Pravila igrePitajte nas...Mapa sajtaForum Izvora
 
 

Nova iznenađenja za nova pokolenja

30/9/2008

... Da li biste u trenutku čitanja ovog teksta mogli da poverujete da će se takve vanserijski jake karte o kojima pričamo, i koje će se nalaziti u većini špilova, u svakom špilu naći u samo po jednom primerku? Jednom jedinom?...

 
 

Da li čitate fantazijske priče o svetu Izvora na ovom sajtu?

Čitam

Ne čitam

Pročitam ponekad

 
 

Tekstovi

 
 

Napredni nivo

 
 

Špilovi - Napravite bolji magični špil

 
 

7/2/2006

PREPRAVITE SVOJ POČETNI ŠPIL - MANIPULACIJA (TUĐIM) UMOM

Varijanta I - Atrian

"Mene ne zanima budućnost, već budućnost budućnosti!"
Arkadije, predsedavajući esnafa temporalnih manipulatora

Okupite se, okupite! Svi vi magovi, neuromanseri, temporalni manipulatori i ostali koji volite da držite konce partije u svojim rukama. Nemojte da vas ostali elementalisti, druidi, nekromanseri... lažu kako je njihova boja najbolja - jer nije! Castvo plave je najbremenitije raznovrsnim taktikama i načinima za eliminaciju protivnika, ali je i ujedno najzahtevnije, jer morate poznavati svoj špil "u dušu". Spajanjem dva početna špila, napravićemo novi, koji akcenat baca na kontrolu partije. Špil treba da izgleda ovako:

 
karta: Razumno Objašnjenje

Bića (19)
2x Pravi Lutkar
4x Mutirana Kraba
2x Rajski Letač
2x Sinji Zmajić
2x Gospodarev Duh
2x Ptica Kradljivica
2x Plava Ala
3x Sove Proročice

Ostale magije (21)
2x Dematerijalizacija
2x Razumno Objašnjenje
4x Diletacija Vremena
4x Potisak
2x Talas Vremena
2x Ometanje
2x Magične Reči
2x Produžena Ruka
1x Zapovedni Glas
 

Iz početnog špila su izbačeni Modri Lovac i Siren Straža, jer iako su jeftini napadačku snagu ovog špila čine letači, a odbrana se zasniva na nekim drugim "cakama". Čarobnjaci su izbačeni jer su suviše krhki, i često se desi da ne dočekaju drugi krug da bi mogli da aktiviraju svoje osobine. Bibliotekar je dobra karta, ali jednostavno isuviše košta, a ovaj špil na druge načine vuče dodatne karte. Osobina Sedog Mislioca se ovde ne isplati jer je svaka karta važna i ne mogu priuštiti da odbacim ijednu. Što se tiče dva izbačena letača, Zmajevitog Skrivaoca i Otmičara, oni iako imaju relativno dobre osobine jednostavno nisu našli mesta u ovom špilu. Što se tiče magija koje su izbačene, one u ovom špilu koji forsira kontrolu partije nisu našle primenu; ili su preskupe, ili se njihov efekat može zameniti nekom boljom kartom.

Taktika ovog špila je kontrola, kontrola i samo kontrola. Imate ograničeni arsenal magija i zato ih morate pažljivo upotrebljavati. Na početku ću napomenuti da nijednu partiju nisam završio sa više od 70 života, ali sam svaku završio kao pobednik. Nemojte se bojati ako vas na početku protivnik zatrpa bićima, jer za tri mane Mutirana Kraba je jedan od najboljih standardnih "blokera", a tu je i Pravi Lutkar. U početku kao izvore igrajte Plavu Alu i Gospodarevog Duha (ali nikada se ne odričite oba Duha) ili jednu od dve iste karte u ruci. Ometanje je izvrsna karta i čuvajte je sve do kasnijih krugova, kada će protivnik eventualno imati dovoljno izvora da doplati tri mane za svaku magiju koju igra.

Mali savet igračima: ne morate u svakom krugu, čak i ako možete, uvesti biće. Ponekad je bolje ostaviti neaktivirane izvore koje možete upotrebiti za Dematerijalizaciju ili Talas Vremena, nego odigrati Mutiranu Krabu ili Sinjeg Zmajića. Jednom kada se Ptica Kradljivica nađe u igri, kraj partije je blizu. Tada uvek prvo napadajte da biste vukli kartu (naravno pod uslovom da vas protivnik ne blokira letačima), a tek onda igrajte izvor i eventualno neku magiju ili biće. Gospodarev Duh (ili dva) u kombinaciji sa Lutkarom će svakom protivniku doneti brzu smrt. Već posle nekoliko partija protivnici će naučiti da pre svake magije pitaju: "Da li mogu da je odigram?" To je ono čemu plavi teži, dozvola je samo njegova...

***

Varijanta II - Rikanis

"Navesti ljude da čine šta želiš je jednostavno - reci im ono što žele da čuju."
Petri Bodri, neuromanser

Za razliku od prošlog "duplog" članka koji vam se veoma dopao, mogućnosti za izmenu špila su ovde mnogo manje. Svaki pravi manipulator zna da su karte za kontrolu situacije neophodne u njegovom špilu, i većina ih je već pedantno uključena u prethodnu verziju špila. Ipak, par izmena po "ličnom" stavu je moguće napraviti. Baza je, kao i obično, ista – 80 karata iz dva početna špila za plavu boju, uz par dodatnih saveta na kraju.

Ulaze:
2x Bibliotekar – Iako samo 10/10 biće za čak četiri mane, ovaj učenjak ti omogućava da vučeš kartu samim njegovim aktiviranjem. Po mom mišljenju, mora naći mesto u ovom špilu i zbog veoma moguće "šeme" sa Pravim Lutkarom, koji ga može deaktivirati i omogućiti vučenje čak dve dodatne karte u istom potezu. Problem "krhkosti" Bibliotekara je realno prisutan samo kada igrate protiv crvene (i eventualno plave), a tada ga možete uvesti i kao izvor.

1x Zapovedni Glas – Ponekad plavi jednostavno ne uspostavi kontrolu na vreme, i tada je ova karta jedan od retkih načina da se partija "resetuje" i vrati skoro na početak. Po mom mišljenju, oba primerka su obavezna.

1x Sove Proročice – Baš zbog Zapovednog Glasa zgodno je imati neka bića koja rade nešto kada uđu u igru, a ovi sitni letači će vam omogućiti ono najvažnije za plavu – da četiri karte sa vrha svoje biblioteke poređate kako želite, i tako omogućite sebi da vučete "pravu kartu u pravo vreme".

Izlaze:
Ovde imam mnogo teži posao, ali je pravilo da prepravljene špilove svedemo na 40 karti, pa...
1x Plava Ala –Iako Ala najverovatnije znači dobijenu partiju, veoma retko sam bio u prilici da je zaista i odigram. Zato, ostaviću samo jednu kao"bonus" varijantu, a Duh je i dalje glavna "udarna igla" ovog špila.

2x Rajski Letač – Solidan letač koji mora da napravi mesta za druge karte – 20/20 biće ionako retko opstane predugo.

1x Mutirana Kraba – Teško mi je da se odreknem ovog zaista odličnog "odbrambenog igrača", ali računam da su i tri dovoljna. Ako mislite drugačije, ostavite ga umesto četvrtih Sova.

Što se tiče igranja izvora, u odnosu na prethodni deo teksta bih dodao da se slobodno odreknete i neke Krabe ili Sova, jer ćete najverovatnije uskoro izvući još neku. Magične Reči igrajte kao izvor samo u krajnjoj nuždi – ovo je karta koju možete zameniti za dve nove, a uz to često ostaviti dovoljno "slobodnih" izvora za nužnu kontrolu situacije. Diletaciju Vremena takođe često možete uvesti kao izvor, ali je ne potcenjujte – osim što ćete protivnika usporiti i onemogućiti mu da vuče neku novu kartu, stavljanje bića iz igre na vrh njegove biblioteke je i dobar način da se trajno rešite oreola vezanih za to biće.

Konačni spisak prepravljenog plavog početnog špila:

 
karta: Bibliotekar
Bića (18)
2x Bibliotekar
2x Pravi Lutkar
3x Mutirana Kraba
2x Sinji Zmajić
2x Gospodarev Duh
2x Ptica Kradljivica
1x Plava Ala
4x Sove Proročice

Ostale magije (22)
2x Dematerijalizacija
2x Razumno Objašnjenje
4x Diletacija Vremena
4x Potisak
2x Talas Vremena
2x Ometanje
2x Magične Reči
2x Produžena Ruka
2x Zapovedni Glas
 

Dodatne mogućnosti za prepravljanje ovog špila su da ga pretvorite u pravog "kradljivca". Dodajte još neki primerak Produžene Ruke i Razumnog Objašnjenja, kao i što više Brodoloma, oreola koji vam za 4 mane daju kontrolu nad promenjenim izvorom. Iako Brodolom u prvom trenutku možda i ne izgleda kao suviše "opasna" karta, dovoljno je da pogledate izraz lica protivnika kada je odigrate. Ako ste krenuli prvi, na kraju svog četvrtog poteza imaćete 5 izvora, a vaš protivnik samo 2! Odavde možete i igrati stvari, ali istovremeno imati i dovoljno "rezerve" za kontrolu situacije. Na kraju protivnika možete dokusuriti bilo kojim njegovim bićem, dok vas on samo besno posmatra...

Iznenađenja koja sprečavaju druge magije takođe nikada nisu višak, pa ih možete dodati po želji. Isto važi i za bića koja rade nešto kada uđu u igru, a moj favorit je Stari Meduzoid, jeftino 20/20 biće za 3 mane koje svojim ulaskom vraća odabrano biće u ruku vlasnika. Ionako je takmičarski minimum špil od 60 karata, pa ćete uspeti da dodate sve što imate i smatrate neophodnim.

Ocenite ovaj tekst:

 
 
XHTML 1.0 Strict & CSS2
Copyright © 2005-2023 Izvorimagije.com