ili brzine ili kontrole. Koncept udruživanja može da zakrpi rupe koje imate u špilovima tako što se jedan igrač opredeljuje za gruvanje na brzaka, a drugi se orijentiše na kontrolu i smaranje protivnika. Super zvuči, zar ne!

Kako bi to izgledalo u praksi? Uzmimo da Milica igra brzim zelenim špilom u kome dominiraju Izvorski Vilenjaci, Spektre, Gorske Vile, Prirodne Transformacije, Magične Sablje, Sečiva Lažnog Života... Moj špil je čisto crven, i prilično sporiji. Snagu mu daju crveni zmajevi, a kontrolu omogućavaju Gromovi, Sablje Lave i Vatrene Strele. I dok Milica muči protivnike svojim nerealno jakim bićima u prvim potezima, ja imam vremena da prikupim izvore i omogućim efektnu završnicu... I taman kada Milica počne da gubi zalet, skupila sam dovoljno izvora da ojadim protivnike Ognjenim Zmajem i dokusurim ih Vatrenim Strelama.

 
karta: Oluja

Ukoliko vam se čini da su i bolje teorije od ove propale u praksi, pokušajte da svoje špilove organizujete tako da svaki špil igra svoju igru, te da zajedno imaju rešenje za sve. Jedan špil se orijentiše na to da pošto-poto dobije, igra agresivno i nezaustavljivo, dok drugi špil radi samo kao podrška. Umesto da čekate kartu koja rešava stvar, jedan od igrača treba da se okrene ometanju i sprečavanju protivnika da bi svom saigraču omogućio da odigra nepobedivu šemu. Znači - kontrola kao podrška.

A u praksi? Ja igram jednostavnim špilom čija se strategija zasniva na tome da prikupiš dovoljno izvora da bi uvela neka mnooogo jaka bića. Da me podrži Milica je napravila plavo-crvenu kontrolu sa sprečavanjem magija (Ometanja, Poništavanja, Elektrifikacije...) i nanošenjem štete. Dok se ja mučim da obezbedim dovoljno izvora za svoje grdosije, Milica mi čisti put Olujama i Gromovima. A pošto moj saigrač i sprečava magije, kada napokon odigram svoja bića ona su nedodirljiva za protivnike.

 

Još uvek niste oduševljeni timskim varijantama? Hmmm, svideće vam se ova fora - radi potpuno drugačije. Oba špila fokusiraju se jedan aspekt i čine ga dvaput jačim. Ima dovoljno sličnih karti da vam omoguće da u špilovima imate dovoljno sprževa, odbacivanja ili sitnih žutih bića... Ako ne delite ukupni život (tj. ako igrate Pakt), skoncentrišite se na slabijeg protivnika, a kada se igra svede na 2na1, ništa vas ne može zaustaviti. U ovoj kombinaciji možete isprobati sve moguće šeme. Oba špila mogla bi da sadrže (iste?) magije koje će isprazniti protivnikovu ruke, a pritom se opet treba odlučiti za jednog protivnika (u ovom slučaju na onog jačeg). Npr. Milica igra crnim špilom sa po četiri Nagorevanja, Opasne krađe, Štetočine, Opčinjavajuće Utvare, Pogleda Satira i sl. Ja se odlučujem da protivnika peckam Ludinim Štapom u svom plavo-artefakt špilu. (Zamislite samo kako dobro rade Vidovitost i Pogled kroz Noć!) Upamtite još da špilovi ne moraju da budu slični ni na koji način, treba samo da se skoncentrišu na zajedničku ideju (npr. igramo sićurijom koju trpamo na odlagalište, a onda nastupamo sa Crnom i Zelenom Alom).

 
karta: Kraljeva Garda

Većina nas je naučila SVE svoje prijatelje da igraju Izvore. I kada sa svima uvežbate 2na2 kombinacije, vreme je da pređete u sledeći razred. Sledeći korak je Kraljeva garda – timska varijanta Izvora za šest igrača. Dakle, 3na3! Početnicima ne bih preporučila da odmah počinju sa ovom varijantom jer nema dogovaranja, gledanja karata i koordinacije. Doduše, kralj može gledati karte svojih gardista, ali im ne sme sugerisati kako da igraju. Pomeranje bića (koje je dozvoljeno i neophodno za funkcionisanje ovakvog tipa igre) može dodatno zbuniti novajlije.

Ipak, za veterane među nama, ova varijanta je neodoljiva. I ovde valja voditi računa o sinergiji špilova, kombinovanju boja, pa i o rasporedu boja. Praksa nas je naučila da bi kralj trebalo da ima neku vrstu kontrole (plavi špil?) sa malobrojnim, ali nezaustavljivim bićima za odmakli deo partije. Gardisti, pak, najduže ostaju u životu ako se skoncentrišu na brojna sitnija bića (zelena ili žuta?).

 

Levi gardista je uvek uspešniji sa ofanzivnijim, a desni sa defanzivnijim špilom. Kralj može izabrati i crni ili crveni špil, pa čak i neku kombinaciju boja, ali bih preporučila da ipak izbegava žutu ili zelenu boju. Gardisti koji odaberu istu boju ili dele jednu od boja napravili su dobar izbor, mada nije dobro ni preterati pa da ceo tim igra istom bojom – ovakav pristup ostavlja mnogo šupljina.

Dobro, toliko za ovaj put. Ako još niste shvatili, ovo je bio jedan ženski glas za timske varijante!

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2017 Izvorimagije.com